Thaise keuken

Thaise keuken 

Onderwerp van Shai

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. anja9
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van anja9
    quote:
    Dit schreef RiaMaria
    Heb ook het heerlijke Thaise eten kunnen proeven toen we in Thailand waren om de kids op te halen.

    Zal hier nog even een recept neer zetten dat ik onlangs heb gegeten bij de Thai, het is heerlijk en zo klaar.

    Thaise Rode Kip Curry(ongeveer voor 2 pers)

    225 gr kipfilee
    125 ml dikke kokosmelk (blikje santen)
    5 kaffir limoen blaadjes ( toko)
    8 thaise basilicumblaadjes (toko)
    2 eetl vissaus (nam Pla)
    1 eetl palmsuiker
    Olie
    3 eetl rode curry pasta.
    1 blikje bamboe scheuten.


    Alles te verkrijgen bij de Toko

    Snijd de kip in stukjes
    Verhit de olie in de pan en fruit de curry pasta 2 minuten.
    Voeg al roerende de kokosmelk toe.
    Voeg kipfilee, limoen blaadjes,basilicum,palmsuiker en vissaus toe.
    Laat stoven tot de kip gaar is ( 25 minuten)
    Voeg daarna de bamboe toe en verwarm even mee.
    Serveer de Curry met Jasmijn rijst.


    Brengt mooie herinneringen naar boven he Ria Smile

    Die salade hebben we wat een keren op het menu gehad Smile

    Deze lijkt mij ook lekker, ga ik ook eens uitproberen, alhoewel ik persoonlijk wat moeite heb met de kokos in de vele gerechten. Blijven er nog veel gerechten over zonder kokos gelukkig.

    Sabine, ik heb gisteren ook een Thaise salade met biefstuk gegeten in een restaurant, lekker pittig en zeer smaakvol. Ik ga die van jou nu zeker ook eens maken.
  2. Raaf
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raaf
    Hierbij een link van Tokowijzer die ook een proefpanel hebben. Onlangs testten ze diverse merken rode en groene Thaise currypasta.
    >>LINK<<
  3. quote:
    Dit schreef Raaf
    Hierbij een link van Tokowijzer die ook een proefpanel hebben. Onlangs testten ze diverse merken rode en groene Thaise currypasta.
    >>LINK<<


    Eey das gaaf! Ff gekopi?erd:

    Top drie rode currypasta:
    De winnaar had werkelijk iedereen op nummer 1 gezet. ?Lekker, complex, spannend, pittigheid een 8″; ?warme kruidige geur met limoen?; ?rijke smaak, niet erg heet?, cremig, lekker!!?. Bijzonder!! De winnaar van de rode curry pasta test is Asian Home Gourmet! Gefeliciteerd! Deze currypasta wordt in kleine zakjes voor 1 portie verkocht en heeft een mooie kleur, een spannende en complexe smaak en genoeg pittigheid om niet flauw te zijn. Op twee stond, ook bijna unaniem, nummer 3 uit de test: Aromax. Volgens het panel is Aromax lekker citrusachtig, heeft de curry een lichte kleur en is soepel, redelijk mild maar toch erg lekker. Op nummer drie stond nummer 1 in de test: Aroy-D (door een foutje in de telling riepen we die avond dat nummer 4, Lobo, uit tot winnaar, maar dat wordt bij deze rechtgezet! Al moet gezegd worden dat er met een kleinere groep de volgorde wel erg snel kan omslaan).

    ROOD:
    1.Asian Home Gourmet
    2.Aromax
    3.Aroy-D

    groene curry pasta: de winnaar
    Het was, zoals gezegd, bij de groene curry?s lastig een winnaar aan te wijzen. Hoewel, ook hier was een unanieme winnaar maar niet zo overtuigend als bij de rode. Het was eerder een kwestie van de minst niet-lekkere dan dat de pannelleden lyrisch waren over de nummer 1. Maar misschien is dat ook een kwestie van voorkeur voor rode curry in plaats van groene.

    Uit de top drie: op een stond curry pasta nummer 9: de Aromax. Deze curry werd gekozen vanwege zijn mooie lichtgroene kleur, redelijk milde pittigheid en lekkere citroenachtige smaak. Het was de allemansvriend, iedereen zette hem op 1. Gefeliciteerd!
    Op de tweede plaats kwam 11, de curry pasta uit de Albert Heijn van Blue Elephant. En een derde plaats wilde het panel eigenlijk niet geven, maar het werd een gedeelde 3e voor Aroy-D en Nittaya green.

    GROEN:
    1.Aromax
    2.Blue Elephant
    3.Aroy-D / Nittaya

    Vdaag overigens van alles en nog wat gegeten, maar geen thaise viskoekjes Smile Smile
  4. RiaMaria
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van RiaMaria
    quote:
    Dit schreef anja9


    Brengt mooie herinneringen naar boven he Ria Smile

    Die salade hebben we wat een keren op het menu gehad Smile

    Deze lijkt mij ook lekker, ga ik ook eens uitproberen, alhoewel ik persoonlijk wat moeite heb met de kokos in de vele gerechten. Blijven er nog veel gerechten over zonder kokos gelukkig.

    Sabine, ik heb gisteren ook een Thaise salade met biefstuk gegeten in een restaurant, lekker pittig en zeer smaakvol. Ik ga die van jou nu zeker ook eens maken.


