Advies gezocht

Advies gezocht 

Onderwerp van Moi76

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    Ik baal gewoon dat ze er zo mee omgaan, het is een behoorlijke teleurstelling. Voelt erg zuur gewoon. Altijd 110% inzet, flexibiliteit, maar er zitten ook echt grenzen aan.

    Is het een kwestie van gunnen denk ik weleens? Niet serieus nemen, vol op de centen zitten waar ze aan de andere kant strooien?

    Zou ik mijn werk niet goed doen ok, maar heb gewoon 6 A’tjes op mijn beoordeling dus dat strookt ook niet lijkt mij.

    Verwachten dat ik het gratis blijf doen in plusuren. Ja dat heb ik een korte periode gedaan. Maar met zoveel extra blijf ik niet gratis werken.
  2. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    "heb hart voor het bedrijf, het bedrijf is hard voor jou"

    Inderdaad terug naar jouw basis: dat is 24 uur en naar je taken die bij die 24 uur horen.

    Als je eigen taken moet inleveren voor een andere taak, dan meld je die afspraak via de mail aan je manager en die mail bewaar je.

    Als je iemand komt met extra taak: dan ga je naar je manager, je laat je manager beslissen welke taak je gaat doen en welke dus blijft liggen en ook dat bevestig je zodat helder is dat het een beslissing is van je manager. Hij gaat dan ook meer voelen dat hij/zij eindverantwoordelijk is hierin.

    Sterkte met stevig gaan staan hierin, dat is niet altijd makkelijk.
  3. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef meeuw
    "heb hart voor het bedrijf, het bedrijf is hard voor jou"

    Inderdaad terug naar jouw basis: dat is 24 uur en naar je taken die bij die 24 uur horen.

    Als je eigen taken moet inleveren voor een andere taak, dan meld je die afspraak via de mail aan je manager en die mail bewaar je.

    Als je iemand komt met extra taak: dan ga je naar je manager, je laat je manager beslissen welke taak je gaat doen en welke dus blijft liggen en ook dat bevestig je zodat helder is dat het een beslissing is van je manager. Hij gaat dan ook meer voelen dat hij/zij eindverantwoordelijk is hierin.

    Sterkte met stevig gaan staan hierin, dat is niet altijd makkelijk.


    Dank!

    Klopt, ik vind dat iig erg lastig. Mede omdat we altijd zo soepel gingen, opvingen waar nodig, was altijd wel geven en nemen maar dat is nu volledig uit balans.

    Krijg soms het idee dat ze iedereen bewust over de ‘klingel jagen’….. kijken tot hoever ze kunnen gaan. Maar goed dat is mijn gevoel.


  4. Maxime1969
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Maxime1969
    Ik zou jezelf een keer aan je eigen uren vasthouden
    En dan zeg je, mijn uren zitten erop deze week, ik ga naar huis, fijn weekend allemaal!

    Na het weekend gaan 'we' weer verder Smile
  5. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Aan het volgende denk ik, en mocht er overlap zijn met wat er reeds is ingebracht, vergeef met mij dan maar:

    a) ga in je organisatie eens na hoe het zit met de TVB, de Taken Verantwoordelijkheden Bevoegdheden. Dit (HRM)-instrument kan helpend zijn doordat het duidelijkheid schept voor alle betrokkenen.
    b) het is een keuze het probleem al dan niet breed/breder te leggen, ik denk namelijk dat het niet alleen een probleem van jou kan en mag zijn. En dat is het vermoedelijk ook niet, het kan zomaar zijn dat het probleem herkenbaar is bij collega's. Maar dat weet ik niet, jij zelf mogelijk wel.

    Hou je haaks.

    Smile
  6. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Zet alles waarvan je werkgever verwacht dat jij het doet op een lijst. Laat je werkgever de lijst ordenen op prioriteit. Komen er extra dingen bij dan je werkgever laten bepalen waar ze op de lijst moeten komen te staan.

    Jij werkt op volgorde van die lijst. Als je uren op zijn kom je niet toe aan wat onderaan de lijst staat. Wil je werkgever toch dat dat uitgevoerd wordt, dan gaat het naar iemand die daar wel tijd voor heeft. Of je werkgever zet het hoger op de lijst waardoor iets anders buiten de boot valt.

    Zo laat je de keuzes bij je werkgever zonder dat je zelf ondersneeuwt.

  7. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Mocht jezelf meer uren willen dan even googelen op rechtsvermoeden arbeidsomvang.
    Ik weet niet of dat je wat oplevert, want soms verdwijnt wat je meer verdient dan in het ontvangen van minder toeslagen. En het kan de verhouding met je werkgever op scherp zetten.
Terug naar de lijst