Kan een ICT-beheerder, e-mail is niet te vinden, een verstuurde e-mail terug vinden en zo ja kost het veel tijd ?
Wie kan mij er iets vertellen.
Op een belangrijke e-mail is niet gereageerd, nu is gesteld dat deze niet is ontvangen.
-
17 jul '20 - 09:54:03
-
Wat voor mailprogramma was dat??
Daar zit geloof ik nog wel wat verschil in
Belangrijke mail stuur ik in een BCC ook altijd naar mezelf17 jul '20 - 10:17:16 -
quote:
Dit schreef zonlicht
Kan een ICT-beheerder, e-mail is niet te vinden, een verstuurde e-mail terug vinden en zo ja kost het veel tijd ?
Wie kan mij er iets vertellen.
Op een belangrijke e-mail is niet gereageerd, nu is gesteld dat deze niet is ontvangen.
Staat het wel in jou verzondenbox?17 jul '20 - 10:48:59 -
quote:
Dit schreef cootje
Staat het wel in jou verzondenbox?
Staat in mijn verzondenbox reminder gestuurd, geven tot nu toe geen reactie op mijn vraag. Willen nu eerst de ICT-beheerder er naar laten zoeken, uiteraard in hun systeem.
17 jul '20 - 11:14:52 -
controleer het emailadres. spaties, puntje, streepjes ed zijn meestal de boosdoener.
stuur het bericht opnieuw met een cc aan jezelf. als de cc aankomt, is het verzenden gelukt
als je een "bounce" melding krijgt, oorzaak achterhalen van de bounce.
als je geen "bounce" melding krijgt is dat geen garantie dat de mail is afgeleverd17 jul '20 - 14:22:26 -
quote:
Dit schreef zonlicht
Kan een ICT-beheerder, e-mail is niet te vinden, een verstuurde e-mail terug vinden en zo ja kost het veel tijd ?
Wie kan mij er iets vertellen.
Op een belangrijke e-mail is niet gereageerd, nu is gesteld dat deze niet is ontvangen.
Ja dat kan. En ja, dat kan heel veel werk zijn. Maar als je weet waar het heen is gegaan scheelt dat al. En dan? Je systeembeheerder kan zeggen dat het bij hem is weggegaan. Heb je het correcte mailadres gebruikt? Niet per ongeluk naar een verkeerde gestuurd? Dan gaat hij ook bij jullie uit het systeem weg maar komt hij nooit aan bij degene die de mail moest krijgen.
Als het bij jou verstuurd is hoeft het nog niet bij de ontvanger terecht te zijn gekomen. Het kan in zijn spambox terecht zijn gekomen. Of tegen zijn gehouden door de spamfilter van exchange. Daar krijg jij geen bericht van. Dan zou de systeembeheerder van de ontvangende partij dat kunnen uitzoeken.
Alleen is het zo dat als jij iets van hen wilt, en zij daar misschien geen zin in hebben, ze niet zo hard zullen lopen om aan te tonen dat het echt niet bij ze binnen is gekomen. Dan wordt het hun woord tegen het jouwe.17 jul '20 - 15:02:51 -
quote:
Dit schreef koen
controleer het emailadres. spaties, puntje, streepjes ed zijn meestal de boosdoener.
als je geen "bounce" melding krijgt is dat geen garantie dat de mail is afgeleverd
E-mailadres klopt daar ligt het niet aan. Reminder, zelfde e-mailadres, is wel aangekomen.18 jul '20 - 01:09:20 -
quote:
Dit schreef scar
Ja dat kan. En ja, dat kan heel veel werk zijn. Maar als je weet waar het heen is gegaan scheelt dat al. En dan? Je systeembeheerder kan zeggen dat het bij hem is weggegaan. Heb je het correcte mailadres gebruikt? Niet per ongeluk naar een verkeerde gestuurd? Dan gaat hij ook bij jullie uit het systeem weg maar komt hij nooit aan bij degene die de mail moest krijgen.
Als het bij jou verstuurd is hoeft het nog niet bij de ontvanger terecht te zijn gekomen. Het kan in zijn spambox terecht zijn gekomen. Of tegen zijn gehouden door de spamfilter van exchange. Daar krijg jij geen bericht van. Dan zou de systeembeheerder van de ontvangende partij dat kunnen uitzoeken.
Alleen is het zo dat als jij iets van hen wilt, en zij daar misschien geen zin in hebben, ze niet zo hard zullen lopen om aan te tonen dat het echt niet bij ze binnen is gekomen. Dan wordt het hun woord tegen het jouwe.
Dank ! Laatste zin, ik wil iets van ze en is de vraag opnieuw gesteld. De organisatie heeft, schrijven zij, opdracht gegeven aan de ICT-beheerder uit te zoeken wat er is gebeurd met de 1ste e-mail.
Is het moeilijk dit uit te zoeken, kost het veel tijd ?
18 jul '20 - 01:22:16 -
quote:
Dit schreef Pluskat
Hoe denk je over iemand die dat doet?
??20 jul '20 - 10:12:23 -
zoeken maar iets wat niet is gebeurd is heel erg lastig (en dan druk ik me voorzichtig uit)
20 jul '20 - 16:34:08 -
quote:
Dit schreef zonlicht
Dank ! Laatste zin, ik wil iets van ze en is de vraag opnieuw gesteld. De organisatie heeft, schrijven zij, opdracht gegeven aan de ICT-beheerder uit te zoeken wat er is gebeurd met de 1ste e-mail.
Is het moeilijk dit uit te zoeken, kost het veel tijd ?
Nee is niet veel werk, kwestie van even zoeken. Echter, is het een groot bedrijf of een klein bedrijf, is er veel werk dat voor gaat of valt het mee? Wachtrij? Het is vakantie, is de mail specialist niet op vakantie?20 jul '20 - 17:50:09
Bericht van Pluskat is op 24-07-2020 om 23:21:43 uur verwijderd door Pluskat. Reden: open rubriek |