Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Deze krijg ik net binnen via de e-mail (keurig met naam en alles), maar ik geloof er geen bal van ...

    Op verzoek van het RIVM introduceerde Rabobank vanaf 30 April 2021 een aantal nieuwe richtlijnen voor onze klanten. In een Pandemie als het COVID-19 Virus zijn wij als bank genoodzaakt onze klanten te voorzien van goede service. Wij vinden het belangrijk dat we ons aan de COVID-19 Maatregeling houden en introduceren hierom onze nieuwe betaal omgeving.

    Het belangrijkste blijft toch wel u en onze gezondheid!
    Het belangrijkste blijft toch wel uw en onze gezondheid!. Als bank hebben we bovendien de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u gebruik kunt blijven maken van onze dienstverlening. Dat u in de winkel uw boodschappen kunt afrekenen, Mobiel kunt blijven bankieren en gemakkelijk gebruik te kunnen maken van de Rabobank Betaalverzoek.

    Onze verplichte nieuwe Rabobank Wereldpas
    Om onze veiligheid te kunnen garanderen hebben wij voorzorgsmaatregelingen getroffen en is onze dienstverlening aangepast aan de nieuwe situatie. Een situatie die met het huidige verloop van het COVID-19 Virus nog in beweging is. Rabobank volgt daarbij de richtlijnen van het RIVM en de RIJKSOVERHEID. Daarbij staan de gezondheid en veiligheid van u en onze medewerkers voorop. We dragen bij om verdere verspreidingen van het COVID-19 Virus zo veel mogelijk tegen te gaan.

    Rabobank introduceert daarom onze nieuwe ANTIBACTERIELE Wereldpas. Dat betekend dat uw huidige Betaalpas zal vervallen per 31 mei 2021. Het is van belang uw Nieuwe Rabobank Wereldpas aan te vragen hieronder. U heeft tot 26 mei 2021 de tijd om uw nieuwe Wereldpas aan te vragen. Na de genoemde datum nemen wij €27.99 in rekening voor uw nieuwe Rabobank Wereldpas.

    Bestel nu uw Nieuwe Rabobank Wereldpas op onze website


    Hoe nu verder?
    Hoe nu verder? U kunt gemakkelijk uw nieuwe Wereldpas aanvragen hieronder Wij zijn als Rabobank verantwoordelijk voor het ophalen van uw betaalpas. Er zal een ophaal opdracht worden aangemaakt van uw huidige betaalpas. Er zal een Postnl bezorger bij uw thuis langskomen om uw betaalproduct aangetekend op te halen.

    Wij willen u erop attenderen dat de betaalpassen eigendom zijn van het Rabobank. Indien u verzocht wordt om uw betaalpas in te leveren moet u bijdragen aan deze verplichting.

    Op de achterkant van uw betaalpas staat deze voorwaarde.

    De nieuwe betaalpas voldoet aan onze nieuwste veiligheidsvoorschriften. U kunt per direct uw nieuwe betaalpas aanvragen via het online formulier via uw internetbankieren.

    Met vriendelijke groet,
    Rabobank.
  2. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    Als ze "dat betekend" al met een d schrijven is het sowieso al ongeloofwaardig. De rest van de tekst ook. Een bank zal nóóit een bankpas ophalen bij de klant. Deleten de mail.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
  4. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Ik vond antibacteriële Wereldpas en aangetekend ophalen toch knap gevonden. Ik heb de mail doorgestuurd naar valse-email@rabobank.nl.
  5. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    Een antibacteriele bankpas vanwege een virus?


    SmileSmile
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    ik kreeg een sms dat ik bij de belastingdienst de status van mn teruggave moest controleren. Had de overschrijving al een week binnen.

    en de belastingdienst heeft mijn gsm nr helemaal niet.
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Androidvirus plundert bankrekeningen: wie getroffen is, moet alles wissen

    Een Androidvirus heeft zich op de telefoons van inmiddels tienduizenden Nederlanders genesteld. Daar probeert het bankrekeningen te plunderen. Wie het virus niet weet te vermijden is gedwongen de smartphone helemaal te wissen


    Het zit genesteld in een zogenaamde app voor bezorgdiensten. Eenmaal geïnstalleerd loert het virus mee in je bankierapps, waarbij het probeert de ontvanger bij een overboeking te veranderen. Op die manier maak je onbedoeld geld over naar criminelen.

