Afgelopen donderdag ben ik met mijn schoondochter een matras gaan kopen bij Leen Bakker. 180x200
Ze heeft rugklachten en hoopt dat een nieuw matras het probleem zal verhelpen.
Het matras kostte € 700 Heel duur voor hen en heb aangeboden een deel van het bedrag aan hen cadeau te doen.
In de winkel gekocht (want proefliggen op verschillende matrassen ging hier aan vooraf). De helft aanbetaald.
Nu krijg ik vanochtend een digitale nieuwsbrief van Leen Bakker waarin vanaf vandaag vanwege Black Friday het matras € 567 kost en dan zou er nog 10 % extra afgaan vanwege de nieuwsbrief.
Ik heb de consumentenbond gebeld. Alleen bij online aankopen heb je 14 dagen de tijd om te herroepen.
Het advies is om de winkel te bellen en de situatie voor te leggen.
Heeft iemand ervaring met dit soort zaken? Hoe heb je dit toen aangepakt? Wat was het resultaat?
-
22 nov '21 - 13:15:27
-
Teruggaan naar de winkel en de situatie uitleggen. Als ze moeilijk doen, zeggen dat je het matras retour brengt. Dan krijg je je geld terug en dan koop je alsnog hetzelfde matras, maar dan met korting. Ik heb hetzelfde aan de hand gehad met eetkamerstoelen van mijn dochter. Ze deden er niet moeilijk over. De eerdere aankoop werd geannuleerd, het bedrag werd teruggepind en direct hebben we daar dezelfde stoelen gekocht.
-
quote:
Dit schreef jeannetted
Afgelopen donderdag ben ik met mijn schoondochter een matras gaan kopen bij Leen Bakker. 180x200
Ze heeft rugklachten en hoopt dat een nieuw matras het probleem zal verhelpen.
Het matras kostte € 700 Heel duur voor hen en heb aangeboden een deel van het bedrag aan hen cadeau te doen.
In de winkel gekocht (want proefliggen op verschillende matrassen ging hier aan vooraf). De helft aanbetaald.
Nu krijg ik vanochtend een digitale nieuwsbrief van Leen Bakker waarin vanaf vandaag vanwege Black Friday het matras € 567 kost en dan zou er nog 10 % extra afgaan vanwege de nieuwsbrief.
Ik heb de consumentenbond gebeld. Alleen bij online aankopen heb je 14 dagen de tijd om te herroepen.
Het advies is om de winkel te bellen en de situatie voor te leggen.
Heeft iemand ervaring met dit soort zaken? Hoe heb je dit toen aangepakt? Wat was het resultaat?
Ik zou bellen ja. Ze zijn wellicht zeer geneigd om tegemoet te komen
En voortaan geen grote aankopen door voor BF. Ik begin ongv 2 maanden in aanloop van BF altijd een lijstje te maken
-
quote:
Dit schreef jeannetted
Afgelopen donderdag ben ik met mijn schoondochter een matras gaan kopen bij Leen Bakker. 180x200
Ze heeft rugklachten en hoopt dat een nieuw matras het probleem zal verhelpen.
Het matras kostte € 700 Heel duur voor hen en heb aangeboden een deel van het bedrag aan hen cadeau te doen.
In de winkel gekocht (want proefliggen op verschillende matrassen ging hier aan vooraf). De helft aanbetaald.
Nu krijg ik vanochtend een digitale nieuwsbrief van Leen Bakker waarin vanaf vandaag vanwege Black Friday het matras € 567 kost en dan zou er nog 10 % extra afgaan vanwege de nieuwsbrief.
Ik heb de consumentenbond gebeld. Alleen bij online aankopen heb je 14 dagen de tijd om te herroepen.
Het advies is om de winkel te bellen en de situatie voor te leggen.
Heeft iemand ervaring met dit soort zaken? Hoe heb je dit toen aangepakt? Wat was het resultaat?
Met ze bellen. Desnoods annuleer je de eerdere bestelling. Volgens mij heeft Leenbakker ook een retour beleid bij bestellingen/aankopen in de winkel. -
quote:
Dit schreef Jep
Ik zou bellen ja. Ze zijn wellicht zeer geneigd om tegemoet te komen
En voortaan geen grote aankopen door voor BF. Ik begin ongv 2 maanden in aanloop van BF altijd een lijstje te maken
Tja... ik wil consuminderen.
Wat heb ik eigenlijk echt nodig?
Als je het lijstje aanlegt voor nodige aankopen is het een goed idee. Goed in de gaten houden of het echt wel afgeprijsd is.
De consumentenbond waarschuwt daar ook voor.
-
quote:
Dit schreef Danielle
Teruggaan naar de winkel en de situatie uitleggen. Als ze moeilijk doen, zeggen dat je het matras retour brengt. Dan krijg je je geld terug en dan koop je alsnog hetzelfde matras, maar dan met korting. Ik heb hetzelfde aan de hand gehad met eetkamerstoelen van mijn dochter. Ze deden er niet moeilijk over. De eerdere aankoop werd geannuleerd, het bedrag werd teruggepind en direct hebben we daar dezelfde stoelen gekocht.
Het matras wordt pas in de tweede week van december bezorgd.
Jouw ervaring was ook bij Leen Bakker? -
quote:
Dit schreef jeannetted
Het matras wordt pas in de tweede week van december bezorgd.
Jouw ervaring was ook bij Leen Bakker?
Ja was ook bij Leen Bakker, en de stoelen zouden 5 januari bezorgd worden. Wij hebben de order geannuleerd en ter plekke een nieuwe order geplaatst. En omdat de datum vrijkwam, gelijk de nieuwe order op diezelfde datum vastgezet. -
-
-
-
-