Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef 00h
    De huiseigenaar heeft een mollenklem in mijn tuin gezet... de mol trapt er gelukkig niet in.
    k Moet er niet aan denken... m te vinden in de klem... durf ook niet te zeggen dat ik die klem niet wil Smile



    En terecht.
    Die rukmollen verzieken je hele tuin.Smile
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Dorien
    Ik heb 3 weken geleden tomatenplantjes gekocht bij de Lidl. Wanneer kan ik die naar buiten doen? Nu staan ze lekker voor het raam en dat vinden ze geweldig. Heb er al bloemetjes aanzitten


    Laat nog maar een week of twee staan Dorien, tomaatjes houden van warmte, het seizoen is aan de koude kant nog. De mijne staan ook nog lekker binnen. Ben al wel bezig ze wat af te harden, dus overdagnaar buiten. Dan kunnen ze over twee weken de tuin in!
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h
    De huiseigenaar heeft een mollenklem in mijn tuin gezet... de mol trapt er gelukkig niet in.
    k Moet er niet aan denken... m te vinden in de klem... durf ook niet te zeggen dat ik die klem niet wil Smile


    Dat snap ik wel, vind dat ook zielig, maar ze maken inderdaad je grasveld kapot. Ik zou er niet van wakker liggen als ze dat doen, maar dat is geloof ik voor iedereen anders. Ik zou denken dat ik een goede, voedzame bodem heb...
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    de klem uit de grond trekken... mmm straks word ik zelf gevangen.

    k Moet aan de slag, Plien heeft een zadenpakket gestuurd met 'Direct zaaien.' er op.
    Dat is nu.
    Vind ik ook nog een oude voorraad van mijzelf, k mag wel een plan bedenken... boerenkool zat er ook bij, zal het nog wat gaan doen?
    Het wordt uitproberen, de vensterbank staat al vol er ontkiemt van alles. Dus ik zit in de tuin!Smile
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik wilde gisteren wat moestuintjes oppotten en had daarvoor een emmer potgrond naar binnen gehaald. Daarna wilde ik de mirabilisknollen oppotten omdat ze al uitliepen(is niet eetbaar). Mijn potjes waren te klein, dus het nu maar zo opgelost😁. Eind mei kunnen ze de tuin in.
    Ik heb ze ook gezaaid, maar geen idee of die dit jaar al bloeien.
    Plaatje
    Plaatje
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Wanneer je dinges plant in de tuin zet gaan de mollen ook weg. Keizerskroon heet hij.
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Wanneer je dinges plant in de tuin zet gaan de mollen ook weg. Keizerskroon heet hij.




    Oke daarom zie je die zoveel in de keukenhof? k denk dat de mol op vakantie is of zo... al n week geen teken van leven.
    wacht vast totdat ik naar moeders ga.
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef 00h




    Oke daarom zie je die zoveel in de keukenhof? k denk dat de mol op vakantie is of zo... al n week geen teken van leven.
    wacht vast totdat ik naar moeders ga.



    Zijn knollen dus horen ook echt op de keukenhof thuis. Ze zijn ook prachtig vind ik.
  9. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Laat nog maar een week of twee staan Dorien, tomaatjes houden van warmte, het seizoen is aan de koude kant nog. De mijne staan ook nog lekker binnen. Ben al wel bezig ze wat af te harden, dus overdagnaar buiten. Dan kunnen ze over twee weken de tuin in!

    Tnx Nienke
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Mijn eerste spinazie geoogst!
    Plaatje
  11. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Als je in de buurt van Rotterdam woont en wat tomaten-, paprika- of peperzaailingen wilt dan stuur je maar een pb. Ik heb echt te veel dit jaar.
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    O haha, ik ook, mijn vensterbank puilt uit. Dus als iemand in de buurt van Eindhoven nog nodig heeft? Laat maar weten. Ook flespompoen heb ik heel veel. Waren oude zaadjes dus ik dacht ruim te zaaien.... en toen kwam albert Heijn met zijn moestuintje, ook flespompoen.
Terug naar de lijst