vergoeding meerijden vriendin

vergoeding meerijden vriendin 

Onderwerp van nibo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Met een groepje mensen hier uit de streek rijden we af en toe bij toerbeurt naar uitjes. Geen enkel probleem doet zich daarbij voor.
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Caroline
    En als jullie de ritten verdelen?


    Dat zou wellicht het beste zijn, maar dat gaat niet. Daarnaast drink ik bijna nooit en ik gun haar dat ze een wijntje kan drinken.

    Dus rij ik altijd, maar alleen benzine tellen klopt in mijn ogen ook niet helemaal.
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef indigo
    Ik geloof dat ik naar draagkracht zou rekenen. Als het scheef voelt dan is dat het waarschijnlijk ook.

    (bij carpoolen wordt over het algemeen 10 cent geadviseerd trouwens)


    10 cent lijkt me redelijk en zit iets onder (de helft van) de 21 cent.
  4. quote:
    Dit schreef nibo

    Ik rekende eerst € 0,25 per kilometer, maar met lange afstanden kom je dan op hoge bedragen .

    Lange afstanden kosten nou eenmaal meer dan korte afstanden
  5. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef nibo
    Een vriendin rijdt altijd met mij mee als we ergens naar toe gaan. Dat gebeurt regelmatig.

    Wat is nou een redelijke vergoeding om te vragen.

    Ik rekende eerst € 0,25 per kilometer, maar met lange afstanden kom je dan op hoge bedragen . Ik vroeg aan haar wat zij redelijk vind. Nu stelt zei het brandstofverbruik voor, maar ik weet niet of ik dat dan helemaal redelijk vind. Ik rij immers altijd en kosten van rijden is meer dan alleen brandstof.

    Welke vergoeding vinden jullie redelijk?


    Maar jij betaalt toch ook de helft van dat hogere bedrag? Waarom zou jij daar meer voor moeten betalen op een gezamenlijk uitje?
  6. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Lange afstanden kosten nou eenmaal meer dan korte afstanden


    Qua benzine verbruik is het minder.

    Mijn auto verbruikt in het dorp, stoppen rijden stoppen etc meer benzine dan als ik constant dezelfde snelheid rijdt.
  7. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef nibo
    Een vriendin rijdt altijd met mij mee als we ergens naar toe gaan. Dat gebeurt regelmatig.

    Wat is nou een redelijke vergoeding om te vragen.

    Ik rekende eerst € 0,25 per kilometer, maar met lange afstanden kom je dan op hoge bedragen . Ik vroeg aan haar wat zij redelijk vind. Nu stelt zei het brandstofverbruik voor, maar ik weet niet of ik dat dan helemaal redelijk vind. Ik rij immers altijd en kosten van rijden is meer dan alleen brandstof.

    Welke vergoeding vinden jullie redelijk?


    Die extra kosten heb je ook als je niet rijdt. (Wegenbelasting, verzekering etc)

    Ik zou persoonlijk niks vragen en anders de brandstofkosten delen door 2. De brandstofprijzen varieren dagelijks. In januari gaat deze weer omhoog.
  8. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo

    quote:
    Dit schreef Astrid


    Die extra kosten heb je ook als je niet rijdt. (Wegenbelasting, verzekering etc)

    Ik zou persoonlijk niks vragen en anders de brandstofkosten delen door 2. De brandstofprijzen varieren dagelijks. In januari gaat deze weer omhoog.


    Onderhoud ed toch veel minder snel.
  9. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Gewoon om en om rijden. En ja, dan kan er soms geen borrel gedronken worden. Ben je van al de in mijn ogen vreemde afspraken af.
  10. Bericht van Sheeba is op 14-11-2023 om 19:21:53 uur verwijderd door Sheeba.

    Reden: Pfffff

     
  11. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Ik ben ook blij met een vriendengroep waar alles met de gesloten beurs geregeld wordt.
  12. IlseS
    live your life!

    Toon alleen de berichten van IlseS
    Volgooien voordat je gaat rijden en weer volgooien op het einde van de rit.
    Dan is het helder wat je verbruikt hebt. Dat deel je dan door 2.

    De andere autokosten zijn voor jou: die heb je als autobezitter sowieso, of er nou iemand meerijdt of niet.

    Andere vraag: wat doe je als jij een bekeuring krijgt? Moet zij dan ook meebetalen?
Terug naar de lijst