Weer ziekmelden of wachten

Weer ziekmelden of wachten 

Onderwerp van Saskieja

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    Poeh ik zit f in dubio. Een aantal hebben al wel gelezenvast dat ik nu al 3 weken loop te tobben met mn gezondheid. Dat vorige week maandag tijdens mijn nog lopende ziekmelding mijn vakantie in ging. Mn werkgever zei dat het gewoon verlof uren werden en geen ziekte dagen, omdat dat zo in onze cao staat. Na overleg met HR en leidinggevende tóch 2 ziektedagen gekregen, omdat ik ma en di ook nog verhoging koorts had.

    Donderdag heb ik me maar weer beter gemeld. A omdat ik geen koorts meer had en miss ook wel weer was gaan proberen te werken en B omdat het toch geen ziektedagen waren en gewoon verlof. Wat schiet ik er dan mee op?

    Maar situatie nu weer n week verder is dat het nog helemaal niet beter gaat. Dat het na t weekend weer erger is geworden met hoesten en dat even naar de winkel al voelt als n marathon. Dan loop ik al te hijgen als n paard. Daarop heb ik gister wéér contact met huisarts gezocht en deze wilde me zien. Gistermiddag geweest en t is astmatische bronchitis en om me nu een boost te geven omdat t te lang duurt,nu een stootkuur prednison ban 5 dagen gekregen. Vannacht weer tot 4 uur wakker gelegen.

    En nu...dus in dubio. Kan ik me beter toch weer terug ziekmelden? Ik zou zo ook zeker nog niet (volledig) kunnen werken. Heb gister mn leidinggevende wel weer op de hoogte gebracht. Ik weet niet hoe t volgende week gaat en als ik maandag 24 aug weer moet beginnen. Miss gaat t ook wel. Maar waar ik bang voor ben, is de reactie van mn werkgever als ik volgende week pas meld dat ik nog niet (als dat zo is hoor) nog niet kan of volledig kan werken. Ik ben bang dat ze dan zeggen...tuurlijk....je moet weer werken en nu meld je je ineens weer ziek.
    Een ziekmelding nu zouden ook gewoon mn verlofuren zijn. Maar dat is dan maar zo. Weet niet wat slim is in deze....

    Miss heeft @Mikky een idee🙈
  2. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Hoezo zijn ziekuren je verlofuren. Dat kan echt niet. Soms kan je wachtdagen hebben, maar ziek is toch ziek.
  3. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja

    quote:
    Dit schreef Piep
    Hoezo zijn ziekuren je verlofuren. Dat kan echt niet. Soms kan je wachtdagen hebben, maar ziek is toch ziek.

    Nee dat dacht ik ook. Je buitenwettelijke verlof uren kunnen ingezet worden, mits daarover iets in de cao staat (en dat is bij cao kinderopvang) of er iets in je contract staat. In overleg gaan staat natuurlijk altijd vrij. Dit is iets wat bij het Europese hof zo bepaald is en wat blijkbaar bij steeds meer bedrijven zo is. Vertelde mijn bedrijfsarts?!
    Rede is dat je vakantie gepland stond (Ja duh) en dat daar in de planning qua personeel dus ook rekening mee gehouden is.
  4. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Als je nu al weet dat je maandag niet kunt werken, meld je je nu ziek. En als je t af wilt wachten, dan wacht je

    Wat jouw werkgever en/of collega’s er allemaal ook van vinden.. probeer je daar niet door te laten leiden

    En wat dat ziek tijdens je vakantie betreft; als je op geen enkele wijze van je vakantie kunt ‘genieten’ kunnen het geen vakantieuren zijn. Onmogelijk
    Maar- als je resondanks je plannen kunt laten doorgaan, wordt t anders.

    Ziek zijn is iets anders dan arbeidsongeschiktheid. Je kunt heel goed ziek zijn en toch kunnen werken- of van je vakantie genieten

    Mijn collega brak in week 1 haar pols in Frankrijk. Ze is daar nog twee weken gebleven met haar gezin. En daarmee geen ziekmelding tijdens, maar na haar vakantie. Ze kon nl niet werken- nog wel genieten van haar verlof
  5. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja

    quote:
    Dit schreef Anke
    Als je nu al weet dat je maandag niet kunt werken, meld je je nu ziek. En als je t af wilt wachten, dan wacht je

    Wat jouw werkgever en/of collega’s er allemaal ook van vinden.. probeer je daar niet door te laten leiden

    En wat dat ziek tijdens je vakantie betreft; als je op geen enkele wijze van je vakantie kunt ‘genieten’ kunnen het geen vakantieuren zijn. Onmogelijk
    Maar- als je resondanks je plannen kunt laten doorgaan, wordt t anders.

