loyaliteit in de supermarkt

loyaliteit in de supermarkt 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Monika
    [B]Hier ook gewoon bij de supermarkten: een kwartier vantevoren aanwezig zijn, van 18-22u werken is voor de bijbaantjes heel normaal, van 16-20u ook, eten doe je thuis of in je korte pauze.

    Ik vind dat vrij normaal eigenlijk Smile



    Is niet normaal als jij die tijden werkt, van 16 tot 19 of 20 i s dat gewoon wettelijk bepaald!
  2. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    Ssimone, ik begrijp je helemaal, hier ook zo, zou bijna vragen of het mijn collega"s,van de zomer zijn er bij os drie hele goede krachten weg gegaan, omdat ze koppie onder dreigden te gaan.
    Van ons wordt verlangt dat we gewoon 15 min overwerken of eens een pauze overslaan terwijl de heren niet snel tot hun eind tijd werken.
    Zware druk hier.

    Onlangs kreeg ik loonsverhoging, ik ging voor 2 treden kreeg er 1 en vanaf toen ben ik ook niet meer ,nou ja, gaan doen wat zij willen maar wat mijn cao aan geeft. Ik probeer me niet meer uit te sloven, ze zeggen dat ik de afdeling draag dat het BEN, maar ik weet heel goed dat als mijn contract vast zou worden dat ik dan ineens niet goed ben.
    Alles voor de centen.
  3. quote:
    Dit schreef Edith64

    Is niet normaal als jij die tijden werkt, van 16 tot 19 of 20 i s dat gewoon wettelijk bepaald!


    Ik heb de CAO van het supermarktwezen nagekeken, als je langer dan 4,5 uur werkt en daarbij doorwerkt tot na 19u heb je recht op een warme maaltijd.


    Ik werk zelf niet bij een supermarkt, maar wij hebben sinds 1 oktober nu ook diensten van 11.30u-20u of van 13.30-22u.
    En ook geen maaltijdvergoeding. Het zijn nl verruimde openingstijden en als je van 8-16.30u werkt krijg je immers ook geen vergoeding.
    Voordat we zo lang open gingen was de tijd na 18u ook 150% en nu is het gewoon 100%.
    20 okt '12 - 07:13:08 / 20 okt '12 - 08:33:28
  4. quote:
    Dit schreef Edith64

    Is niet normaal als jij die tijden werkt, van 16 tot 19 of 20 i s dat gewoon wettelijk bepaald!

    Bedoel je nou dat het wettelijk bepaald is dat je een maaltijdvergoeding krijgt als je van 16 tot 20 uur werkt?
  5. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    IK vind dat als je om x uur begint je dan gewoon om x uur behoort te beginnen en niet eerder ingezet dient te worden.
    Een kwartier van te voren aanwezig zijn vind ik ook ietwat overdreven, t zijn geen vaste werknemers.
    Hier is t fijn als ze er 5 min van te voren zijn, vind ik schappelijk.

    Inderdaad zelf een oplossing zoeken als ze niet kunnen,niet fijn, maar komt denk ik voort uit t feit dat de jongelui op t laatste nippertje vaak niet kunnen.
    Hiermee krijgen ze wel ietwat verantwoordelijkheid toegespeelt.

    Eten kunnen ze voor of nadien doen, ik vind wel dat er een korte pauze mag zijn voor een slokje drinken, is hier wel zo.

    Als ze onverwacht over moeten werken, vind ik dat er een maaltijd moet zijn voor ze en dan niet zelf dokken.

    Maar in grote lijnen wordt er bij de supers toch her en der wel misbruik gemaakt van de jongelui.
    Hier sloten(eindverantwoordelijke) ze vaak al als 18-19-20 jarige................dat vind ik dus niet kunnen., mochten ze van mij dus ook niet.

    en ik geef ze zeker mee, dat als ze iets niet prettig vinden ze t moeten zeggen, dan kunnen ze er iets mee, als ze niets horen, kan men er zo wie zo niets aan veranderen.
  6. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Monika


    Ik heb de CAO van het supermarktwezen nagekeken, als je langer dan 4,5 uur werkt en daarbij doorwerkt tot na 19u heb je recht op een warme maaltijd.


