Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    Deze mail was zo overtuigend, dat ik er nog bijna in trapte ook...


    Hallo, u heeft een donatie aan een goed doel van 2.800.000,00 EUR, ik heb de America Lottery in Amerika gewonnen ter waarde van 343 miljoen US dollar en ik schenk een aantal van hen aan vijf gelukkige mensen en liefdadigheidshuizen, ter nagedachtenis aan mijn overleden man die aan kanker zijn gestorven om het leven van veel mensen die door dit coronavirus zijn getroffen te verbeteren, neem contact met mij op voor meer informatie: [gecensureerd]@gmail.com
    Groetjes
    Mevrouw Lerynne West
  2. zonlicht
    ben hier sinds april 2000

    Toon alleen de berichten van zonlicht
    Home - Regio Advies Groep

    regio-digipas@ilchiostrofano.it

    Geachte heer/mevrouw,

    Wij introduceren de nieuwe digipas
    RegioBank introduceert haar nieuwe digipas. De nieuwe digipas is klantvriendelijker geworden en beter beschermd tegen fraude. Wij bieden onze klanten de mogelijkheid dit kosteloos te doen voor 21 april 2020. Doet u de aanvraag voor een nieuwe digipas pas na 21 april 2020, dan vragen wij een kleine vergoeding van 14,99 euros. Wij raden u aan de nieuwe digipas vandaag nog gratis aan te vragen.
    enz. enz.

    Hoofdkantoor Services
    RegioBank N.V.
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

     Tja je zal haast denken,,,maar ook hun berichten komen in je inbox van internet bankieren Smile
     
    Beste meneer/mevrouw,
    Als klant wilt u duidelijk en tijdig geïnformeerd worden over veranderingen van onze producten en diensten. Wij brengen u graag op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Wellicht kies je hier bewust voor, of is het juist aan je aandacht ontsnapt. Graag willen wij je erop wijzen over te stappen naar ons nieuwe betaalsysteem.

    Meer veiligheid, betere bescherming. Stap vandaag over
    Met betrekking tot de nieuwe PSD-2 bank voorwaarden word er vereist dat alle klanten van de Rabobank een nieuwe debetkaart aanvragen vanaf 3 maart 2020 (vervaldatum is niet meer geldig).

    Deze rechten zijn te danken aan de herziene richtlijn betalingsdiensten (PSD2), de richtlijn betaalrekeningen en andere EU-wetgeving, die als doel hebben uw betalingen veiliger en makkelijker te maken.



    PSD2 is een nieuwe betaalwet in Europa. Deze regelgeving moet ervoor zorgen dat je als klant meer vrijheid krijgt om je financiën te beheren door andere bedrijven toegang te verlenen tot je betaalrekening. Uiteraard alleen als jij, als rekeninghouder, hier vooraf toestemming voor hebt gegeven. — Hier vindt u meer over uw rechten:

    Met vriendelijke groet, 

    Rabobank
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Beste Esther.......................Jaja


    STATUS: Staat klaar in het distributiecentrum
    wordt momenteel verwerkt door het sorteercentrum van Klazienaveen
    betaling van €1,00 ontbreekt
    Je pakket wordt verzonden zodra dit bedrag is betaald.
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Een telefoontje van de ING alarmcentrale. Een accentloos sprekende jongedame zegt: “Mevrouw er vindt een verdachte transactie plaats op uw rekening. Klopt het dat u bezig bent met een overschrijving naar de Oekraïne?”
    Nee dat klopt niet.
    “Dat is dan heel slecht nieuws. Ik heb voor u de transactie geblokkeerd. Ik wil even wat gegevens met u doornemen”
    Een stem in mij zegt mij: pas op! “Weet u wat ik doe, ik log even in en bel u terug. Ik weet niet of u wel echt van de ING bent.”
    “Ja maar u kunt toch mijn telefoonnummer in het display zien?”
    Het nummer klopt inderdaad, maar toch blijf ik erbij dat ik ga terugbellen.
    Op mijn rekening zie ik niks en bel de alarmlijn van de ING. “Mevrouw u heeft heel juist gehandeld! U zou niet de eerste gedupeerde zijn van deze oplichtersbende”
    Dus mensen wees gewaarschuwd en blijf altijd alert!
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Een telefoontje van de ING alarmcentrale. Een accentloos sprekende jongedame zegt: “Mevrouw er vindt een verdachte transactie plaats op uw rekening. Klopt het dat u bezig bent met een overschrijving naar de Oekraïne?”
    Nee dat klopt niet.
    “Dat is dan heel slecht nieuws. Ik heb voor u de transactie geblokkeerd. Ik wil even wat gegevens met u doornemen”
    Een stem in mij zegt mij: pas op! “Weet u wat ik doe, ik log even in en bel u terug. Ik weet niet of u wel echt van de ING bent.”
    “Ja maar u kunt toch mijn telefoonnummer in het display zien?”
    Het nummer klopt inderdaad, maar toch blijf ik erbij dat ik ga terugbellen.
    Op mijn rekening zie ik niks en bel de alarmlijn van de ING. “Mevrouw u heeft heel juist gehandeld! U zou niet de eerste gedupeerde zijn van deze oplichtersbende”
    Dus mensen wees gewaarschuwd en blijf altijd alert!

