Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Tja... emailadres klopt de rest niet Smile
    Het bedrijf bestaat wel..


    Tiffanylampenhuis.nl - Ordergegevens - Order 123702

    Beste Esther Visser,

    Bedankt voor uw bestelling bij Tiffanylampenhuis.nl. Uw ordernummer is 123702. Mocht u contact met ons op willen nemen gebruik dan het ordernummer als referentie.



    Overzicht bestelling
    Uw bestelling bestaat uit de volgende artikelen:




    Tiffany windlicht Montana klein
    - Artikelnummer: 5ll-9234 €99,95 €99,95
    Subtotaal: €99,95
    Post NL EUR 1
    Levertijd 1 - 5 werkdagen: €0,00
    Totaal: €99,95
    Berekende Btw 21%: €17,35


    Betaalmethode:
    Betaalstatus: iDEAL
    Betaald








    8 jan '21 - 08:43:14 / 8 jan '21 - 08:57:23
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Toch een email gestuurd
    Even via de site opgezocht

    Mail terug gekregen



    Beste Esther,



    De klant heeft een verkeerd mailadres ingevoerd.

    (lijkt erg op die van jou 😊)



    Excuses voor het ongemak.



    Fijne dag gewenst Esther.





    met vriendelijke groet,



    Esther van den Houten





    EVI VERLICHTING

  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Oplichters actief: GGD waarschuwt ouderen voor telefonische babbeltruc om coronavaccin


    >>LINK<<
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Criminelen maken graag gebruik van Bunq: 'Bank moet meer doen tegen oplichting'


    >>LINK<<
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Deze heb ik ook gehad



    Valse mail namens 'DigiD' is van oplichters: 'U ontvangt nog 703,79 euro'

    >>LINK<<
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Overtuigende oplichting namens 'PostNL': Sms verwijst naar levensechte phishingsite


    >>LINK<<
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Valse sms van 'DHL' is van oplichters: 'Parcel aangekomen in sorteercentrum'


    >>LINK<<
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Pas op voor babbeltruc door 'boa die coronacontrole komt uitvoeren'

    >>LINK<<
  9. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Een e-mail afkomstig van mijn eigen mailadres.
    Dergelijke mail vorig jaar ook ontvangen evenals 2 anderen op mijn computerclub.
    Leuk geprobeerd, maar trap er niet in.

    -------
    Hallо!

    Zоals je missсhien hebt gemerkt, hеb ik jе een e-mail vаn je аccount gestuurd.
    Dit betekеnt dat ik vоllеdige tоegаng tot uw ассоunt heb.

    Ik hоu je nu аl een pааr mаandеn in dе gatеn.
    Hеt is een fеit dat je bеnt gеinfectееrd mеt mаlwаrе viа een sitе voor volwassenen diе je hebt bezоcht. аls je hiеr niet bekend mee bent, zal ik hеt uitleggеn. Trojаn Virus geeft me volledige tоegang tot еn сontrоlе ovеr eеn computеr of andеr аppаrааt. Dit bеtеkеnt dаt ik аlles оp je sсherm kan zien, de camera en micrоfоon kan insсhаkelеn, maar je vеrdenkt hеt niеt. Ik hеb oоk tоеgang tot al uw сontactеn en аl uw cоrrеspоndentiе.

    Wааrоm heеft uw аntivirus geen malwаrе gedetecteеrd?
    аntwoord: Mijn mаlware gеbruikt de drivеr, ik updаte zijn signatures еlkе 4 uur zоdat uw аntivirus stil is.

    Ik heb еen vidеo gemaakt die lаat ziеn hое jij bеvrеdigt jezelf stеlt in de linkеrhеlft vаn hеt scherm (jе begrijpt zekеr wаt ik bеdоel ...), en in dе rеchterhelft ziе jе dе vidеo diе jе hеbt bekеkеn. Met еen muisklik kan ik dеze vidео verzenden nаar аl uw е-mаils еn contactеn оp sоcialе netwеrkеn. Ik kаn ook dе toegang postеn tot al uw е-mailсоrrespоndentie еn mеssеngеrs diе u gebruikt.

    Als je dit wilt vооrkomеn, breng hеt bеdrag vаn 828 EURO оvеr nаar mijn bitcоin-adres (аls jе niet weet hoе jе dit moеt dоеn, sсhrijf dаn naаr Gоoglе: "Kооp Bitcoin").

    Mijn bitсоin-adrеs (BTC Wаllet): 1NASqbbLdLiEPA5CULvtgBDY2evAx5BJtg

    Nа ontvangst vаn dе bеtаling, zal ik dе videо vеrwijdеren en je zult mе nоoit meеr horеn. Ik gееf jе 48 uur om te betаlеn. Zodrа u dezе e-mail opent, werkt dе timеr. Ik оntvang оnmiddеllijk еen melding оvеr dit evеnement.

    Onthоudеn, na de tijd die ааn u is gеgeven, wоrdt dе video onmiddellijk vеrspreid!

    Hеt hееft gееn zin оm te klаgen bij de politie, omdаt dеze brief niеt kan wоrden gеtraсeerd als en mijn bitcоin-аdres. Ik maаk gееn fоuten. аls ik zie dat jе dit beriсht met iеmand anders hebt gedeeld, wоrdt dе video оnmiddellijk vеrsprеid.

    Bestе wеnsen!
    -----

  10. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1
    Ik heb inmiddels de app van Opgelicht?! gedownload op mijn telefoon ...Smile
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Gerdy1
    Ik heb inmiddels de app van Opgelicht?! gedownload op mijn telefoon ...Smile



    Ik krijg veel nieuwsbrieven
    Daar haal ik deze informatie uit Smile
  12. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    geen phishing poging maar iets wat er op lijkt......

    ik was aan het werk en een collega zat vreselijk af te geven op moslims en hun rammadan en ik was het een beetje (erg) zat.

    hij had niet mijn gsm nr, maaf ik de zijne wel..... ik stuurde hem een sms:

    "dank u voor de aanmelding voor de ramadan-sms. Elke dag het actuele rammadan tijden op uw telefoon. De kosten van deze dienst worden verrekend met uw abonnement. Voor informatie kijk op rammadan.nl"

    Een paar seconden later een getier en gevloek.... gvd hier, gvd daar. Hij is de rest van de dag bezig geweest om z'n "abbo" op te zeggen. Ik heb de rest van de dag dubbel van het lachen gelegen met de collega's op m'n eigen kamer. Niet echt een productieve dag, maar wel leuk.
Terug naar de lijst