De moestuin in 2023🌱

De moestuin in 2023🌱 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik heb vandaag 2 soorten paprika gezaaid. De eerste was een zakje dat over de datum was, dus wie weet heb ik heel veel plantjes van de Californië wonder straks. En de tweede soort was de piquillo, daar maken ze in Spanje de lekkerste dingen van! Nu maar hopen dat er daar ook veel van opkomen…
  2. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    Via de moestuin waar ik vrijwilliger was kwam ik te weten over de moestuinbeurs; misschien ook interessant en leuk om te weten voor hier.
    >>LINK<<
  3. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Via de moestuin waar ik vrijwilliger was kwam ik te weten over de moestuinbeurs; misschien ook interessant en leuk om te weten voor hier.
    >>LINK<<


    Dank je wel voor de tip.
    Leuk !
  4. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Vandaag komt het bestelde zaden-pakket binnen. Ik heb een ruim kruidenpakket voor dit jaar op de planning. En lathyrus Smile

    (En andijvie en zo nog wat waarvan ik me dan weer afvraag wáár ik alles ga laten... want ik wil ook zeker nog courgettes en tomaten... Smile )
  5. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Via de moestuin waar ik vrijwilliger was kwam ik te weten over de moestuinbeurs; misschien ook interessant en leuk om te weten voor hier.
    >>LINK<<




    Ik heb dan werkweekend maar heb me wel aangemeld voor mailtjes. Dank voor de tip!
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Jaaaa, ik heb weer iets gedaan in mijn moestuin en dat was hoognodig ook! Mijn aspergebed is weer aangeaard (werd een beetje zenuwachtig omdat ik in het nieuws gehoord had dat de eerste asperges weer van het land gingen). Ik vind asperges gewoon echt de lekkerste groente die er bestaat, zou dus niet mogen dat ik dit jaar geen asperges uit eigen tuin zou kunnen oogsten…
    Daarna heb ik ook maar meteen een gedeelte van de tuin omgespit en op eenander gedeelte heb ik karton gelegd. Ik zag trouwens dat het stikte van de regenwormen en dat is een goed teken! En nu eigenlijk liefst elke dag, maar waarschijnlijker om de zoveel dagen nog een stukje omspitten.

    Ik heb geen foto kunnen maken omdat de fotofunctie op mijn telefoon kapot is. Ik had mijn werktelefoon niet bij me. Eens kijken of ik het morgen niet vergeet. Ik heb wel weer een hele bos winterpostelein geoogst en daarmee een lekkere maaltijdsalade in elkaar gedraaid.
    Plaatje
  7. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Het gaat beginnen. Het grote genieten.
    Aardappels. Uien. Radijs. Kruiden. Knoflook. Bloemetjes. Tomaten.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Jaaaaaaa, heel vroeg dit seizoen.... Ik ging even schoefelen in de moestuin, zag ik ineens deze jongens boven de grond piepen... Die worden dus zometeen geslachtSmileSmileSmile
    Plaatje
  9. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Jaaaaaaa, heel vroeg dit seizoen.... Ik ging even schoefelen in de moestuin, zag ik ineens deze jongens boven de grond piepen... Die worden dus zometeen geslachtSmileSmileSmile

    Lekker nienke.


    Als er een paar het koppie boven de grond steekt moet je ze dan plukken?
    Kan je niet wachten tot je een groter maaltje hebt?
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dan moet ik ze uitgraven en afsteken. Bergje weer dichtdoen en wachten op de volgende. Ik zou kunnen wachten tot ik een bosje heb maar dat lukt me echt niet. De eerste asperges, net boven de grond, net geschild een ze gaan nu het water in. Botervers 🥰

    Iets later in het seizoen dan die ik dat wel hoor, maar dit is gein even een bijzonder moment voor mij!
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat staat jouw kas er trouwens mooi bij!
  12. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Wat staat jouw kas er trouwens mooi bij!

    Zoon doet het meest hoor. En alles net nieuw, dus volgend voorjaar zal het vast minder netjes zijn.Smile
Terug naar de lijst