Speedcomfort radiator

Speedcomfort radiator 

Onderwerp van Dayenne

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik heb ze binnen en bevestigd. Dat was echt easy peasy. Nu net sloegen ze aan. Het geluid kun je vergelijken met de fan van een pc, iets zachter. Niet storend vind ik. Nou was ik gewend aan een constante zoem in mijn huis van het mechanische ventilatie systeem in mijn oude huis wat dag en nacht aan stond. Hier ook zo'n systeem maar zit alleen in keuken, douche en toilet, dus minder geluid.

    Ik zit nog wel te twijfelen of ik de fans onderop zal laten. Aangezien mijn radiator onderin echt koud is, wordt er eerder koude lucht verspreid dan warme.... Dat is niet echt de bedoeling.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Heb ze nu bovenin liggen.
  3. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik heb ze binnen en bevestigd. Dat was echt easy peasy. Nu net sloegen ze aan. Het geluid kun je vergelijken met de fan van een pc, iets zachter. Niet storend vind ik. Nou was ik gewend aan een constante zoem in mijn huis van het mechanische ventilatie systeem in mijn oude huis wat dag en nacht aan stond. Hier ook zo'n systeem maar zit alleen in keuken, douche en toilet, dus minder geluid.

    Ik zit nog wel te twijfelen of ik de fans onderop zal laten. Aangezien mijn radiator onderin echt koud is, wordt er eerder koude lucht verspreid dan warme.... Dat is niet echt de bedoeling.



    Misschiens lucht of verstopping in je radiator?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    Misschiens lucht of verstopping in je radiator?

    Installatiemonteur is van de week geweest. Naar het schijnt is tijdens de grote renovatie in mijn flatgebouw de cv ketel (blokverwarming) vervangen voor een energie zuiniger exemplaar. Ook de radiatoren zijn toen vervangen. Het zou normaal zijn dat de onderkant van de radiator nagenoeg koud is. Is bij alle radiatoren in huis zo. In de oude situatie was de aanvoer temperatuur erg hoog, en de radiator een kolom radiator. Nu een plaat radiator en dus lagere aanvoer temperatuur. Qua opbrengst/oppervlakte niet in verhouding, maar goed. We hebben vorige winter ook overleefd.

    Ik kijk het de komende twee weken aan. Als het niet doet wat ik verwacht, gaat het terug.

    Overigens dacht de installatiemonteur dat het aan de programmeerbare thermostaat knop zou liggen. Die zou te vroeg knijpen waardoor de radiator niet de mogelijkheid krijgt om goed te verwarmen. Daar kan ik nog wel mee knutselen. Kan de knop een correctie geven.
  5. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Dayenne


    Overigens dacht de installatiemonteur dat het aan de programmeerbare thermostaat knop zou liggen. Die zou te vroeg knijpen waardoor de radiator niet de mogelijkheid krijgt om goed te verwarmen. Daar kan ik nog wel mee knutselen. Kan de knop een correctie geven.



    Als je de thermostaatknop op 60 zet zou er tijd genoeg zijn
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    Als je de thermostaatknop op 60 zet zou er tijd genoeg zijn

    Op 60? Ik heb deze >>LINK<< en geïnstalleerd zoals het hoort.

    Maar goed, de speedcomfort draait nu voluit en ik moet zeggen dat het merkbaar aangenamer is in huis. Smile
  7. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    Ik heb afgelopen week ook zo'n setje besteld, en gisteravond gekregen.
    Een trio set, om te beginnen.
    We hebben hier blokverwarming, dus weinig in te stellen voor mij qua verwarming.
    Sowieso altijd een hoge aanvoertemperatuur
    Wel raam over de breedte van het appartement, en geen dubbelglas daar.
    Dus ik hoop vooral op wat comfortwinst.

    k heb ook maar één radiator in de woonkamer, maar die is enorrem lang.
    Ik overweeg nu om de ventilatortjes niet bij de aanvoerkant, maar bij de andere kant te plaatsen, bij de zithoek.
    Maar hoe doe je dat dan met de temperatuursensor.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef hanss51
    Ik heb afgelopen week ook zo'n setje besteld, en gisteravond gekregen.
    Een trio set, om te beginnen.
    We hebben hier blokverwarming, dus weinig in te stellen voor mij qua verwarming.
    Sowieso altijd een hoge aanvoertemperatuur
    Wel raam over de breedte van het appartement, en geen dubbelglas daar.
    Dus ik hoop vooral op wat comfortwinst.

    k heb ook maar één radiator in de woonkamer, maar die is enorrem lang.
    Ik overweeg nu om de ventilatortjes niet bij de aanvoerkant, maar bij de andere kant te plaatsen, bij de zithoek.
    Maar hoe doe je dat dan met de temperatuursensor.

