Hoeveel arbeidscontracten mag je

Hoeveel arbeidscontracten mag je 

Onderwerp van Rose_s

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Vandaag hadden we het over arbeidscontracten, volgens WAB, mag je er 3 >>LINK<< behalve wanneer de CAO anders zegt.

    Collega zegt, ik werk via Start en mag er 5 achter elkaar (zonder tussenpozen) en max 5.5 jaar. Maar volgens mij klopt dat niet, mag ze ook via start er maar 3. De Cao Abu heb ik wel in gekeken, maar zag het zo snel niet. Wie weet hoe dat zit, we vallen als organisatie onder de Cao van de gemeente.
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    @Mikky weet zulke dingen
  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Vandaag hadden we het over arbeidscontracten, volgens WAB, mag je er 3 >>LINK<< behalve wanneer de CAO anders zegt.

    Collega zegt, ik werk via Start en mag er 5 achter elkaar (zonder tussenpozen) en max 5.5 jaar. Maar volgens mij klopt dat niet, mag ze ook via start er maar 3. De Cao Abu heb ik wel in gekeken, maar zag het zo snel niet. Wie weet hoe dat zit, we vallen als organisatie onder de Cao van de gemeente.



    ben je lid van de vakbond?
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Tuwa



    ben je lid van de vakbond?


    Ik wil, collega niet.
    Ik krijg geen verlenging meer, zij dacht zij van wel
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Vandaag hadden we het over arbeidscontracten, volgens WAB, mag je er 3 >>LINK<< behalve wanneer de CAO anders zegt.

    Collega zegt, ik werk via Start en mag er 5 achter elkaar (zonder tussenpozen) en max 5.5 jaar. Maar volgens mij klopt dat niet, mag ze ook via start er maar 3. De Cao Abu heb ik wel in gekeken, maar zag het zo snel niet. Wie weet hoe dat zit, we vallen als organisatie onder de Cao van de gemeente.


    Voor uitzendbureaus gelden andere regels. Hoe het precies zit weet ik niet, maar bij ons werkt een Pool die eerst via het uitzendbureau werkte, daarna via een tijdelijk contract bij ons. Hij moest een vast contract van ons krijgen, maar koos ivm huisvesting (via uitzendbureau ) toch om verder via het uitzendbureau bij ons te blijven werken. Dat kon omdat inderdaad de regels daarvoor ruimer zijn.
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik wil, collega niet.
    Ik krijg geen verlenging meer, zij dacht zij van wel


    Jullie kunnen het in je CAO opzoeken, desnoods de vakbond bellen
    Wat in de CAO voor jou geldt, geldt m.i. ook normaliter voor haar.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Jullie kunnen het in je CAO opzoeken, desnoods de vakbond bellen
    Wat in de CAO voor jou geldt, geldt m.i. ook normaliter voor haar.


    Nee zij werkt via een andere CAO, nl uitzendbureau, dat is de Abu. Bij ons was het Car uwo oid maar heet anders.
    Ik heb de Cao uitzendbureau op internet opgezocht maar daar zie k het niet in de index staan.
    CNV bellen kan altijd nog. Hier is zoveel expertise, ik kom er met Google ook niet uit.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef nibo


    Voor uitzendbureaus gelden andere regels. Hoe het precies zit weet ik niet, maar bij ons werkt een Pool die eerst via het uitzendbureau werkte, daarna via een tijdelijk contract bij ons. Hij moest een vast contract van ons krijgen, maar koos ivm huisvesting (via uitzendbureau ) toch om verder via het uitzendbureau bij ons te blijven werken. Dat kon omdat inderdaad de regels daarvoor ruimer zijn.


    Er is sinds 1 januari wel het een en ander veranderd maar hoe kwamen we niet helemaal uit.
  9. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Er is sinds 1 januari wel het een en ander veranderd maar hoe kwamen we niet helemaal uit.


    De overeenkomst met het uitzendbureau is pas weer voor een half jaar verlengd.
  10. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef Solar
    >>LINK<<


    Die link staat ook in mijn startbericht, in dat stuk dat de CAO er vanaf mag wijken. Maar geld dat ook voor de CAO van uitzendbureaus.
  12. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Er is sinds 1 januari wel het een en ander veranderd maar hoe kwamen we niet helemaal uit.



    Voor uitzendkrachten is vooral veranderd dat ze recht hebben op transitievergoeding vanaf dag 1. Voor zover ik weet is er in de fasering niets aangepast. Wel kan ervoor gekozen worden in de eerste 26 weken het wettelijk ketenverhaal te volgen. Hoe dat werkt weet ik niet

    De WAB heeft vooral groot onderscheid gemaakt tussen uitzendkrachten en payrolling.

    Ik weet niet hoe lang jouw collega al bij jullie werkt maar doorgaans wordt na fase A (26 weken) een besluit genomen om iemand in dienst te nemen of niet (zou ik doen, stuk voordeliger) en dan treedt de WAB in werking en tellen de 26 weken mee

    Formeel kan ze inderdaad 5,5 jaar als uitzendkracht werken
Terug naar de lijst