Fusie werk, overname personeel.

Fusie werk, overname personeel. 

Onderwerp van Inge

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    De nieuwe werkgever heeft in de CAO een 13e maand. Nu hebben we dat niet.
    De nieuwe werkgever heeft mijn huidige jaarsalaris dus gedeeld door 13 en dat word dan míjn nieuwe maandsalaris. Dat is daardoor dus lager met volgens mij daarmee ook gevolgen voor een eventuele ww als je bij de reorganisatie alsnog zou moeten wieberen. Mag dit op die wijze?

    Ik ging ervan uit een maandsalaris te hebben afgesproken in mijn contract?
    Smile
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    In je jaarsalaris zit toch ook je 13e maand? Dan ga je er toch juist op vooruit omdat je er dan minder belasting over betaalt?

    Oh wacht ik lees verkeerd. Ja ik snap je dilemma.
  3. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Klinkt me erg vreemd in de oren. @Mikky, weet jij raad?
  4. LoveMagenta
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van LoveMagenta
    quote:
    Dit schreef Inge
    De nieuwe werkgever heeft in de CAO een 13e maand. Nu hebben we dat niet.
    De nieuwe werkgever heeft mijn huidige jaarsalaris dus gedeeld door 13 en dat word dan míjn nieuwe maandsalaris. Dat is daardoor dus lager met volgens mij daarmee ook gevolgen voor een eventuele ww als je bij de reorganisatie alsnog zou moeten wieberen. Mag dit op die wijze?

    Ik ging ervan uit een maandsalaris te hebben afgesproken in mijn contract?
    Smile



    Bij een overname gelden de voorwaarden die in het bestaande contract zijn opgenomen,tenzij nieuwe voorwaarden een verbetering vormen,deze kunnen dan in overleg aangepast worden.
  5. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    quote:
    Dit schreef LoveMagenta



    Bij een overname gelden de voorwaarden die in het bestaande contract zijn opgenomen,tenzij nieuwe voorwaarden een verbetering vormen,deze kunnen dan in overleg aangepast worden.

    Het bestaande contract is een simpel dit is mijn functie, zoveel uur per week, 5 weken vakantie. Reiskosten en onkosten vergoeding, vakantiegeld en maandsalaris. Basic en standaard. En niet conform CAO-VVT, waar mijn nieuwe werkgever op aangesloten is. Ik krijg dan wellicht meer vakantiedagen, maar ik heb liever een fatsoenlijk maandsalaris, die zijn in de zorg toch al zo schraal. En met de kans dat ons filiaal gesloten word en we alsnog in de ww terecht komen al helemaal, dat word immers ook niet op basis van je jaarsalaris berekend.
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    meestal is een 13e maand voorwaardelijk. als dat zo is mogen ze je jaarsalaris niet door 13 delen.
  7. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    quote:
    Dit schreef koen
    meestal is een 13e maand voorwaardelijk. als dat zo is mogen ze je jaarsalaris niet door 13 delen.


    Ik heb nu geen 13e maand.
    In de CAO van nieuwe werkgever staat die 13e maand, onvoorwaardelijk
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Krijgen ze wellicht elke 4 weken uitbetaald?
  9. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Inge
    De nieuwe werkgever heeft in de CAO een 13e maand. Nu hebben we dat niet.
    De nieuwe werkgever heeft mijn huidige jaarsalaris dus gedeeld door 13 en dat word dan míjn nieuwe maandsalaris. Dat is daardoor dus lager met volgens mij daarmee ook gevolgen voor een eventuele ww als je bij de reorganisatie alsnog zou moeten wieberen. Mag dit op die wijze?

    Ik ging ervan uit een maandsalaris te hebben afgesproken in mijn contract?
    Smile


    Geen idee wat je hebt afgesproken. Dus daar heb ik geen antwoord op.

    Wel de vraag of je bent opgeplust met de eindejaarsuitkering uit de cao VVT? Wat overigens geen 13de maand is (want dat is 100% van 1 maandsalaris), maar een eindejaarsuitkering (vaak 4 tot 8% van je jaarsalaris). Want dan verdien je dus onder aan de streep jaarlijks meer. Terwijl je daar feitelijk geen recht op hebt vanuit de overgang.