    O, daar zou ik waarschijnlijk intrappen. Wat goed van je!
  7. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Toen ik nog bij de bank werkte en een.collegabank belde voor informatie of wat dan ook, dan moesten we altijd ophangen en dan zelf de betreffende bank bellen en dat vragen naar die persoon. We belde ook nooit het doorkies nummer.
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

     

    19-05-2020

     

    Geachte klant, 

    Uw toegang komt vandaag te vervallen.
    Verleng optijd uw toegang. Doet u dit niet dan zorgt het ervoor
    dat u de toegang verliest tot uw Mijn lNG.

    Na 19 mei kunt u geen gebruik meer maken van uw Mijn lNG of uw Mobiel bankieren.
    Indien u vanaf de bovengenoemde datum nog niet uw toegang heeft verlengt dan
    zijn wij helaas verplicht uw toegang te blokkeren.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    > Toegang verlengen

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice ING
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Beste mevrouw
    Er worden momenteel veel phishing mails uit naam van Air Miles verstuurd. De cybercriminelen die deze mails sturen richten zich op alles wat waarde vertegenwoordigt, dus ook op je Air Miles. Log daarom altijd in via de Air Miles website en klik niet zomaar op een link die je vindt in je mail. Heb je per ongeluk toch op een link geklikt? Controleer altijd of dit de officiële Air Miles website is, voordat je je inloggegevens invult. Wij zullen bij het inloggen altijd vragen om je gebruikersnaam in combinatie met een wachtwoord.

    Ondanks het feit dat onze database waarin we jouw gegevens bewaren zeer goed beschermd is, is het belangrijk dat jij als spaarder ook veilig omgaat met inloggegevens. 
    5 tips voor het veilig gebruik van wachtwoorden
    1. Gebruik wachtwoorden van minimaal 10 tekens
    2. Een goed wachtwoord bevat hoofdletters en kleine letters, cijfers en speciale tekens
    3. Gebruik geen voor de hand liggende wachtwoorden, zoals namen of geboortedata
    4. Wij raden je aan om voor iedere website een verschillend, uniek wachtwoord in te stellen
    5. Het is verstandig om regelmatig een nieuw wachtwoord in te stellen

    Zo wijzig je Air Miles login gegevens
    Je inloggegevens kun je op de website aanpassen in je 'Mijn Air Miles' onder het kopje 'Mijn gegevens'. Nadat je bent ingelogd, vind je onderaan de pagina de mogelijkheid om je inloggegevens aan te passen.

    Twijfel je of je een phishing mail hebt ontvangen?
    Neem contact op met de klantenservice op 085-0022209 of bekijk de meest gestelde vragen op de klantenservicepagina op onze website.

    Samen houden wij de cybercriminelen buiten de deur! 
    Met vriendelijke groet,
    Air Miles
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Uw Mobiel Bankieren App wacht op verificatie
    verifieer uw account met behulp van onze app
    Geachte heer/mevrouw,
    ING neemt na ruim 30 jaar officieel afscheid van TAN-codes. Vanaf nu bevestigt u uw opdrachten alleen maar in Mijn ING met onze Mobiel Bankieren App.

    Mobiel Bankieren App verifiëren
    Wij verzoeken uw Mijn ING account online bij te werken. Door op de onder even knop te klikken die is gelinkt aan de beveiligde internet omgeving van de ING Bank N.V, heeft u een unieke link waarmee u uw account per direct valideert.

    Verifiëren vóór 8 juni
    Op onze website kun je meteen je Mijn ING account updaten. Je vindt daar ook het formulier waarmee je meteen up-to-date bent.

    Geen smartphone of tablet?
    Heeft u geen smartphone of tablet? We regelen een goed alternatief. Tot die tijd bevestigt u uw opdrachten gewoon met de TAN-code, daar heeft u alleen een mobiel voor nodig.
  11. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Vannacht om 04.08 een bericht op mijn telefoon van de belastingdienst:

    [Belastingdienst] Uw openstaande schuld van EUR €1.491,00 is na meerdere herinneringen niet voldaan. Op 7 Juni 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag. U kunt de beslagprocedure voorkomen door direct het gehele bedrag te voldoen via iDeal:

    Mijn ma zou zeggen op dat tijdstip werken ze niet eensSmile.
    Het bizarre vind ik wel dat het bedrag bijna klopt wat ik moet betalen.

  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef robinet
    Vannacht om 04.08 een bericht op mijn telefoon van de belastingdienst:

    [Belastingdienst] Uw openstaande schuld van EUR €1.491,00 is na meerdere herinneringen niet voldaan. Op 7 Juni 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag. U kunt de beslagprocedure voorkomen door direct het gehele bedrag te voldoen via iDeal:

    Mijn ma zou zeggen op dat tijdstip werken ze niet eensSmile.
    Het bizarre vind ik wel dat het bedrag bijna klopt wat ik moet betalen.




    Ja blijft oppassen de belastingdienst stuurt alleen een mail om
    te zeggen dat je een bericht heb in je inbox..
Terug naar de lijst