Bio- Kul(t)

Bio- Kul(t) 

Onderwerp van Evelyne1

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik lees steeds bio-kut, dat is ook goed hè?
  2. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    Ik heb de indruk dat we nog maar aan de vooravond staan van het ontdekken wat darmflora en in dit geval dus darmfauna behelst, wat het doet, hoe het werkt en hoe (ontzettend) groot de invloed ervan is.
    Tot die tijd lijken me veel van dit soort middelen en ingrepen risicovol, een beetje zoals het effect van Japanse oesters en Japanse duizendknoop in onze uitwendige fauna en flora.
    Een arts waar ik bij onder behandeling was wist mij te vertellen dat Yakult dikke onzin is, al zou het alleen maar zijn omdat de hoeveelheid bacteriën (ook al zijn het er 6,5 miljard) gewoon te weinig is om een essentieel verschil te maken.
    Naast dat ik nog nergens heb kunnen terugvinden wat het effect precies is en of dat ook wetenschappelijk bewezen is.
    Met zeer de indruk dat dat voor iedereen verschillend is en dat dat positief maar ook negatief kan zijn/uitpakken.

    Inmiddels geloof ik heilig in het effect van mijn darmflora en fauna op mijn totale gesteldheid maar ben ik er helaas nog niet achter hoe ik e.e.a. positief moet beïnvloeden.
    Ik heb de indruk dat het een beïnvloedbaar en misschien zelfs kwetsbaar systeem is wat ook zeer ontregeld kan worden.
    Verstoorde evenwichten die zich misschien (uit zichzelf of zonder hulp) niet meer herstellen (maar welke hulp en wat verstoort die hulp).

    Ik vind het interessant en ik verwacht er veel van qua toekomstige geneeskunde.
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef scar
    Ik lees steeds bio-kut, dat is ook goed hè?

    Weet ik niet.
    Klinkt onbespoten.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Weet ik niet.
    Klinkt onbespoten.

    Onbespoten in deze context klinkt mij ietwat dubieus, Zwem! Smile
  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Sinds mijn dochter heftig heeft geleden onder candida (regulier lastig te detecteren) en ongeveer intolerant was geworden voor bijna alles, realiseer ik me dat onze darmen veel meer doen dan eten verteren, en realiseer ik me ook dat we zijn wat we eten

    Anti-biotica, wat je gehele darmflora om zeep brengt, vinden we de normaalste zaak om iets hardnekkigs weg te krijgen. Killen maar, inclusief dat wat goed is
    Maar als er ipv anti PRO voor staat worden we sceptisch

    Weird vind ik dat


    Mijn vader heeft 3 weken zware ab-kuren gekregen, was echt nodig. Kreeg in t ziekenhuis zelfs al probiotica, om zijn weerstand een boostje te geven

  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
  7. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Ik ken iemand bij wie die poeptransplantatie echt DE oplossing bleek. Ik had er daarvoor nooit van gehoord



    Boeiend en tegelijkertijd logisch dat t per persoon zo wisselend is
  8. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef scar

    Onbespoten in deze context klinkt mij ietwat dubieus, Zwem! Smile

    O. (??) Smile Smile Smile

    Euh .... maar euh ......
    Dat is toch juist de basis van de hele bio-(al dan niet dynamische) beweging ?

    Ik las ook Bio-kut als topic.
    En dat vond ik niet eens vreemd.
    Alles wordt tegenwoordig nagemaakt, genetisch gemanipuleerd, ge-botoxed, door kunststoffen vervangen, "nano"-gemaakt, "verbeterd", ge-upgrade, enz. enz. enz.
    Het zou me dus niet verbaasd hebben als er nu een keurmerk in het leven geroepen was om de "Oer"-kut te beschermen tegen namaak door middel van een labeltje, stickertje, registratiesysteem o.i.d..
    "Oer" is ook zo'n mooi reclame-woord trouwens, aan de meeste "oer"-producten is verdomde weinig "oer".
    Nou ja, hele oude omaatjes waarschijnlijk, die "oer"-oud zijn, die dan weer wel.

