Ervaringen met online bril kopen

Ervaringen met online bril kopen  

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids
    Met 3 brildragers in huis waarvsn 1 tiener en 1 puber blijf ik toch bij de opticien in de stad.. een bril scheef..ff binnen lopen en recht.... neusvleugeld hard...ff binnen lopen en vervangen...

    Ik vraag me trouwens af hoe ik zonder correcte oogmeting de sterkte. Cylinder etc verkrijg. De opticien meet voor eigen gebruik... een hans anders of zo geven die de meting mee ,onder aankoop?




    Mijn oog sterkte is gelukkig niet afgeweken, dus ik heb de meting nog van de laatste aanschaf.

    Maar wellicht kun je bij een meting bij Hans Anders ofzo, gewoon betalen voor een meting.

    Ik bemerk nu dat ik bij het lezen van dit alles, niet 'klaar' ben voor een online aanschaf, ik heb de service nodig...
    misschien een idee om nog eens een zonnebril online te kopen...met de gegevens / recept die ik heb (of weer krijg) als ik de brillen aanschaf.

    Ja ik merk ook dat ik dan via internet gedoe vind, ...

    @Dayenne, idd. dat is wat ik bedoel, de PD afstand, dat is dan slim om nog even na te gaan of alert op te zijn, als ik dan weer bij Pearl ben, zodat ik niet zelf hoef op te meten.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Over oogmeting bij de opticien.
    Plaatje
  3. Asje
    I wanna feel....

    Toon alleen de berichten van Asje
    Al meerdere brillen gekocht bij Charlie Temple zowel zonnebrillen als mutlifocaal en zijn gewoon prima.

    Met een computerbril van Hans Anders ben ik wel 2 x terug geweest want ondanks die stipjes en streepjes die eerder gezet zijn kon ik hier totaal niet goed mee zien en glas was gewoon te laag geslepen.
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Als je de specificaties van je bril nog hebt, Charlie Temple. Ik vind het ideaal. Ik heb 3 brillen (3 verschillende kleurtjes) en ze kijken even lekker als mijn oude dure bril die aan vervanging toe was. Voor mij niets anders meer Smile

    En o ja, voor de pd hebben ze een meting ingebouwd die je via je camera gebruikt. Paar keer gedaan en kwam elke keer overeen met de pd die in de specificaties van mijn oude bril stond.
  5. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Thanks @Suzette

    En ineens was ik vanavond toch op de site en ik heb zojuist een zonnebril op sterkte besteld voor 76,50 euro.

    T enige wat niet helemaal duidelijk was voor me...
    Op mn bril recept staan bij PD rechts en links 2 waarden vermeld (thanks @Dayenne voor de uitleg over PD)
    Ik heb er maar een mailtje met deze vraag erachteraan gesteld...en anders bel ik daar morgen even over...
    Stap gezet...blij mee...

    Volgende stap is kijken hoe ik een computer bril bestel....als ik dat nl intoets, krijg ik iets van blue screen hutsefluts 🤔, toch iets anders dan ik bedoel. Ik heb nl een bril met sterkte voor de computer nodig...
    Domani !


    Plaatje
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ja dat twee keer is wel bijzonder. Evt doe je bij Charlie Temple even een pd meting.
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Op de computerscherm bedoel je...🤔...
    Ja kan ook nog.

    Ik dacht dat misschien met het leesgedeelte te maken had...🤔...ofzo

    Ik kijk morgen even
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Carlita
    Op de computerscherm bedoel je...🤔...
    Ja kan ook nog.

    Ik dacht dat misschien met het leesgedeelte te maken had...🤔...ofzo

    Ik kijk morgen even

    Oh is het multifocaal?
  9. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    Ja de zonnebril is multifocaal

    Ik heb ook een recept voor mn leesbril en daar staan nl de waarden op die na de schuine streep staan.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Waarschijnlijk kun je de beide pd's ook invullen bij je online bestelling van de multifocale bril.
  11. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Waarschijnlijk kun je de beide pd's ook invullen bij je online bestelling van de multifocale bril.



    Zojuist gebeld met Charlie Temple.

    Er was alleen ruimte voor 1 waarde rechts en links, de veraf waarde noemde deze mevrouw het. De waarde na de schuine streep zijn voor het leesgedeelte, maar met de 'veraf'' waarden
    wordt door hen de dichtbij waarde berekend.
    Ik heb een goed gevoel over de bestellling ,

    Een computerbril zoals ik m bedoel en nodig, wordt niet gevoerd in het assortiment van CharlieTemple.
    Eens kijken hoe ik dat ga doen, als deze bril fijn is, overweeg ik ook mn dagelijkse bril daar aan te schaffen, ofschoon die voldoet nog, echter met veel krassen , tsja...

    Eerst ga ik zonnebril maar eens afwachten.

    Ik blijf t spannend vinden hoor.


  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Brillen24 heeft wel computer brillen in het assortiment, zegt de website.
Terug naar de lijst