Op eigenschappen die vaders (bij multinationals) een bonus geven, worden moeders juist afgerekend

Op eigenschappen die vaders (bij multinationals) een bonus geven, worden moeders juist afgerekend 

Onderwerp van Singa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. BrendaJ
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van BrendaJ
    Omdat een man de kostwinner is en een vrouw 'leuk voor de vakanties er bij werkt', zodat een hoog salaris niet nodig is.

    Omdat een vrouw steeds afwezig is bij alles wat er is met de kinderen.

    Omdat masculiene eigenschappen hoger gewaardeerd worden.

    Omdat je, als je niet precies hetzelfde bent en doet als degenen die nog hoofdzakelijk de salarisverhogingen uitdelen / als degenen die de salarisverhogingen uitdelen zich niet in jou herkennen, je minder gewaardeerd wordt.

    Etc
    Etc
    Etc
  2. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa

    Precies. En daarom kun je als papa bij een multinational voordeel hebben, zelf t.o.v. kinderloze mannen. Omdat je kostwinner bent (vooral - en alleen - dat waarschijnlijkSmile).
  3. quote:
    Dit schreef Singa
    Precies. En daarom kun je als papa bij een multinational voordeel hebben, zelf t.o.v. kinderloze mannen. Omdat je kostwinner bent (vooral - en alleen - dat waarschijnlijkSmile).


    Deze vind ik dan weer intrigerend. Zou het alles liggen bij alleenstaande moeders qua uurloon?
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa

    quote:
    Dit schreef Cherry_xyz


    Deze vind ik dan weer intrigerend. Zou het alles liggen bij alleenstaande moeders qua uurloon?

    Anders? Bij mij niet gelukkig. Maar ik werk ook niet in het bedrijfsleven. Dat soort zaken hebben bij ons helemaal geen invloed. En als de OA mama's daar dit allemaal niet meenemen in loonvraag.. zou zo kunnen. Zou me niet verbazen.
Terug naar de lijst