Mondkapje maken.

Mondkapje maken. 

Onderwerp van Malero

Terug naar de lijst
  1. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Gewoon één kant open houden, zo moeilijk is dat toch niet?Smile


    Nouja, eerst vond ik dat dus ook niet te overzien hahahaha, er zit ook echt geen uitleg bij het hele patroontje
    Maar nu zeg ik: eerst met de goede kanten op elkaar leggen. Bovenkant vastnaaien, dan de overgebleven kanten omzomen naar binnen, dus enkelvoudig. Daarna dus de mondkap vouwen hoe ie moet komen en het tunnelltje naaien, zoiets
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Gewoon één kant open houden, zo moeilijk is dat toch niet?Smile


    Ik kan dat wel, maar het staat niet in de omschrijving. Er zijn betere patronen die rondgaan op internet, die ook makkelijk zijn
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik kan dat wel, maar het staat niet in de omschrijving. Er zijn betere patronen die rondgaan op internet, die ook makkelijk zijn

    Dat absoluut. De overheid vindt dit voldoende, het mag vooral niet de schijn hebben dat het veilig zou kunnen zijn....
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Nouja, eerst vond ik dat dus ook niet te overzien hahahaha, er zit ook echt geen uitleg bij het hele patroontje
    Maar nu zeg ik: eerst met de goede kanten op elkaar leggen. Bovenkant vastnaaien, dan de overgebleven kanten omzomen naar binnen, dus enkelvoudig. Daarna dus de mondkap vouwen hoe ie moet komen en het tunnelltje naaien, zoiets


    Zoiets idd, ik zou eerst alles zigzaggen, zodat het niet rafelt, dan stikken en 1 kant open laten. Zijkant omslaan en tunnel erin.
    Wil je hem netjes dan zoom je de kant die je open wilt laten om
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Nouja, eerst vond ik dat dus ook niet te overzien hahahaha, er zit ook echt geen uitleg bij het hele patroontje
    Maar nu zeg ik: eerst met de goede kanten op elkaar leggen. Bovenkant vastnaaien, dan de overgebleven kanten omzomen naar binnen, dus enkelvoudig. Daarna dus de mondkap vouwen hoe ie moet komen en het tunnelltje naaien, zoiets

    Ik zou bij het overheid ding de twee lapjes na het knippen op elkaar leggen. Om zigzaggen om rafelen tegen te gaan en dan verder met het vouwen en stikken. Voor je het elastiek er door doet, het tunneltje er op naaien voor het ijzerdraad.
  6. Bindi
    Padam Padam

    Toon alleen de berichten van Bindi

    Ik vind die waar je de stof aftekent met een rond bord makkelijker om te maken.
    Ga ik van de week eens proberen.
  7. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    >>LINK<<

    Dit ziet er veelbelovend uit.

    Behalve dat het KVK nummer ontbreekt en het veilig thuiswinkel keurmerk
  8. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Coraline
    >>LINK<<

    Dit ziet er veelbelovend uit.

    Behalve dat het KVK nummer ontbreekt en het veilig thuiswinkel keurmerk


    En er wordt nog met BTW gerekend.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bindi

    Ik vind die waar je de stof aftekent met een rond bord makkelijker om te maken.
    Ga ik van de week eens proberen.


    Heb je daar een vb/link van?
    Ik wil het rechte lapje met plooien nog proberen. Die is wat handiger naaien dan het bh model
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Heb je daar een vb/link van?
    Ik wil het rechte lapje met plooien nog proberen. Die is wat handiger naaien dan het bh model

    Ik zocht m ook en heb m gevonden en gemaakt. Is best eenvoudig en prima kapje.
  11. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef rotonde
    Maar zit nog te klootviolen met het tunneltje maken hahahaha. Vandaag maar eens aan mijn moeder vragen hoe ik dat moet doen, want op de een of andere manier kan ik er geen goeie instructie voor vinden.


    >>LINK<<

    is t zo te zien?
    En zorgen dat je een opening houdt op de plek waar je het er in wilt steken of weer uit wilt halen, een stukje stiksel overslaan is t makkelijkst...

    k heb uit Staphorst de oude boerenbontjes meegenomen eventueel voor mondkapjes, als het er van komt: het elastiek was daar nog 10 cent p meter....

  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb zelf de lange kant open gehouden voor het omdraaien. Je kunt er dan ook een filter in doen.
Terug naar de lijst