    Ziek zijn is iets anders dan arbeidsongeschiktheid. Je kunt heel goed ziek zijn en toch kunnen werken- of van je vakantie genieten

    Mijn collega brak in week 1 haar pols in Frankrijk. Ze is daar nog twee weken gebleven met haar gezin. En daarmee geen ziekmelding tijdens, maar na haar vakantie. Ze kon nl niet werken- nog wel genieten van haar verlof

    Hoef nog niet nu maandag te werken....pas de week er op.

    Maar nogmaals t staat écht zo in de cao. De bond zei idd wel dat er verschil is in ziek en ziek en dat je dat zou kunnen aankaarten. Heb geen zin om t op de spits te drijven. Maar ik zou nu zo ook niet gaan werken ook al heb ik vakantie. Ik kan geen dagje weg of iets ondernemen met de meiden. De winkel is al teveel. Dus in dat opzicht... geniet ik dus niet van mijn vakantie zoals anders.

    Mijn collega s leven met me mee en vragen iedere dag hoe t gaat. En ook de vraag of Ik me niet beter weer kon ziekmelden
  6. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    Ik zou me ziekmelden als ik jouw was, je bent toch ook ziek. Je hebt niets aan je vakantie.
    Ze kennen je al langer waarschijnlijk en weten dan ook dat je dat niet zomaar zou doen. Ik heb het ook ooit gedaan. Was op vakantie in Macedonië en iedereen was ziek, me ziek gemeld en de aantal dagen geen verlofdagen afgeschreven.
  7. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Ziek is ziek. Als je je nu niet ziekt meldt kun je er later nooit meer iets mee.
  8. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja

    quote:
    Dit schreef mamavan2
    Ik zou me ziekmelden als ik jouw was, je bent toch ook ziek. Je hebt niets aan je vakantie.
    Ze kennen je al langer waarschijnlijk en weten dan ook dat je dat niet zomaar zou doen. Ik heb het ook ooit gedaan. Was op vakantie in Macedonië en iedereen was ziek, me ziek gemeld en de aantal dagen geen verlofdagen afgeschreven.

    Ja miss is t ook anders als je vakantie geannuleerd moet worden.
    Heb er idd niks aan nu
  9. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja

    quote:
    Dit schreef Dingetje
    Ziek is ziek. Als je je nu niet ziekt meldt kun je er later nooit meer iets mee.

    Dat is idd een beetje mijn gevoel. Miss komt er commentaar maar miss ook niet. Ik lieg niks. En als ik me pas volgende week ziek meld of zeg dat ik miss maar halve dagen kan, ben ik bang dat er gezegd wordt, waarom meld je je dan nu.pas ziek?
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik weet niet beter dat als je tijdens vakantie verlof ziek wordt je je dan ziek meldt. Je verlofdagen kun je dan later opnemen. Bij wachtdagen kan dan evt bovenwettelijke verlof uren ingezet worden.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Saskieja

    Dat is idd een beetje mijn gevoel. Miss komt er commentaar maar miss ook niet. Ik lieg niks. En als ik me pas volgende week ziek meld of zeg dat ik miss maar halve dagen kan, ben ik bang dat er gezegd wordt, waarom meld je je dan nu.pas ziek?

    Dat laatste idd.
  12. Agnes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Agnes
    Hoe het met verlofdagen/ziektedagen zit, weet ik niet precies.
    Wat ik wel weet dat dit ontzettend warme weer heel erg astma triggert. Ik heb ook veel meer last; ik hoest ook al heel erg vanaf 16 juli en sinds het warme weer is het erger geworden.
    Ik moest zelfs een longfoto laten maken vanochtend, omdat mijn huisarts bang was voor een longontsteking, gelukkig niet, alleen verergering van astmatische bronchitis.
    Maar er komt afkoeling aan, gunstig voor astma en bronchitis!
    Ik werk wel en ik ben doodmoe aan het einde van de dag.
    Dus best wel kans dat het a.s. maandag een stuk beter met jou gaat als de afkoeling doorzet, dan krijgen we weer schonere lucht!

    Beterschap en sterkte!
Terug naar de lijst