Ervaringen met online bril kopen

Ervaringen met online bril kopen  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik sta weer voor de beslissing om de bril te vervangen...

    Allereerst...lang verhaal...de vraag is aan het einde...dus scrollen mag natuurlijk ook

    Het verhaal:

    Mn 'vaste ' adres sinds een drama aanschaf bij de lokale opticien...goede service en ik ben steeds prima geholpen...ook voor even eem bril bijstellen ofzo...

    Pas geweest om een oogmeting te laten doen...

    Blijkt (gelukkig) de sterkte van mn multifocale bril niet gewijzigd in 4 jaar...(wat ik wel bijzonder vindt), maar ok...ik heb zo n testbril opgehaald en de grote stoorzender is krassen op mn glazen. Dus daarom nwe bril nodig

    Wat wel aangepast moet worden...is mn computerbril....die was al 6 jaar oud...en daar merk ik idd dat ik t niet meer scherp zie.

    En omdat ik nog steeds geen zonnebril had...dan ook maar een zonnebril op sterkte...

    Ik heb nog niets besteld...want monturen kiezen vind ik lastig...dus dan gaat mn dochter even mee...

    Wel een actie 1 bril +1 'gratis'...en korting op zonnebril...
    En heel misschien kan ik mm huidige bril (die ik gewoon nog steeds leuk vindt worden 'hergebruikt', maar zei het meisje wr kunnen scheurtjes inzitten dus dat is op eigen risico...

    Maar toch is er dan die twijfel bij mij....ik ben daar 3 kwartier binnen..., en zou dan bij wijze van spreken in even een 1 uur tijd
    750 euro uitgeven 🙄...

    En ik zag geen bekende gezichten...blijkt idd. Van eigenaar veranderd...

    En dan beland ik im de twijfel zone...wat niet goed is voor me, want zo zijn er meer van die - 'niet afgeronde ' beslissingen die maar in mn hoofd blijven ...

    De vraag:

    Wat zijn jullie ervaringen met online brillen bestellen, kopen, en service, hoe ging dat...
    Ik lees vandaag Dayenne die een paar mooie monturen binnenkreeg ...

    Ik overweeg t maar ben toch huiverig ...en durven jullie t wel aan ?

    Wat hebben we ?

    Eyelove, mister Spex








  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Oh, ik heb varifocale brillen van eyelove, bevallen prima.
    Er ligt er ook een van een goede opticien, die heeft me 800 euro gekost, de kwaliteit van het montuur en glas is natuurlijk wel stukken beter.
  3. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Ik moest bij de goede opticien zo'n 1200 euro betalen voor een varivocale. Hele mooie bril, dat wel. Maar ik ben toch maar weer naar Ace en Tate gegaan: 300 euro voor varivocaal. Kwam mijn vorige bril ook vandaan en die was top. Je kunt daar online bestellen. Of in de winkel en dan thuis laten bezorgen, hoef je er maar 1 keer heen.

    Ik hoor ook goede dingen over Charley Temple. Maar die hadden niet veel in mijn maat.

    Maat vind je trouwens aan de binnenkant van de poot. In hele kleine cijfertjes, die je zonder bril niet kunt lezen.Smile
  4. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik probeer 3 jaar met een bril te doen. Ook duur. Varifocaal en met cilinder, glazen verdund, verhard glas en een coating. Mijn rechterglas is een balansglas. (wel sterkte voor het aanzicht, maar dus geen cilinder en varifocaal erin). Mijn rechteroog doet namelijk niet veel. Ik droeg vroeger maar één lens.
    Ik mag altijd een paar brillen (na een selectie) mee naar huis nemen zodat mijn dochters hun oordeel kunnen vellen.
    Gisteren nog even langs geweest om hem te laten stellen. Vorig jaar had ik geschilderd en was er verf tussen kiertjes in het montuur gekomen. Is hij daar in een trilbadje geweest. Weer helemaal schoon.
    Ik had bij mijn vorige bril een beschadiging gekregen op mijn montuur. Door hen geconstateerd bij het stellen. Hebben ze een nieuw onderdeel besteld.

    Voor mij geen grote keten of online bestellen.
    Ik vind deze service zo fijn.
    Ze denken met me mee.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik koop al jaren mijn zonnebril op sterkte bij Charlie Temple. Heel goedkoop en vandaag besteld morgen binnen. Onlangs zijn mijn ogen weer opgemeten. Weinig gewijzigd, maar bril aan vervanging toe. Bij Specsavers. Oke, heb een nieuwe gekocht daar, maar vond eigenlijk niks naar mijn wens. Wat ik nu heb is een kan er mee door bril. Toch bleef ik uitkijken naar die ene bril. Ik heb een smal hoofd en veel brillen zijn dan al gauw te breed. Voorwaarde is dus dat ik op lens breedte kan zoeken. Brillen24 zet dat er niet overal bij, helaas. Maar daar hadden ze wel de bril.

