Mondkapje maken.

Mondkapje maken. 

Onderwerp van Malero

Terug naar de lijst
  1. happy-56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van happy-56
    Etsy is ook een goede site.
    Zie dat ze ook hippe maskers hebben,
    met gat voor filter
  2. IrmaE
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van IrmaE
    Ben het met je eens is schijnveiligheid. En ik ben bang dat mensen met klachten makkelijker naar buiten gaan. Maar denk dat we niet zonder kunnen nu landen om ons heen het doen
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef IrmaE
    Ben het met je eens is schijnveiligheid. En ik ben bang dat mensen met klachten makkelijker naar buiten gaan. Maar denk dat we niet zonder kunnen nu landen om ons heen het doen


    Ze lieten op tv wat mensen zien met mondkapjes op, die zaten er maar aan te frunnikken. Of iemand vertelde dat hij ze af en toe naar beneden deed vanwege bril die beslaat of omdat er niemand in de buurt was
    En dat, begrijp ik, is juist het nadeel van de kapjes en dan werkt het averechts....
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ze lieten op tv wat mensen zien met mondkapjes op, die zaten er maar aan te frunnikken. Of iemand vertelde dat hij ze af en toe naar beneden deed vanwege bril die beslaat of omdat er niemand in de buurt was
    En dat, begrijp ik, is juist het nadeel van de kapjes en dan werkt het averechts....

    Ja dat viel mij ook op. Totaal nutteloos op die manier en juist een bron van besmetting.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Die kapjes op straat zijn een vorm van symboolpolitiek en bieden schijnveiligheid. Heeft geen enkele nut.

    Mocht het straks soms verplicht worden door ik ze ook voor. En hergebruik ze. Je zal wel moeten, ze zijn niet breed verkrijgbaar en kosten geld.
  6. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    >>LINK<< Hier kan je de verschillen in bescherming lezen betreffende de maskers, buiten homemade. Daar zouden ze meer onderzoek naar moeten doen. Zoals te lezen in het onderzoek wat ik plaatste geeft het wel enige bescherming.

    Maskers zijn schijnveiligheid als er verder geen regels zijn. Als extra in supermarkten en openbaar vervoer oa kan het bijdragen aan een lagere verspreidingsgraad. Verzin ik niet, kan je lezen.

    Ook nu blijven mensen niet allemaal thuis met verschijnselen uiteraard. Er is altijd een groep die niet meedoet. Daarbij hebben we te maken volgens huidige inzichten met een virus wat besmettelijk is voordat er zich verschijnselen voordoen. Dat zou in dichte ruimtes zonder 1,5 meter dan kunnen leiden tot besmetting.

    De Belgische variant is overigens daar goedgekeurd. Maar het laatste zal er niet over gezegd en geschreven zijn.Smile


    5 mei '20 - 08:18:08 / 5 mei '20 - 08:50:49
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Als er veel mensen bij elkaar lopen en ik kan niet terug of ontwijken dan houd ik als vanzelf mijn adem in,
    met al die mondkapjes in beeld trek ik tegenwoordig zelfs mijn shirt over m'n neus
    dat geeft schijnveiligheid, ben ik me bewust.
    Het zien van mondkapjes maakt me alert en als ze lekker idioot zijn van vorm of kleur maakt het me vrolijk.

    ?quality=90&strip=all[/IMG]
  8. Floeps
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Floeps
    Heb mondkapjes genaaid voor Atelier Kleurstof in Leiden.
    >>LINK<<
  9. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
  10. quote:
    Dit schreef Sanni66
    >>LINK<<

    Is deze methode al benoemd?


    Die is ook handig Smile
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef 00h
    Als er veel mensen bij elkaar lopen en ik kan niet terug of ontwijken dan houd ik als vanzelf mijn adem in,
    met al die mondkapjes in beeld trek ik tegenwoordig zelfs mijn shirt over m'n neus
    dat geeft schijnveiligheid, ben ik me bewust.
    Het zien van mondkapjes maakt me alert en als ze lekker idioot zijn van vorm of kleur maakt het me vrolijk.

    ?quality=90&strip=all[/IMG]

    Waarom trek je je t-shirt over je neus? Moet je hoesten?
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef scar
    Die kapjes op straat zijn een vorm van symboolpolitiek en bieden schijnveiligheid. Heeft geen enkele nut.

    Mocht het straks soms verplicht worden door ik ze ook voor. En hergebruik ze. Je zal wel moeten, ze zijn niet breed verkrijgbaar en kosten geld.


    Het zal altijd iets meehelpen maar grote verwachtingen heb ik er niet van.
    Ik wil dan de wasbare, dat is nog te doen.
Terug naar de lijst