De moestuin in 2023🌱

De moestuin in 2023🌱 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    De oogst van vanochtend! Daarnaast oogst ik op dit moment vollop winterpostelein, prei en knoflook(look). Oja, de bieslook staat er ook fris en fruitig bij. De peterselie gaat ook al goed. Spinazie en pluksla zijn ook al aan het opkomen!
    😋
    Plaatje
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    En net 35 preiplanten aangeplant.
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    En ineens begint de tuin te groeien! Mijn oogst vandaag. De asperges hebben wat groene topjes, ik hen vanmiddag pas geoogst. Het smaakt er niet minder om...
    Plaatje
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Mijn oogst vandaag! Dit komt allemaal uit de moestuin. Achter mijn huis heb ik de kruiden- en slamoestuinbak. Ik heb er nog botersla, pluksla en spinazie en wat kruiden bijgedaan. Courgette en tomaatjes. Flatbread gevuld met knoflookloof
    Nu moet ik alleen nog iets maken met de rabarber. Een taartje denk ik.
    Plaatje
  5. AnnePA
    Hoog en Laag blij!

    Toon alleen de berichten van AnnePA
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Mijn oogst vandaag! Dit komt allemaal uit de moestuin. Achter mijn huis heb ik de kruiden- en slamoestuinbak. Ik heb er nog botersla, pluksla en spinazie en wat kruiden bijgedaan. Courgette en tomaatjes. Flatbread gevuld met knoflookloof
    Nu moet ik alleen nog iets maken met de rabarber. Een taartje denk ik.

    Wat een feestje op je bord! HeerlijkSmile
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dankjewel!

    En van de rabarber heb ik een taartje gemaakt😋
    Plaatje
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vandaag trouwens hard gewerkt. Ik loop een beetje achter door grote drukte op het werk. Het onkruid woekert, ja overwoekert mijn landje. Veel zaden zijn niet uitgekomen, dus kocht ik vandaag maar wat plantgoed bij de zorgkwekerij om de hoek. Dus eerst de helft van mijn landje van onkruid ontdaan. En flespompoen, courgette, basilicum, rucola, paarse basilicum, palmboom, worteltjes en radijsjes gezet.

    Nu heb ik spierpijn…
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    En jawel, vanochtend zaag ik dat de eerste aardbeien rood aan het worden zijnSmile
    Plaatje
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Nu hangen er overal aardbeien aan!😋
    Plaatje
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik moet echt om de dag water geven, tis hier met een zwarte woestijn. Ik heb er nu heel veel nieuwe planten in staan dus van mij mag het een paar dagen flink gaan gieten.
    Vandaag ook mijn eerste frambozen geoogst. Daarnaast ook nog aardbeien, asperges, sla en rabarber.
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vandaag echt de laatste asperges gegeten. Nu moet ik weer een jaar wachten. Mijn knoflook is inmiddels helemaal afgestorven dus die hem ik er maar uitgehaald. En er zaten warempel knoflookbollen onder de grond! De eerste keer dat het gelukt is!
    Verder zitten er al kleine courgettes aan de plant en de tomaat heeft al groene vruchtjes. Er zitten bliempjes in de bonen. En stiekum heb ik even bij de aardappels in de grond gekeken en ook dat gaat het goed. Jummie!
    Plaatje
  12. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Mijn courgette, augurken,komkommer en tomaten gaan prima.
    De regen van nu doet hun goed.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
Terug naar de lijst