    Vorige week heb ik bij Mister Spex 3 brillen op zicht besteld. Gisteravond kwamen ze, de bril zit er bij. Brillen gaan weer terug en de bril op sterkte wordt geleverd. Duurt wel langer dan bij Charlie Temple. Hoe het resultaat zal zijn weet ik niet. De bril gaat mij 140 euro kosten.

    Voor zoon heb ik bij Charlie Temple indertijd een reserve bril gekocht. Dat was maar goed ook, want de brillen winkel bril was snel kaduuk. Hij heeft m 3 jaar op gehad.

    Het enige wat ik lastig vind is hoe kom ik aan een meting. Vaak geven ze recept pas na dat je een bril hebt gekocht.

    Oh en bij Eyes and More slaagden we vaak ook goed voor weinig geld.
  6. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    Charlie temple. Met de gegevens van een meting 2 jaar geleden van Pearl (die t zelfde als 2 jaar daar voor was)
    Ik raak ze nog al eens kwijt dus dan is zo'n charlie temple met goedkopere brillen een uitkomst.
    Mijn ervaring is dat ze ook totaal niet moeilijk doen met retour zenden , ook al zijn het dus glazen op maat
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Eyes en more heb ik slechte ervaringen mee, coating ging van de glazen af.
    Ik heb 9 jaar geleden welonline bril gekocht, was prima bril. Die organisatie kon je ook in een busje je oogsterkte laten opmeten, dat kostte €25. Bril had ik toen via een code gratis.

  8. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Oh, ik heb varifocale brillen van eyelove, bevallen prima.
    Er ligt er ook een van een goede opticien, die heeft me 800 euro gekost, de kwaliteit van het montuur en glas is natuurlijk wel stukken beter.


    Oh wat fijn dit te horen.

    Maar wat ik me dan afvraag...

    Als de bril wordt besteld wordt altijd op het glas dat er in zit een puntje net stift gezet wat precies dan het 'middelpunt' van het oog is (🙄)...

    En de afstand tussen de ogen/of de neusbrug...tsja dat zijn van die precisie dingetjes wat ik zelf niet kan

    Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, hoe wordt dan gedaan bij zo n internetbestelling ?
  9. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Carlita


    Oh wat fijn dit te horen.

    Maar wat ik me dan afvraag...

    Als de bril wordt besteld wordt altijd op het glas dat er in zit een puntje net stift gezet wat precies dan het 'middelpunt' van het oog is (🙄)...

    En de afstand tussen de ogen/of de neusbrug...tsja dat zijn van die precisie dingetjes wat ik zelf niet kan

    Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, hoe wordt dan gedaan bij zo n internetbestelling ?


    Dat is precies de reden dat dat voor mij niet werkt. Als je een flinke correctie hebt, as correctie, cylinder, of sterke afwijkingen ben je echt een opticien nodig.
  10. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    Met 3 brildragers in huis waarvsn 1 tiener en 1 puber blijf ik toch bij de opticien in de stad.. een bril scheef..ff binnen lopen en recht.... neusvleugeld hard...ff binnen lopen en vervangen...

    Ik vraag me trouwens af hoe ik zonder correcte oogmeting de sterkte. Cylinder etc verkrijg. De opticien meet voor eigen gebruik... een hans anders of zo geven die de meting mee ,onder aankoop?

  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Nee dat laatste niet, tenzij je betaalt voor de meting.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Carlita


    Oh wat fijn dit te horen.

    Maar wat ik me dan afvraag...

    Als de bril wordt besteld wordt altijd op het glas dat er in zit een puntje net stift gezet wat precies dan het 'middelpunt' van het oog is (🙄)...

    En de afstand tussen de ogen/of de neusbrug...tsja dat zijn van die precisie dingetjes wat ik zelf niet kan

    Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, hoe wordt dan gedaan bij zo n internetbestelling ?

    Dat is de pd afstand. Laatste bril bij Specsavers (3 wk geleden) is er niet op m'n glas getekend, laat staan een meting (wel een gewone oogmeting, maar niet de pd) gedaan. In een online shop (weet niet meer welke) kon je een foto maken met een kaart boven je ogen (referentie punt) en dan zo meten. Bij de Mister Spex bestelling zat een meet lat. En dat kwam overeen met elkaar.

    Ik heb cilinders, assen en kleine min sterkte (-2,25).

    >>LINK<< hier kun je de pd meten met een pasje.
Terug naar de lijst