Gaan jullie overstappen van zorgverzekering?

Gaan jullie overstappen van zorgverzekering? 

Onderwerp van JorisLowie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Van zk collectief naar ziezo van zk. Aanvullende verzekering 3 sterren gehouden ivm beugel
  2. DaniellaJ
    Zweven is leven

    Toon alleen de berichten van DaniellaJ
    Na een halve middag polissen vergelijken en spreadsheet invullen met verwachtte kosten, blijf ik zitten waar ik zit.
    Wel het simpelste aanvulende pakket erbij genomen vanwege fysiotherapie.
    Voor EUR 40 verschil op jaarbasis ga ik niet switchen.
  3. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Geanna
    Ik heb geen zin om te gaan vergelijken /uit te pluizen dit jaar.

    Blijf gewoon bij dsw

    Toch Ff een half uurtje achter de laptop, snel 3 verzekeringen vergeleken..(die bovenaan kwamen bij Independer)
    Half uur in de wachtrij voor tel contact met Cz-direct.
    De vragen die ik had heeft ze beantwoord en gelijk maar over gestapt.

    Scheelt goed 300,- pj voor ons 2tjes.
    We betalen altijd pj, gelijk in januari. Krijg je pp 1% korting.
  4. scarlet28
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scarlet28
    Ja, gedaan .. beetje impulsief .. volgend jaar verwacht ik hoge tandartskosten en bij VGZ collectief las ik dat er geen voorwaarden gelden. Hopelijk heb ik goed genoeg gelezen .. anders kan ik mijzelf nog een keer voor mijn kop slaan .. Dit draadje motiveert mij wel om het nog eens goed na te gaan. Afgelopen weken even te veel andere prioriteiten.
  5. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef scarlet28
    Ja, gedaan .. beetje impulsief .. volgend jaar verwacht ik hoge tandartskosten en bij VGZ collectief las ik dat er geen voorwaarden gelden. Hopelijk heb ik goed genoeg gelezen .. anders kan ik mijzelf nog een keer voor mijn kop slaan .. Dit draadje motiveert mij wel om het nog eens goed na te gaan. Afgelopen weken even te veel andere prioriteiten.


    Bij een tandartsverzekering wordt soms een verklaring geeist over de staat van je gebit of soms een wachttijd van een jaar. Ik snap dat wel. Voor de zorgverzekeraar staat de premie dan niet in verhouding t.o.v. wat ze moeten vergoeden.
  6. scarlet28
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scarlet28
    Ik snap dat ook .. en als dat zo is, is dat zo .. jaren wel verzekerd geweest en afgelopen jaar niet ... had veel pijn, maar kreeg de diagnose aangezichtspijn en volgens de tandarts was er op de foto niets te zien ... tot mijn gezicht twee keer zo groot werd en er toch een botontsteking aan het licht kwam. De tand die het heeft veroorzaakt, is helaas niet meer te redden. Heb mijn vakantiegeld en 13de maand al opzij gezet om de kosten te kunnen dekken. Voelt zo als luxe probleem.
  7. ansvanmil
    Geloof (vooral) in jezelf

    Toon alleen de berichten van ansvanmil
    Nee...ga niet wisselen
  8. sanny
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van sanny
    Ik heb net toch maar gewisseld.
    Betere tandartsvergoeding (hoop ik, want zag nergens dat ze een verklaring willen).
    Nog steeds ruime fysio, betere brilvergoeding en 10 euro per maand goedkoper.
    Zag dat ik 2 weken bedenktijd heb. Dus volgende week eens bellen of ik iets aan moet leveren voor de tandartsvergoeding.
  9. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik had een basisverzekering bij Anderzorg en een aanvullende verzekering bij Menzis. Naturapolis 75 % vergoeding bij niet gecontracteerde zorgverleners. Al de zorgverleners waar ik nu gebruik van maak zijn gecontracteerd.
    Ik ben nu ook voor mijn basisverzekering overgestapt naar Menzis. Toch wel fijner. Ik kon bij deze basisverzekering niet mijn huidige aanvullende verzekering nemen. Daar waren twee andere keuzemogelijkheden aan gekoppeld.
    Ik heb gebeld met Menzis. De medewerker raadde me aan mijn huidige aanvullende verzekering te houden op een polis en de nieuwe basisverzekering op een andere polis.
    Eigenlijk had ik twee polissen maar nu 2 polissen bij één verzekeraar.
    Dat krijg je er bij Independer of Pricewise er niet uit. Ik ben niet goedkoper uit overigens. Als ik wel voor die gekoppelde keuze had gekozen was ik duurder uit geweest.
Terug naar de lijst