    Die sensor meet alleen de warmte van je radiator. Wil je dat de ventilatoren snel aan gaan, dan plak je de sensor op het heetste deel van de radiator. Wil je dat ie laat aanslaat, dan op het koudste deel.

    De plek waar je de fans plaatst maakt niet zo gek veel uit. Ik zou persoonlijk kiezen voor de plek waar het het warmst is, zodat je het meeste voordeel er van hebt.
  9. Arno
    Help mij aan glazen. ;-)

    Toon alleen de berichten van Arno
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Installatiemonteur is van de week geweest. Naar het schijnt is tijdens de grote renovatie in mijn flatgebouw de cv ketel (blokverwarming) vervangen voor een energie zuiniger exemplaar. Ook de radiatoren zijn toen vervangen. Het zou normaal zijn dat de onderkant van de radiator nagenoeg koud is. Is bij alle radiatoren in huis zo. In de oude situatie was de aanvoer temperatuur erg hoog, en de radiator een kolom radiator. Nu een plaat radiator en dus lagere aanvoer temperatuur. Qua opbrengst/oppervlakte niet in verhouding, maar goed. We hebben vorige winter ook overleefd.

    Ik kijk het de komende twee weken aan. Als het niet doet wat ik verwacht, gaat het terug.

    Overigens dacht de installatiemonteur dat het aan de programmeerbare thermostaat knop zou liggen. Die zou te vroeg knijpen waardoor de radiator niet de mogelijkheid krijgt om goed te verwarmen. Daar kan ik nog wel mee knutselen. Kan de knop een correctie geven.


    Kan het zijn dat de programmeerbare thermostaatknop het pinnetje van het ventiel niet ver genoeg indrukt?
    Ik heb ook programmeerbare thermostaatknoppen (van een ander merk), en daar zit voor een bepaald type ventiel een verlengstukje voor dat pinnetje bij zodat de programmeerbare knop dat pinnetje wèl ver genoeg indrukt. Als dat pinnetje niet ver genoeg ingedrukt wordt, dan gaat het ventiel minder ver open, en stroomt er dus minder water doorheen.

  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Arno


    Kan het zijn dat de programmeerbare thermostaatknop het pinnetje van het ventiel niet ver genoeg indrukt?
    Ik heb ook programmeerbare thermostaatknoppen (van een ander merk), en daar zit voor een bepaald type ventiel een verlengstukje voor dat pinnetje bij zodat de programmeerbare knop dat pinnetje wèl ver genoeg indrukt. Als dat pinnetje niet ver genoeg ingedrukt wordt, dan gaat het ventiel minder ver open, en stroomt er dus minder water doorheen.


    Nee er is verder niks aan de hand.
  11. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Die sensor meet alleen de warmte van je radiator. Wil je dat de ventilatoren snel aan gaan, dan plak je de sensor op het heetste deel van de radiator. Wil je dat ie laat aanslaat, dan op het koudste deel.

    De plek waar je de fans plaatst maakt niet zo gek veel uit. Ik zou persoonlijk kiezen voor de plek waar het het warmst is, zodat je het meeste voordeel er van hebt.

    Dank voor je toelichting!
    Ze zitten er al, ongeveer standaard.
    Even aankijken, en misschien nog wat experimenteren.
    Eerste indruk is erg positief, geen kou bij mijn favoriete stoel bij het raam.
    Maar dat kan ook komen doordat het vrijwel windstil is.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Als het goed is, zou je meer comfort moeten ervaren en daardoor de radiator minder warm hoeven zetten. Veel plezier er van!
Terug naar de lijst