    Verdachte sms’jes
    Het virus verspreidt zich vooral op één manier: in malafide sms’jes. Het lijkt alsof DHL of UPS een trackinglinkje voor een verwacht pakketje stuurt, met daarin een link naar een app om het bezorgproces te volgen.

    Wie het virus wil vermijden, moet dus niet klikken op linkjes in zulke verdachte sms’jes. Twijfel je over de authenticiteit van een berichtje toegestuurd door een vriend of familielid? Bel ze dan even op, om te zien of het bericht echt van hen afkomstig is. Dan weet je het zeker.


    Play Store
    De zogenaamde bezorgapp die het virus misbruikt moet van buiten de officiële appwinkel van Google worden geïnstalleerd.

    Twijfel je over een tracking-berichtje van een bezorgdienst en wil je toch nog een app installeren, download die dan uit de Google Play Store. Die wordt door Google beheerd.

    Geïnfecteerd?
    Volgens RTL Nieuws kun je zien of je geïnfecteerd bent door op je telefoon naar de instellingen te gaan. Daar klik je op ‘Apps en meldingen’ en daarna op ‘Alle apps bekijken’.

    Krijg je op dit scherm geen enkele app te zien? Dan ben je hoogstwaarschijnlijk door het virus getroffen.

    Alles wissen
    Het virus is niet zomaar van de telefoon te wissen, waardoor je maar één oplossing hebt: het gehele toestel terugbrengen naar de fabrieksinstellingen.

    Op die manier raak je alles kwijt, waaronder foto’s, chatberichten en andere appinformatie. Maar het betekent ook dat criminelen niet langer je bankapps proberen te plunderen.


    >>LINK<<
  8. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    bedankt Leeuwin
    t vervelende is ook dat je die malafide smsjes niet kunt verwijderen
  9. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    Ik heb 2 van dat soort sms-jes op de iphone van het werk gehad.
    Deze kon ik gewoon verwijderen.
    Op mijn eigen android telefoon (nog) geen ervaring daarmee.
  10. LeonB
    Pluk de dag!

    Toon alleen de berichten van LeonB
    Ik kreeg vandaag een Sms van DHL Express met het verzoek of ik nog even een bedrag wilde betalen.

    Screenshot gemaakt en verwijderd.

    Tevens DHL geïnformeerd.
    Plaatje
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Dee53
    bedankt Leeuwin
    t vervelende is ook dat je die malafide smsjes niet kunt verwijderen


    Zonder link te openen heb ik met mijn android dat smsje direct weg kunnen gooien. Geen enkel probleem
    Weet niet wat je dus hier mee bedoeld? Als je eenmaal op de link hebt geklikt? Dan heb je inderdaad een probleem en kun je het probleem niet meer normaal weggooien, maar moet je telefoon terug naar fabriek (zoals in het bericht erboven al staat).
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    reply@vattenfall.nl>

    Betaal uw openstaande factuur


    Beste meneer/mevrouw ,


    Wij hebben uw betaling van het openstaande bedrag tot op heden helaas nog niet mogen ontvangen. In het openstaande bedrag is uw jaarrekening verrekend met uw openstaande factuur. Ga naar vattenfall.nl/energienota-betalen om het openstaande bedrag direct veilig en snel via IDeal te voldoen.


    Het overkomt ons allemaal wel eens dat een betaling niet lukt. Dit kan meerdere redenen hebben zoals een incorrect doorgegeven rekeningnummer of een tijdelijk tekort aan saldo op het opgegeven rekeningnummer.
    Het lijkt ons verstandig dat u controleert of wij het juiste rekeningnummer hebben.
    We adviseren u om alsnog uiterlijk op 29 mei 2021 te betalen. Hiermee voorkomt u afsluiting en extra kosten van het incassobureau of de gerechtsdeurwaarder.


    Heeft u nog vragen?
    Op vattenfall.nl/energierapport leggen we de verschillende onderdelen van het energierapport verder uit. En heeft u toch nog een vraag? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag.


    Vriendelijke groet,

    Cindy Kroon
    Directeur Klanten
Terug naar de lijst