    Principieel ben je overgegaan met behoud van rechten en plichten. Dus je hebt in die zin geen 'recht' op de arbeidsvoorwaarden van je nieuwe werkgever. Ook niet een beetje, of cherrypicking. Je hebt ook geen 'plicht' om het zelf anders te doen of te ontvangen. Ook niet een beetje of cherrypicking. Zo is het van rechtswege.

    Alles KAN wel anders. Alles wat jij of de werkgever anders wil dan dat het was (behalve de naam van je baas), ligt voor ter onderhandeling.

    Overigens behoort de eindejaarsuiterking in de cao VVT uitbetaald te worden in november ineens.

    Ik zeg; plan een gesprek..




  10. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    Het vervelende is dat het al ingaat per 1 oktober en ik heb officieel nog geen "aanbod" gehad, dat heeft enkel de huidige baas en de manager.
    Vind je het goed als ik je het huidige contract per pb doorstuur?

    -Ik werk nu als wijkverpleegkundige in de thuiszorg. We hebben altijd te horen gekregen dat ze niet zijn aangesloten aan de CAO en dus ook niet zich eraan hoeven houden. Ik heb net vorige week geleerd dat de CAO-VVT Algemeen Verbindend Verklaard is en dat ze zich daar dus eigenlijk wel aan hadden moeten houden, maar daar heb ik nu weinig meer aan.

    -De nieuwe werkgever is wel aangesloten aan de CAO. Ze willen ons jaarsalaris onder de streep gelijk laten en wel in de CAO inschalen. Echter dan ga ik er dus kwa maandsalaris op achteruit met gevolgen voor ziektewet en eventuele ww, omdat ik nu geen eindejaarsuitkering heb en dan zou ik dat wel krijgen.

    -Ik zou dus in principe mogen eisen dat ze mijn maandsalaris aanhouden en dan maar buiten de CAO laten? Bij een nieuwe CAO van de nieuwe werkgever zou die CAO dan alsnog gaan gelden. Rekenen ze dan alsnog onder de streep met het jaarsalaris?
  11. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge

    quote:
    Dit schreef Inge
    Het vervelende is dat het al ingaat per 1 oktober en ik heb officieel nog geen "aanbod" gehad, dat heeft enkel de huidige baas en de manager.
    Vind je het goed als ik je het huidige contract per pb doorstuur?

    -Ik werk nu als wijkverpleegkundige in de thuiszorg. We hebben altijd te horen gekregen dat ze niet zijn aangesloten aan de CAO en dus ook niet zich eraan hoeven houden. Ik heb net vorige week geleerd dat de CAO-VVT Algemeen Verbindend Verklaard is en dat ze zich daar dus eigenlijk wel aan hadden moeten houden, maar daar heb ik nu weinig meer aan.

    -De nieuwe werkgever is wel aangesloten aan de CAO. Ze willen ons jaarsalaris onder de streep gelijk laten en wel in de CAO inschalen. Echter dan ga ik er dus kwa maandsalaris op achteruit met gevolgen voor ziektewet en eventuele ww, omdat ik nu geen eindejaarsuitkering heb en dan zou ik dat wel krijgen.

    -Ik zou dus in principe mogen eisen dat ze mijn maandsalaris aanhouden en dan maar buiten de CAO laten? Bij een nieuwe CAO van de nieuwe werkgever zou die CAO dan alsnog gaan gelden. Rekenen ze dan alsnog onder de streep met het jaarsalaris?


    Iemand?
  12. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Ik denk dat het tijd is voor lidmaatschap van een vakbond of een rechtbijstand. Ik ben te druk om je hele zaak te gaan bijstaan, contracten te gaan lezen, salarisvergelijkingen te doen, onderhandelingen bij te staan en evt cao naleving/terugvorderingen bij te staan. Je stelt hiermee niet zomaar een vraagje namelijk, dit is een heel dossier.

    Wat ik zei: ga het gesprek aan, stel je vragen, kijk wat je kunt uitonderhandelen. Kom je er samen niet uit, dan zul je je bijstand moeten inschakelen. Heb je dat niet, dan ben je aan jezelf overgeleverd of betaal je het uit eigen zak.

    Dit is de reden van tijdige rechtsbijstand hebben of lid zijn van een vakbond.
Terug naar de lijst