Zonnepanelen en inductiekoken, wat is wijsheid...? 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar

    Ook als er al mee op gas gekookt is? Ik hoorde gisteren dat dat niet kan, omdat gas de panbodems vervormd.

    Vervangen kan altijd nog. Smile niet elke pan is krom. En helemaal vlak zoals vroeger beweerd werd is ook niet nodig.
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef scar

    Ook als er al mee op gas gekookt is? Ik hoorde gisteren dat dat niet kan, omdat gas de panbodems vervormd.



    De ervaringen van anderen verschillen, maar ik hou rekening met het ergste, dan valt het altijd mee.
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef RichardvdB
    Goed bezig!!!Smile


    Ik hoop het, dank je!
  4. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef fleurie



    De ervaringen van anderen verschillen, maar ik hou rekening met het ergste, dan valt het altijd mee.



    dat is 't. Smile
  5. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef scar

    Ook als er al mee op gas gekookt is? ..


    Ja, ook dan...
  6. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef fleurie
    Maar is het niet zo dat een pan die op gas heeft gestaan onbruikbaar wordt voor inductie?
    Ik ben net verhuisd: van gas naar inductie. Ik heb gewoon dezelfde pannen gehouden, en dat gaat goed. Wat magnetisch was heb ik gewoon gehouden.
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Ha, mijn oude topic, goed dat die even boven is gekomen want ik ben inmiddels wat ervaring wijzer 😉

    Gisteren is de kookplaat (met speciale stekker) geïnstalleerd en ik heb meteen mijn pannen getest. Magnetisch waren ze bijna allemaal, maar alleen mijn BK kookpannen (goddank!), een merkloze aspergepan en een wokpannetje van de Aldi doorstonden ook de kookproef (wat water aan de kook brengen). Helaas faalden mijn koekenpannen, maar ik was allang blij dat de kookpannen nog goed waren.

    Ik zag ook dat Blokker BK koekenpannen met 50% korting had. Omdat ik enorme mazzel had gehad met de aankoop van de kookplaat (was opeens veel goedkoper, wat een half uur na mijn bestelling weer teruggedraaid was - foutje bedankt!) heb ik mezelf getrakteerd op een koekenpan van 20 en 24 cm en de hapjespan, die ook prettig klein was. En een simpel klein steelpannetje van eigen merk.

    Wat over blijft is een prima gaskooktoestel (wie biedt?) en een berg koekenpannen, waaronder een paar heel prettige, maar niet geschikt voor inductie ☺️🍳

    Gekookt heb ik nog niet (te heet...) Maar vanaf morgen wil ik serieus aan de slag.
  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef fleurie


    Ik krijg ze op het westen, daar is met de berekening rekening mee gehouden. Ik krijg er ook 10.



    Correctie: ze kwamen op het oosten. Dat zou beter zijn.
  9. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef fleurie

    .......
    Gekookt heb ik nog niet (te heet...) Maar vanaf morgen wil ik serieus aan de slag.


    hoe laat kan ik langskomen? ik lust alles en ben dol op hollanse pot.
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef koen


    hoe laat kan ik langskomen? ik lust alles en ben dol op hollanse pot.



    Je bent altijd welkom! 😁 Hollandse pot is niet helemaal mijn ding, maar ik heb vanmiddag verse spinazie, doperwtjes en krieltjes gescoord, plus wat echte feta en vanuit mijn vriezer wat luxe vlees, dus er liggen heel wat culinaire uitdagingen op me te wachten
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Fijn dat je al je pannen kunt blijven gebruiken. Veel koekenpannen zijn idd niet inductie geschikt. Een wok is ook best lastig te vinden (ikea!).
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Fijn dat je al je pannen kunt blijven gebruiken. Veel koekenpannen zijn idd niet inductie geschikt. Een wok is ook best lastig te vinden (ikea!).


    Ik ben vooral erg opgelucht dat mijn goede kookpannen niet vervangen hoeven worden! Het wokpannetje dat het ook doet is van Aldi, maar volgens mij is wokken en elektrisch koken een uitdaging. Ik heb een paar jaar geleden inductie gekookt voor een groep, ook Indisch, dan vond ik een hapjespan prettiger.

    Het is vandaag minder heet, ik ga straks serieus oefenen met mijn kookplaat 👩‍🍳🍳 Zin in!
Terug naar de lijst