Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    MICROSOFT PROMOTIE GOOGLE AWARD
    Google Corporations®
    1600 Amfitheater Pkwy,
    Mountain View, CA 94043,
    Verenigde Staten van Amerika.
     
    BESTE GELUKKIGE WINNAAR.
     
    Nogmaals gefeliciteerd door de Staff & Members van Google Board Commission en we wensen u veel geluk met uw winnende fondsen, neem zo snel mogelijk contact op met dit kantoor voor meer informatie.
     
    Vriendelijke groet,
     
    Larry Page
    Mede-oprichter en CEO van GoogleTM
    © 2016 Google Corporations® alle rechten voorbehouden. Deze e-mail is verzonden vanaf een e-mailadres voor kennisgeving. De informatie in deze e-mail is vertrouwelijk en wettelijk beschermd. Het is voor het exclusieve gebruik van de beoogde ontvanger (s). Houd rekening met het milieu.
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Apple

    Cc: Wldamti

    Bcc: Frdoh


    Er is door onsbeveiligingsysteem een poging tot inloggen gedetecteerd met het ip adres (5.189.217.255 - Romania).

    Om deze reden hebben wij uit veiligheids overwegingen uw apple account tijdelijk vergrendeld.

    Om uw account te herstellen, dient u als eigenaar de verificatie procedure te doorlopen.
    Dit is een standaard procedure als er word ingelogd van een apparaat die niet bekend is met uw account.
    BEVESTIG UW KLANTGEGEVENS
    Onze excuses voor het ongemak.
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik krijg net een SMS-je:

    Beste Koen! De bon #?????? van je vorige aankoop bij Kruidvat werd op onze valentijn trekking geselecteerd. Dit is je prijs: {een vage url}

    bijzonder dat ze m'n naam weten, maar mijn laatste aankoop dateert van zeker 6 maanden geleden.

    ik heb even gegoogled, maar kan geen valentijstrekking vinden van het kruidvat!
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef koen
    ik krijg net een SMS-je:

    Beste Koen! De bon #?????? van je vorige aankoop bij Kruidvat werd op onze valentijn trekking geselecteerd. Dit is je prijs: {een vage url}

    bijzonder dat ze m'n naam weten, maar mijn laatste aankoop dateert van zeker 6 maanden geleden.

    ik heb even gegoogled, maar kan geen valentijstrekking vinden van het kruidvat!



    @koen

    SMS-bericht van 'Kruidvat' over jubileumtrekking is creditcardfraude

    >>LINK<<
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    dit bericht deed gelijk mijn alarmbellen afgaan, heb de link genegeerd.

    ik hoef helemaal geen adidas schoenen....
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef koen
    dit bericht deed gelijk mijn alarmbellen afgaan, heb de link genegeerd.

    ik hoef helemaal geen adidas schoenen....



    Smile
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Stap over naar ons nieuw betaalsysteem
     
    Geachte relatie,

    Als klant wilt u duidelijk en tijdig geïnformeerd worden over veranderingen van onze producten en diensten. Wellicht kies je hier bewust voor, of is het juist aan je aandacht ontsnapt. Graag willen wij je erop wijzen over te stappen naar ons nieuwe betaalsysteem.
    Overstappen naar ons nieuwe PSD2 betaalsysteem
     
    Vragen en contact Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag via rabobank.nl/psd2-update
     
    Met vriendelijke groet,
    Rabobank

    Annemiek Hiddink
    manager Particulieren

    Ps. Deze mail is automatisch gegenereerd en is verzonden met een vertraging van enkele dagen. Hierdoor kan het bericht niet meer actueel zijn. Mocht dit zo zijn, dan kun je deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
     
    Veilig omgaan met e-mail
    Ontvang je een e-mail? Let dan op onderstaande punten.

    De Rabobank vraagt je nooit om vanuit een e-mail direct in te loggen in Rabo Online Bankieren.
    De Rabobank vraagt je nooit naar beveiligingscodes.
    Beveiligingscodes zijn je pincode, toegangscodes of de inlog- en signeercodes. Dit zijn codes die je met je Rabo Scanner aanmaakt. Geef deze codes nooit door aan anderen.

    Vertrouw je een e-mail niet? Stuur deze dan door naar valse-email@rabobank.nl en verwijder de e-mail hierna direct.

    Vertrouwelijkheid
    De informatie in deze e-mail kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien je deze e-mail onterecht ontvangt, verzoeken wij je de inhoud niet te gebruiken en de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren.

    Veiligheid Wijzigen e-mailinstellingen Afmelden


    C077 C May 14, 2019 c077_c_20180718_meergripopjegeld
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Mail van 'Rabobank' over verspreiding coronavirus via pinpas is vals


    Het coronavirus heeft Nederland bereikt, en omdat je gebruik hebt gemaakt van pinautomaten en je bankpas, kun je het virus onbedoeld hebben verspreid. Daarom moet je pas opsturen naar het laboratorium van de Rabobank, luidt het verhaal van deze valse mail.

    'Preventie coronavirus: Welke maatregelen neemt de Rabobank om besmetting te voorkomen?', staat in de mail. De afzender stelt dat de bank verplicht is om maatregelen te treffen, want door het gebruik van bankpassen zou het virus zich snel kunnen verspreiden. De maatregel wordt dan ook genomen om de veiligheid van de klanten te waarborgen, luidt het excuus.

    'Pas inleveren om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen'
    Op het moment dat de magneetstrip van jouw pas het gleufje van een betaalapparaat bereikt voor het doen van een transactie, kan het virus zich al verspreiden. Daarom neemt de bank het initiatief om alle pinpassen in een speciaal laboratorium te laten vernietigen. Om te voorkomen dat het coronavirus zich verspreidt, moet je je huidige pas dus ter controle inleveren. Dat moet uiteraard wel voor 7 maart, anders loop je het risico dat je tijdelijk geen gebruik kunt maken van je betaalproducten.

    Tsja. De spelfouten geven het al een beetje weg, maar deze mail is natuurlijk niet echt van de Rabobank afkomstig. Wel moesten we even gniffelen om de originele invalshoek. Wij adviseren om vooral niet mee te gaan in alle paniekzaaierij: heb jij het mailtje gekregen, verwijder 'm dan vooral.


    >>LINK<<
  9. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha
    quote:
    Dit schreef maartje
    Valse sms’jes en een telefoontje ontvangen zogenaamd van Tele2

    >>LINK<<


    Ik ontvang opeens sms van de ING en de belastingdienst.
    Plaatje
    Plaatje
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Aicha


    Ik ontvang opeens sms van de ING en de belastingdienst.



    Negeren...zullen ze nooit via sms doen,,
  11. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha
    Dat doe ik ook hoor, ik lach erom dat ik ze krijg. Ik heb niet eens een rekening bij de ING
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Aicha
    Dat doe ik ook hoor, ik lach erom dat ik ze krijg. Ik heb niet eens een rekening bij de ING



    SmileSmile

    Die van de belastingdienst zag ik op Fb ook een paar keer voorbij
    komen,,,ze zijn druk geweest
Terug naar de lijst