Office programma

Office programma 

Onderwerp van Dingetje

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef koen


    om de drempel lager te maken voor de twijfelaars tussen ms office en libre office.

    Dat was niet echt mijn vraag. Ik zie op de pagina zelf nergens dat het een tijdelijke aanbieding was, wel op de ingang via de zoekpagina, zag ik nu.

    Tja, als je de kans krijgt om het echte pakket te kopen zou ik niet gaan voor een alternatief. We leven nu eenmaal in een digitale wereld waar Microsoft erg groot en dominant is. Het is dus heel fijn als je met het echte product kunt werken.
  2. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    En als er leerlingen zijn die versie 2017 of office 365 op hun computer hebben is de layout ook anders.
    Het gaat er om dat ze leren wat de programma's inhouden en kunnen.
    De knoppen zijn bijna allemaal het zelfde.
    En de programma's kunnen het zelfde.
    En deze aanbieding is tijdelijk.

    >>LINK<<

    En nu wat anders doen.
    Fijne avond iedereen 😊
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    een artikel (engelstalig) over Microsoft Office 365 en waarom dit verboden is op scholen in de duitse deelstaat Hessen:

    >>LINK<<
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef koen
    een artikel (engelstalig) over Microsoft Office 365 en waarom dit verboden is op scholen in de duitse deelstaat Hessen:

    >>LINK<<


    De link van Scar gaat over de 2019 versie, niet de 365.
    Of bedoel je in zijn algemeenheid en niet specifiek op de link van Scar
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    De link van Scar gaat over de 2019 versie, niet de 365.
    Of bedoel je in zijn algemeenheid en niet specifiek op de link van Scar


    is slgemeen bedoeld... geldt ook voor andere "cloud" gebaseerde applicaties (zoals in artikel genoemd) maar ook voor de ondoorzichtige "telemetrie" in windows 10.
  6. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef ErikD
    Office kost normaal ook 146 eurootjes.
    Dit is tijdelijk voor promotie.

    Dit is geen promotieactie, maar het betreft zogenaamde tweedehands licenties: licenties die overtollig of overbodig zijn (geworden) in het bedrijfsleven en vervolgens door dit soort handelaren worden doorverkocht voor een zacht prijsje. In 2012 heeft het Europese Hof bepaald dat dat onder bepaalde voorwaarden toegestaan is.

    Dat de genoemde prijzen 'tijdelijk' zijn, is omdat het dagprijzen betreft. Op basis van vraag en aanbod kunnen de prijzen dalen of stijgen.

    Er zijn trouwens tientallen bedrijfjes die hierin handelen, en niet allemaal nemen ze het even nauw met de regelgeving. Zo zitten er ook wel sites tussen waar je geen key van een retailversie krijgt, maar van een ontwikkellicentie (MSDN). En dat mag dan eigenlijk weer niet.
  7. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef ErikD
    Overigens ben ik van mening dat de verschillen met libre office niet veel zijn.

    In hoofdlijnen valt het inderdaad wel mee, maar ik ben in de praktijk toch al zo vaak tegen irritante verschillen aangelopen (soms hele banale dingen, zoals arcering van de achtergrond), dat ik van narigheid maar een MS Office-licentie erbij heb genomen. Als een document moet worden aangepast door zowel iemand met MS Office als iemand met LibreOffice, kun je erop wachten tot er dingen misgaan. Vooral PowerPoint-presentaties zijn erg slecht te verwerken door LibreOffice, maar ook met de interactie tussen Word/Writer en Excel/Calc heb ik slechte ervaringen.

    En als je een echt zware gebruiker bent, is MS Office misschien ook een betere keuze (het is overigens tegen-intuïtief voor mij om dit te zeggen). Zo heb ik hier een Excel-bestand met 1758 tabbladen. Excel laadt dat bestand in een seconde of 6. LibreOffice Calc doet er ruim 3,5 minuut over. Wat overigens een hele verbetering is ten opzichte van een jaar of vier geleden, want toen crashte LibreOffice er nog op. OpenOffice Calc ook, trouwens. Ik meen me te herinneren dat LO en OO destijds niet verder kwamen dan 256 tabs per document. Wat voor de doorsnee gebruiker trouwens nog steeds best veel is. Smile
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef WilM

    Dit is geen promotieactie, maar het betreft zogenaamde tweedehands licenties: licenties die overtollig of overbodig zijn (geworden) in het bedrijfsleven en vervolgens door dit soort handelaren worden doorverkocht voor een zacht prijsje. In 2012 heeft het Europese Hof bepaald dat dat onder bepaalde voorwaarden toegestaan is.

    Dat de genoemde prijzen 'tijdelijk' zijn, is omdat het dagprijzen betreft. Op basis van vraag en aanbod kunnen de prijzen dalen of stijgen.

    Er zijn trouwens tientallen bedrijfjes die hierin handelen, en niet allemaal nemen ze het even nauw met de regelgeving. Zo zitten er ook wel sites tussen waar je geen key van een retailversie krijgt, maar van een ontwikkellicentie (MSDN). En dat mag dan eigenlijk weer niet.


    Pff tja misschien dat de heren het van jou wel aannemen.

    Overigens zullen het dan geen MSDN licenties zijn maar MAK of KMS code, lijkt mij. Als deze bedrijfslicenties op zijn, dan bel je als licentiebeheerders naar Microsoft en dan krijg je nieuwe.

    Hoe ze het precies regelen weet ik niet maar er is vast over nagedacht.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar


    Pff tja misschien dat de heren het van jou wel aannemen.

    Overigens zullen het dan geen MSDN licenties zijn maar MAK of KMS code, lijkt mij. Als deze bedrijfslicenties op zijn, dan bel je als licentiebeheerders naar Microsoft en dan krijg je nieuwe.

    Hoe ze het precies regelen weet ik niet maar er is vast over nagedacht.



    Hoe zie je welke een juiste licentie is?
    Voor mij als leek
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Hoe zie je welke een juiste licentie is?
    Voor mij als leek

    Hoef jij niet te zien, dat is voor degene die hem uitgeeft.

    Ik kocht de software en kreeg licentie per mail toegestuurd binnen 1 minuut. 15 minuten later was alles geïnstalleerd. Ging echt razendsnel.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar

    Hoef jij niet te zien, dat is voor degene die hem uitgeeft.

    Ik kocht de software en kreeg licentie per mail toegestuurd binnen 1 minuut. 15 minuten later was alles geïnstalleerd. Ging echt razendsnel.


    Top
    Ik ga er morgen achteraan
  12. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Bedankt Scar!
    Prima tip en ik heb het ook gekocht. Smile
Terug naar de lijst