Wie heeft er handige foefje voor onthouden paswoorden?

Wie heeft er handige foefje voor onthouden paswoorden? 

Onderwerp van Annett

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Annett
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annett
    Tja, heb je net ergens je paswoord veranderd, ben ik het 5 dagen later alweer vergetenSmile.
    Ergens opschrijven wil ik ook weer niet en overal hetzelfde gebruiken natuurlijk ook weer nietSmile

  2. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Herkenbaar! Ik gebruik tegenwoordig LastPass. Daar heb je maar 1 hoofdwachtwoord voor nodig en al je wachtwoorden + de links staan er overzichtelijk in. LastPass vult ook automatisch in als je op een site komt waarvan LastPass de inloggegevens heeft.
  3. Mimi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mimi
    Ik stuur mezelf een email met de gegevens. Heb meerdere emailaccounts
  4. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ik heb een notitieboekje waarin ik het opschrijf. Dat heeft een vaste plek die niet makkelijk te vinden is. Ik heb het niet zo op password managers, weet niet of die betrouwbaar zijn en ms ook wel te hacken.
  5. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Ik maak een zin die ik goed kan onthouden en dan doe ik de eerste letter van elk woord.
    Bijvoorbeeld: Ik Ga Vandaag Een Klein 0mmetje Lopen
    En dan maak ik van de O een nul en doe ik de laatste als hoofdletter.
    Wordt dan : igvek0L
  6. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    Hints opschrijven.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Eric1
    Ik heb een notitieboekje waarin ik het opschrijf. Dat heeft een vaste plek die niet makkelijk te vinden is. Ik heb het niet zo op password managers, weet niet of die betrouwbaar zijn en ms ook wel te hacken.

    Ze staan op je eigen mobiel, niet te hacken. Staan als veilig te boek. De data staat versleuteld op je mobiel ook nog eens.

    Dus eerst moet je je mobiel laten steken of verkiezen, dan moet iemand je wachtwoord kennen, dan moet iemand het wachtwoord kennen van de app en ondertussen heb jij je mobiel allang schoongeveegd op afstand.

    Dat boekje is juist erg gevaarlijk.

    Neem een zin in je hoofd. Bijv. Ik Kan echt Geen Wachtwoord Onthouden. Onthoud alleen de eerste letter van de worden.

    Ikegwo

    Voeg daarbij de eerste ter of drie letters van je account. Van Bol.com bijv. Bo

    Doe daarachter het jaartal dat je het aanmaakt

    21

    Daarna een leesteken (altijd dezelfde)

    ÷

    IkegwoBo21÷

    Je hoeft nu nog maar 1 basis te onthouden.

    En die zet je in een wachtwoord kluis op je mobiel.
  8. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Scar, dank voor je uitgebreide toelichting. Ik ga er eens een nachtje over slapen. Boekje is veilig hoor Smile
  9. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Mij is verteld door een computer meneer die er voor door geleerd heeft dat in mijn situatie (ik wil dat mijn kinderen als ik onverhoopt omval ,op mijn sites kunnen) het veiligst is om het wel handmatig te noteren.
    Men moet al in mijn huis inbreken om achter mijn w.woorden te komen.
    Een inbraak is zichtbaar en dan kan ik actie ondernemen. Maar voor dat boekje breken ze echt niet in.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Mijn ww slaat Google op. Mijn dochter weet de ontgrendel pincode van mijn laptop die synct met m'n foon. Ik heb niet te onthouden sterke ww via de Google generator.
  11. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Ik heb een schrift waar alles in staat.


    Bedrijf // gebruikersnaam // wachtwoord.

    Ik schrijf het dus gewoon met de hand op.
    Nu heb ik 1 basiswachtwoord en 3000 variaties daarop.
  12. BrendaJ
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van BrendaJ
    Ik onthoud geen wachtwoorden, op die van mijn e-mailadres en hoogstens 5 belangrijke zaken na. Klik gewoon 'wachtwoord vergeten' aan en maak een nieuwe.

Terug naar de lijst