Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Nooit op dit soort linken klikken
    Dan altijd inloggen via bol..

    Ik zou in ieder geval je ww veranderen


    Mijn ww waarvan? Ik heb geen telebankieren op mijn mobiel.

    Dit was via post.nl toen ik een pakketje aanmeldde, ik had wel in de gaten dat t niet klopte maar wel de sms geopend, achteraf stom.



  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Sanni66


    Mijn ww waarvan? Ik heb geen telebankieren op mijn mobiel.

    Dit was via post.nl toen ik een pakketje aanmeldde, ik had wel in de gaten dat t niet klopte maar wel de sms geopend, achteraf stom.






    Ik weet niet wat je open heb staan ik heb bv FB en insta altijd open staan
    ik log nooit uit op mijn mobiel
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Geachte heer, mevrouw,

    Zojuist is er geprobeerd om €325,70 via een online webshop van uw card proberen te afteschrijven. Wij hebben uw account momenteel in beperking geplaatst om fraude met uw account te voorkomen.

    U moet uw card verifieren om weer een overzicht over uw zaken & regelingen te hebben . Dit doet u door in te loggen op uw account. Hier moet uw vervolgens een aantal stappen doorlopen.

    Klik hier om de procedure te starten.

    Mocht het u niet lukken om de procedure uit te voeren. Dan kunt u ons 24/7 telefonisch bereiken, wij staan u ten woord.

    Meer informatie

    Wij maken gebruik van een 256 bit SSL beveiliging. Dit houdt in dat uw gegevens worden beveiligd door een Anti-fraude beveiliging. Na dat u uw card heeft geverifieerd zullen wij het als **** **** **** 0000 zien.

    Met vriendelijke groet,

    lnternationaI Card Services-Fraudepreventie

    Heel knap, want ik heb niet eens een creditcard

  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Net een heel lastige pishingmail gehad. Stond mijn volledige naam in (kun je niet uit mijn mailadres halen). Was verificatie voor creditcard. Ik heb toevallig net een paar weken geleden een nieuwe ontvangen. Niet op de link gedrukt, maar netjes naar de website gegaan. Was exact dezelfde tekst en layout als van de brief. Alleen klopte mijn verificatienummer niet. Ik gebeld. Bleek het toch pishing te zijn, want van mijn bank hebben ze geen creditcards. (Wel van heel veel andere banken).
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Hoe gehaaid met logo en al

    MijnOverheid

    MijnOverheid



    Geachte heer/mevrouw,


    Wij hebben vastgesteld dat u in aanmerking komt voor een
    teruggave van €849,- i.v.m COVID-19.

    Om uw teruggave te ontvangen vragen wij u om uw gegevens te
    controleren en te verifiëren. Uw fiscale teruggave kan alleen op uw
    bankrekening worden bijgeschreven als wij beschikken over de juiste
    gegevens.


    Klik hier om uw aanvraag in te dienen.


    Met vriendelijke groet,


    MijnOverheid

    BerichtenBox - Mijn Overheid - Helpdesk Digitale ZorgTechnisch onderhoud Berichtenbox app
    Vanwege technisch onderhoud is het momenteel niet mogelijk
    om het bericht via de Berichtenbox te lezen.
    Bekijk het bericht daarom direct via uw webbrowser.
  6. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik weet niet wat je open heb staan ik heb bv FB en insta altijd open staan
    ik log nooit uit op mijn mobiel

    In principe zou op die manier je wachtwoord niet achterhaald moeten kunnen worden. Als je inlogt bij FB, voer je eenmalig je wachtwoord in en daarna wordt er een cookie geplaatst. Die cookie wordt ververst bij elke pagina die je opvraagt. Zolang die cookie niet verlopen is, blijf je ingelogd. Als je een bepaalde tijd (sommige sites kiezen voor een uur of een week, andere voor een veel langeere periode) geen pagina's hebt opgevraagd, verloopt de cookie automatisch en moet je vervolgens opnieuw inloggen.

    Wat wel zou kunnen, is dat de website die je bezoekt via zo'n vage link een keylogger plaatst, waardoor je wachtwoorden afgevangen kunnen worden als je ze intikt. Maar in dat geval heeft het ook geen nut om ze te vervangen.
  7. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    Hey, wat leuk, WhatsApp heeft tegenwoordig ook voicemail!

    quote:

    Whats App

    New voice message.