    Bio klinkt wel positief.
    Gezond, duurzaam, degelijk, puur natuur, zonder gifstoffen.
    Ja, ik zou het ergens wel begrijpen en misschien zelfs toejuichen.
    "What you see is what you get" geldt al vaak genoeg niet meer.
    Neem alleen al het aspect "borsten".

    Nee, het verraste mij best wel dat dit over heel iets anders ging.
  9. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Cult Smile vroegah had dat woord nog meaning weetje.. je was part van een cult.. underground, punk. wateffer .. of flowerpower ofzo.. nu is vegan a state of mind.. in plaats van high.. nee vroegah was better enzo... weg met dat bio
  10. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Anke
    Ik ken iemand bij wie die poeptransplantatie echt DE oplossing bleek. Ik had er daarvoor nooit van gehoord



    Boeiend en tegelijkertijd logisch dat t per persoon zo wisselend is

    Ik zag een documentaire over poeptransplantatie op "Viceland".
    Heel interessant en indrukwekkend.
    Bizarre resultaten, heel verrassend.
    Ik heb echt de indruk dat onderzoek hiernaar heel veelbelovend is voor de behandeling van ziektes/aandoeningen.

    In de documentaire was zelfs een man te zien die het zelf deed, bij gebrek aan geld en wachtend op toelatingen van de methodiek e.d. en ook die man had verbluffend positief resultaat.
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    >>LINK<<

    Ik kreeg dit boek eens cadeau en het lezen daarvan was voor mij echt een openbaring van wat er allemaal in je darmen gebeurt, hoe ontzettend belangrijk je darmflora is voor je gezondheid en dat wij inderdaad met O.a. antibiotica veel kapotmaken. ik zeg trouwens zeker niet dat we geen antibiotica moeten gebruiken maar ik denk dat dit aspect in de afweging ook een belangrijke is.

    Dit is een makkelijk leesbaar boek dat inzicht geeft in je darmflora, alhoewel het op het laatst wat langdradig en meer van het zelfde wordt. Het principe was toen wel duidelijk...
  12. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef scar
    Ik lees steeds bio-kut, dat is ook goed hè?


    Grappig genoeg lees ik het achteraf ook zo. Het product heet officieel ook Bio-Kult’. (Met -de -k vanSmile)



    quote:
    Dit schreef Zwembandje
    Ik heb de indruk dat we nog maar aan de vooravond staan van het ontdekken wat darmflora en in dit geval dus darmfauna behelst, wat het doet, hoe het werkt en hoe (ontzettend) groot de invloed ervan is.
    Tot die tijd lijken me veel van dit soort middelen en ingrepen risicovol, een beetje zoals het effect van Japanse oesters en Japanse duizendknoop in onze uitwendige fauna en flora.
    Een arts waar ik bij onder behandeling was wist mij te vertellen dat Yakult dikke onzin is, al zou het alleen maar zijn omdat de hoeveelheid bacteriën (ook al zijn het er 6,5 miljard) gewoon te weinig is om een essentieel verschil te maken.
    Naast dat ik nog nergens heb kunnen terugvinden wat het effect precies is en of dat ook wetenschappelijk bewezen is.
    Met zeer de indruk dat dat voor iedereen verschillend is en dat dat positief maar ook negatief kan zijn/uitpakken.

    Inmiddels geloof ik heilig in het effect van mijn darmflora en fauna op mijn totale gesteldheid maar ben ik er helaas nog niet achter hoe ik e.e.a. positief moet beïnvloeden.
    Ik heb de indruk dat het een beïnvloedbaar en misschien zelfs kwetsbaar systeem is wat ook zeer ontregeld kan worden.
    Verstoorde evenwichten die zich misschien (uit zichzelf of zonder hulp) niet meer herstellen (maar welke hulp en wat verstoort die hulp).

    Ik vind het interessant en ik verwacht er veel van qua toekomstige geneeskunde.


    Zo zie ik het ook.



    9 sep '19 - 05:06:42 / 9 sep '19 - 06:41:50
Terug naar de lijst