    Idd Anja brengt zeker mooie herinneringen naar boven.
    Af en toe maak ik die salade weer als we thais eten.
    Zag pas geleden weer flesjes Singa staan.
    Dan gaan de gedachten terug naar een dakterras dat uit kijkt over Bang-Kok.

    Maar in dit draadje ziet het er ook niet verkeerd uit,weer eens wat nieuwe recepten om uit te proberen. Top!!
  5. quote:
    Dit schreef RiaMaria
    Heb ook het heerlijke Thaise eten kunnen proeven toen we in Thailand waren om de kids op te halen.

    Zal hier nog even een recept neer zetten dat ik onlangs heb gegeten bij de Thai, het is heerlijk en zo klaar.

    Thaise Rode Kip Curry(ongeveer voor 2 pers)

    225 gr kipfilee
    125 ml dikke kokosmelk (blikje santen)
    5 kaffir limoen blaadjes ( toko)
    8 thaise basilicumblaadjes (toko)
    2 eetl vissaus (nam Pla)
    1 eetl palmsuiker
    Olie
    3 eetl rode curry pasta.
    1 blikje bamboe scheuten.


    Alles te verkrijgen bij de Toko

    Snijd de kip in stukjes
    Verhit de olie in de pan en fruit de curry pasta 2 minuten.
    Voeg al roerende de kokosmelk toe.
    Voeg kipfilee, limoen blaadjes,basilicum,palmsuiker en vissaus toe.
    Laat stoven tot de kip gaar is ( 25 minuten)
    Voeg daarna de bamboe toe en verwarm even mee.
    Serveer de Curry met Jasmijn rijst.


    Jammie Smile
    Ik heb 'm gister gemaakt met een kleine variant.
    Wat fijngesneden sereh (citroengras) erbij en beetje koriander, zonder de thaise basilicum (vervang deze nooit door de italiaanse want de smaak is echt totaal anders!) omdat ik die zo snel niet kon vinden in mijn vriezer Smile
    Als groenten: ui, prei, paprika, champignons en babymaiskolfjes, vlees: ook kipfilet .. klein blikje cocosmelk... en vervang deze liever niet door een blok santen. Santen in blok is meer voor de indische keuken geschikt.
    de namplah (vissaus) maakt het echt af... dat is de thaise maggie zeg maar, om het zout te maken. Palmsuiker heb ik achterwege gelaten. Nog een tip: kijk uit met de rode currypasta.... want die is pittig, beter doe je er nog wat bij dan dat je uitschiet!
    Gegeten met dunne mie Smile
    Denk je aan thais, dan hoort dit recept er iig bij!
    Op naar het volgende recept.. wordt vervolgd Smile
  6. Als ik nou is de ingredi?nten koop ga jij dan voor mij Thais koken of samen koken?????Smile
    Kook meestal Indisch, nog nooit Thais gemaakt...
  7. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara
    quote:
    Dit schreef RiaMaria
    Heb ook het heerlijke Thaise eten kunnen proeven toen we in Thailand waren om de kids op te halen.

    Zal hier nog even een recept neer zetten dat ik onlangs heb gegeten bij de Thai, het is heerlijk en zo klaar.



    Had je in Ede Thais gegeten? Bij de action zit een restaurantje...elke keer zegt mijn zoon daar eens te willen eten, maar zie het nooit open eigenlijk....zal eens kijken op internet...
  8. quote:
    Dit schreef djerow
    Als ik nou is de ingredi?nten koop ga jij dan voor mij Thais koken of samen koken?????Smile
    Kook meestal Indisch, nog nooit Thais gemaakt...


    Tuurlijk wil ik thais voor je koken .. of samen koken Smile
    Volgende gerecht gaat vlgns mij iets worden van garnalen-vis koekjes, ben ik erg nieuwsgierig naar en verder ga ik nog even prakkedenken. TOM KHA KAI (soep met cocosmelk en kip) is ook zo lekker, lekkerder vind ik deze nog met garnalen Smile... overigens heb ik die vroeger al vaker gemaakt. De 2 gerechten van mij in het draadje tot nu zijn met perfect beloond door de visite...daar word ik blij van Smile . Hoe ik tot een recept kom.. ik zoek gewoon een aantal keer het recept op en lees wat anderen van desbetreffend recept vinden en maak daar dan mijn idee over zeg maar. Groenten, vlees en vis kun je zelf vari?ren ... das vaak ook wat je hebt of waar je trek in hebt. Zo kun je op het rode curry recept bv ook nog prima cashewnoten toevoegen bv enz....
  9. Kom gewoon snel jou kant op klinkt erg lekker allemaalSmile
  10. quote:
    Dit schreef djerow
    Kom gewoon snel jou kant op klinkt erg lekker allemaalSmile


    Gezellig, wanneer? Smile
  11. zondag de 22ste????Smile
    5 jan '12 - 16:41:14 / 5 jan '12 - 23:57:52
  12. quote:
    Dit schreef djerow
    zondag de 22ste????Smile


    Dat kan denk ik wel, alleen ook beloofd fran te helpen met verhuizing.. maar als ik daar bijtijds ben en een paar uur help, is er ook ruimte genoeg om te koken/eten. Zou ik wel leuk vinden Smile
Terug naar de lijst