Zonnepanelen en inductiekoken, wat is wijsheid...? 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef fleurie
    Dank voor jullie reacties!



    Het is een vrijstaande plaat, ik heb geen inbouw. De BK-pannen blijken magneten te kunnen houden! Op de bodem staat ook (o.a.) iinductie. Maar is het niet zo dat een pan die op gas heeft gestaan onbruikbaar wordt voor inductie?


    Ik heb alles vernieuwd om die reden.
  2. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    hoe gaat 'met op je elektrische plaat @Fleurie
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Carlita
    hoe gaat 'met op je elektrische plaat @Fleurie

    Prima! Het is wel wennen met die turbostand, aan de kook brengen gaat vliegensvlug, je moet er echt bovenop staan.
    De timer heb ik meer gebruikt dan ik van tevoren verwachtte, erg prettig!
    Ik heb ooit een tijdje voor iemand anders op inductie gekookt, maar die had dat allemaal niet.
    Ik moet nog wel wennen aan het bedienen van de tiptoetsen, moet daar erg bij nadenken, maar dat ligt vooral aan mijzelf 😁
    Al met al bevalt hij tot nu toe uitstekend!
  4. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef fleurie

    Prima! Het is wel wennen met die turbostand, aan de kook brengen gaat vliegensvlug, je moet er echt bovenop staan.
    De timer heb ik meer gebruikt dan ik van tevoren verwachtte, erg prettig!
    Ik heb ooit een tijdje voor iemand anders op inductie gekookt, maar die had dat allemaal niet.
    Ik moet nog wel wennen aan het bedienen van de tiptoetsen, moet daar erg bij nadenken, maar dat ligt vooral aan mijzelf 😁
    Al met al bevalt hij tot nu toe uitstekend!

    Plaatsen eigenlijk nooit meer een gasplaat in een nieuwe keuken . En brengen al standaard in de voorbereiding een perilex aansluiting aan ook al willen de mensen nog gas . Heb nog niemand gehoord dat inductie niet fijn is maar dat het wel wennen is aan alles . Had ik ook 😊
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Turbo is zo makkelijk. Maar ook de timer. Nooit meer door en door gare sperziebonen daardoor hier. Of eieren koken. Ik ben nog altijd superblij met mijn inductie fornuis. Indertijd rechtstreeks bij Indesit gekocht voor minder dan 400 euro. Das nu ook al 8 jaar geleden. Smile hopen dat ie nog even mee gaat.
  6. Erik-S
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik-S
    quote:
    Dit schreef jeannetted


    De m3 gasprijs is hoger dan de kwh prijs.
    Eer ik de investeringen terugverdiend heb voor het mogelijk maken van inductie ben ik vele jaren verder.
    Het verbruik voor koken is niet zo veel.


    1m3 gas heeft een zelfde energie inhoud als ongeveer 9.5 KWh. Koken op gas is goedkoper.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Erik-S


    1m3 gas heeft een zelfde energie inhoud als ongeveer 9.5 KWh. Koken op gas is goedkoper.

    Niet altijd. De vast recht kosten voor gas zijn onevenredig hoog als je alleen kookt op gas en verder geen gas gebruikt. Dan is elektrisch koken echt voordeliger.
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik denk dat het gasgebruik 90% is voor verwarming en 10% voor koken. als je gas gebruikt alleen voor koken, zou ik direct overstappen op electrisch koken als er een keuze gemaakt moet worden.

    het aantal gasaansluitingen gaat dalen. de stijgende kosten van het gasnetwerk maakt het vastrecht de komende jaren nog veel duurder. steeds meer mensen zullen daarom de gasaansluiting de deur uit doen. waardoor het alleen maar harder gaat.

    beleid is ingezet, nu gewoon afwachten hoe de economie de uitwerking doet. is geen subsidie meer voor nodig. straks is het vastrecht zo duur dat een alternatief voor een gasketel binnen 10 jaar rendabel is.
Terug naar de lijst