Tips kleding naaien...... Mijn jurkje is af en nu ook een rok en broek!

Tips kleding naaien...... Mijn jurkje is af en nu ook een rok en broek! 

Onderwerp van Pi

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Maar wat je volgende project zou kunnen worden? Een blouse of een jasje? Ik zie aan je foto's dat het jurkje je goed af is gegaan!



    Ik heb besloten om hetzelfde patroon nog een keer te gebruiken, maar dan wil ik de mouwen korter maken en er een v-hals van maken. Eens kijken of het gaat lukken om dit zelf aan te passen.

    Daarnaast wil ik gaan oefenen op een rits inzetten en knoopsgaten maken (daar zit een als het goed is handig voetje voor bij). Dat lijkt me namelijk iets waar je wel wat oefening voor nodig hebt.
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik heb op mijn 13/14 ook super veel kleding gemaakt. Was toen echt wel in om zelf kleding te maken. In de meiden tijdschriften stonden van die super basic patronen. Toen mijn dochter klein was ook veel voor haar genaaid. Vooral omdat ze erg groot was en ik wilde dat ze kleding voor haar leeftijd droeg.

    Laatst wilde ik een rok voor diezelfde dochter maken, bleek de naaimachine verroest te zijn. Nu staat er een nieuwe.


    Verroest????? Ojee, hoop niet dat ik dat aantref bij de mijne. Hij is al eeuwen niet geopend.

  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Pi



    Ik heb besloten om hetzelfde patroon nog een keer te gebruiken, maar dan wil ik de mouwen korter maken en er een v-hals van maken. Eens kijken of het gaat lukken om dit zelf aan te passen.

    Daarnaast wil ik gaan oefenen op een rits inzetten en knoopsgaten maken (daar zit een als het goed is handig voetje voor bij). Dat lijkt me namelijk iets waar je wel wat oefening voor nodig hebt.


    Dat is slim, een bestaand patroon bewerken. Ja, dat voetje, dat weet ik nog wel, maar verder... Ik ben ook altijd zo blij met youtubeSmile. Ben benieuwd naar je nieuwe creatie! Succes!
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik koop bij voorkeur patronen die al verschillende opties hebben. Ik kan het wel aanpassen maar dat is niet altijd een succes.

    Vroeger had ik de Marion modekrant, en ik heb ze nog liggen, met basic patronen ideaal om mee te leren werken. Ik maakte veel van mijn kleding omdat mijn vader ontslagen was en er gewoon minder geld was.
  5. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Pi
    Hij is af! 🥳

    Moet natuurlijk nog gewassen en gestreken worden. Maar ik heb hem even aangetrokken om te laten zien hoe het is geworden. (Mijn dochter vond alleen dat ik wat vrolijker moest kijken op de foto’s. 🤣)



    Ik vind het zo knap van je! Direct maar een jurk gemaakt!
  6. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Super leuk Pi!
    Knap hoor!

    Ik wil 't naaien ook weer oppakken zodra m'n lijf toestemming geeft.
    Vroegah zoveel kleding gemaakt, het is zó leuk om te doen!

    Ben benieuwd naar je volgende project!

  7. jennie61
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jennie61
    Wat knap zeg, voor de eerste keer.
    Toen de kinderen klein waren ook veel kleding zelf gemaakt. Altijd leuk om te doen.
    Later niet meer maar misschien toch weer eens achter de naaimachine.
    Dit draadje maakt me weer enthousiast.
  8. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    Ondertussen ook een rok en broek af zonder patroon.

    Zijn er ondertussen meer mensen gaan naaien?
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  9. Goed bezig Pi!Smile
  10. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Ha wat goed zeg!
    Zonder patroon!
    Had je dat rokje niet liever wat wijder gemaakt?
    De helft korter en dubbel zo wijd, lekker zwierig?
    Zo is het wel heel netjes trouwens, fietst het praktisch, heeft t een split?


    Ja ik zal zo dadelijk de gevangenisbroek maken voor letterdief, ik heb streepstof gevonden in Lisse, en gisteren twee T shirts zwart wit gestreept a 3.50 bij de Wibra en daar kunnen ze mooi letterdief mee spelen, een stuk van de mouwen eraf want de maat is te groot..
    Twee broeken naaien met als patroon mijn overals waarvan ik zeker weet dat ze passen, even overtrekken, niet te moeilijk doen en GO!
    Je inspireert! Dank je!

  11. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi

    Ik draag niet graag korte rokken of korte broeken. Sowieso altijd over mijn knieën heen.
    Omdat het zonder patroon was had ik geen idee hoe het er uit zou komen zien. Achteraf zou ik hem misschien ook wel wijder hebben gemaakt. Maar het is enorme stretch stof, dus ik kan er goed in bewegen. Heb er afgelopen week in gewerkt. Weet niet of fietsen makkelijk zal gaan, maar ik trek die rok toch niet aan als ik ga fietsen.

    Hoop hier ook inspiratie van anderen te krijgen. Dus ik wacht vol spanning op foto’s.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Broek zonder patroon, knap hoor! Had je een andere broek als voorbeeld? Ik heb een wikkelbroek gemaakt. Al een paar weken geleden.
    Plaatje
Terug naar de lijst