    Details

    Date: Oct 16 2021 02:22
    Duration: 07 sec

    Play

    © Whats App Inc.
  8. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    Waarom krijg ik betalingsherinneringen van Parkmobile terwijl ik niet eens gebruik van maak? en waarom versturen ze de e-mail vanaf een adres @parkeer.nl en niet vanaf @parkmobile.nl? Vragen, vragen...

    quote:
    Betalingsherinnering

    Hallo ,

    Bedankt dat je parkeert met Parkmobile! We hebben je geparkeerde minuten van afgelopen maand voor je opgeteld.

    Je account zal binnenkort worden geblokkeerd omdat je een
    betalingsachterstand hebt. Ondanks herinneringen is er nog niet
    betaald.

    Betaal de openstaande rekening zo snel mogelijk en je kunt weer
    slim parkeren met Parkmobile..

    Het gaat om:

    Het factuurnummer: 142125836
    Datum: 17-september-2021
    Bedrag: €18,54

    Mijn factuur bekijken
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Oplichters sturen phishingmails namens de ANWB: 'Betaal de premie voor uw lidmaatschap'

    Een mail van de ANWB. De factuur voor je ANWB-lidmaatschap en/of abonnementen staat klaar in 'Mijn ANWB', dus of je vóór 23 september 2021 even een bedrag van € 115,80 kunt voldoen. Is dat verstandig? De vraag stellen is 'm beantwoorden: nee, dat is buitengewoon onverstandig. Het gaat hier namelijk om oplichting.

    De mail komt van 'ANWB Correspodentie' met het bijbehorende mailadres ***** Oplettende lezers zien dat 'correspondentie' hier tot twee keer tot verkeerd is gespeld omdat er ergens een 'n' ontbreekt, en dat ligt in dit geval toch echt aan de afzender.


    >>LINK<<
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Phishingmail namens de ING: 'Uw Parkmobile-incasso wordt afgeschreven'


    Valse mailtjes namens de bank, het is onderhand wellicht een enigszins belegen en gedateerd gebeuren. Deze variant is echter iets anders dan gebruikelijk, want in deze mail wordt de suggestie gewekt dat je de parkeerapp Parkmobile hebt gemachtigd om per automatische incasso een bedrag van € 435,34 van je rekening te laten halen. Hoe zit dat?

    Meestal gaat het in dit soort valse mails over zaken als een bankpas die 'verloopt' of nieuwe 'beveiligingsstandaarden' die je dient te accepteren. In dit geval is het de combinatie van een bank en een mededeling over een veelgebruikte, populaire app die deze truc iets anders maakt dan gebruikelijk. Maar even voor de duidelijkheid: zowel de ING als Parkmobile hebben niets met deze mail te maken.


    >>LINK<<
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Phishingcampagne namens DHL én PostNL: oplichters sturen valse mails over verzendkosten voor pakketjes


    Phishing namens koeriersdiensten als PostNL en DHL, op basis van de vele meldingen denken we dat dit de laatste tijd is uitgegroeid tot één van de hardnekkigste nieuwere oplichtingstrucs. Opvallend is dat we vandaag zijn gestuit op oplichtingspogingen uit naam van zowel DHL als PostNL. In beide gevallen leiden de links in de mails ook naar een overtuigend nagemaakte websites waarop gehengeld wordt naar inloggegevens voor internetbankieren. We lichten ze beiden dan ook graag even toe, zodat je in één oogopslag herkent dat je te maken hebt met oplichters..


    >>LINK<<
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Marktplaats-oplichtingstruc: 'Er is geprobeerd een betaling te doen op uw Marktplaats-account'


    Er is een valse mail in omloop namens Marktplaats waarin gedreigd wordt met juridische stappen als je weigert om je identiteit te verifiëren door het voldoen van een betaling. Nu is oplichting namens 'Marktplaats' in zekere zin niet nieuw, maar opvallend is in dit geval de reactie van Marktplaats zelf: er wordt door de afdeling Gebruikersbescherming doodleuk beweerd dat de mail écht van Marktplaats is. En dat is best kwalijk, aangezien er in de mail overduidelijk wordt verwezen naar een phishingsite en onwetende consumenten zo in een handomdraai kunnen worden bestolen van al hun geld. Wat is er precies aan de hand?



    >>LINK<<
Terug naar de lijst