zalm in bladerdeeg

zalm in bladerdeeg 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Deze wil ik op het kerstmenu zettenhttps://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R330836/zalm-met-bieslookroomkaas-in-bladerdeeg.Het is een simpel recept. Maar wat als de bodem nat blijft.
    Vraag: hoe krijg ik de bodem krokant??
  2. Imke
    🌼🌼🌼

    Toon alleen de berichten van Imke
    Lekker hoor!

    Om de bodem krokant te krijgen helpt het om de bakplaat mee voor te verwarmen ( bakpapier na het voorwarmen er op leggen). De bakplaat is dan goed heet als je de zalm in deeg er op legt. En natuurlijk vooraf gaatjes in het deeg prikken.
    En vooral niet te kort bakken. Als de bovenkant donker wordt zou je hem met aluminiumfolie af kunnen dekken.

    9 dec '19 - 20:58:01 / 9 dec '19 - 21:10:05
  3. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Bakpapier gebruiken en niets invetten. Gebruik verse zalmfilet, diepvries wordt te nat door het ontdooien. Eventueel het bladerdeeg bestuiven met bloem op de plaats waar je de zalm erop legt.
  4. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Gebruik je wel zalm uit de diepvries, dan ruim op voorhand ontdooien en afdeppen met keukenpapier voor je de zalm in de oven zet. Lekker recept hoor!
  5. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Joy
    Gebruik je wel zalm uit de diepvries, dan ruim op voorhand ontdooien en afdeppen met keukenpapier voor je de zalm in de oven zet. Lekker recept hoor!



    Dit zou ik zeer beslist niet doen. Verse zalm gebruiken.

    Diepvriesvoer eten met de kerst, het idee...Smile
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Gisteravond alvast een voorproefje gedaan. verse zalm. oven voorwarmd incl de bakplaat.Gaatjes in het bladerdeeg geprikt. Zalm met bakpapier op de bakplaat gelegd en in 35 minuten afgebakt. Het was overheerlijk. En de onderkant heerlijk knapperig
  7. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Smile klinkt goed!
  8. Imke
    🌼🌼🌼

    Toon alleen de berichten van Imke
    Slimme actie. Fijn dat ie gelukt is!
Terug naar de lijst