    Ik werk zelf niet bij een supermarkt, maar wij hebben sinds 1 oktober nu ook diensten van 11.30u-20u of van 13.30-22u.
    En ook geen maaltijdvergoeding. Het zijn nl verruimde openingstijden en als je van 8-16.30u werkt krijg je immers ook geen vergoeding.
    Voordat we zo lang open gingen was de tijd na 18u ook 150% en nu is het gewoon 100%.

    Nee maar dan ben je ook op tijd klaar om normaal te eten!

    Echt hoor, in de winkels wordt je totaal uitgemolken, de jonkies bij ons zijn ook heel erg bezig met FNV.

    Ik kan mijn cao niet meer vinden raar, en het klopt ook dat frachehise nemer erger zijn, bij ons verdienen ze minder dan de gewone appie.


    Kijk alleen al naar de functie omschrijving, zelfs als ze in functie groep a zitten, aankomend verkoopster, moeten ze al sluiten, ze verwachten dat ze dingen doen die een team leider hoort te doen. Ik zat met mijn 30 jaar ervaring zelfs een jaar in a maar ja, blij dat je een baan hebt.Maar dat pik ik niet langer.

    Tis gewoon een drama in supers.
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    als je deze manier van werken niet bevalt, zoek je wat anders.

    zodra de supermarkten niet meer de mogelijkheid hebben om goedkoop personeel te vinden kunnen ze kiezen:
    - meer betalen
    - baas gaat zelf achter de kassa
    - ontevreden klanten die lang voor een kassa wqchten
    - klanten die misgrijpen in lege schappen

    zelf-corrigerende marktwerking noem ik dat
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef koen
    als je deze manier van werken niet bevalt, zoek je wat anders.

    zodra de supermarkten niet meer de mogelijkheid hebben om goedkoop personeel te vinden kunnen ze kiezen:
    - meer betalen
    - baas gaat zelf achter de kassa
    - ontevreden klanten die lang voor een kassa wqchten
    - klanten die misgrijpen in lege schappen

    zelf-corrigerende marktwerking noem ik dat


    Ik vind dit nogal een simpele gedachtengang.Smile

    Alsof de banen voor het oprapen liggen!Smile

    Smile

    En supermarkten zullen altijd de mogelijkheid hebben om goedkoop personeel te vinden. Die halen ze dan desnoods uit Polen of Roemeni? en vervolgens wordt er dan vanuit Den Haag gezegd dat Nederlanders dit werk niet meer willen doen. Zo gaat dat dan...Smile
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik vind dit nogal een simpele gedachtengang.Smile

    Alsof de banen voor het oprapen liggen!Smile

    Smile

    En supermarkten zullen altijd de mogelijkheid hebben om goedkoop personeel te vinden. Die halen ze dan desnoods uit Polen of Roemeni? en vervolgens wordt er dan vanuit Den Haag gezegd dat Nederlanders dit werk niet meer willen doen. Zo gaat dat dan...Smile

    Nou inderdaad, een heleboel vakkenvullers zijn polen,die doen de zaken die niet zo met klanten te maken hebben. De groente ed worden door Hollanders gedaan zodat ze wel de klant kunnen helpen!
  10. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Ook vertelt mijn zoon dat je 5 minuten voor aanvang diensttijd je al op je werkplek aanwezig moet zijn, en begint.
    Die 5 minuten op tijd komen is dus niet bedoeld om je bedrijfdkleding aan te trekken, dat heb je dan al gedaan.

    Als in de ochtend de kassaladen de kassa's ingaan zijn er beveiligingsmaatregelen. Je kunt dan een kwartier de winkel niet in, nl tussen 7;45 en 8:00. Prima geregeld. Maar....er zijn wel diensten die beginnen om 8 uur. En dan wordt er van je verwacht dat je dan al om 7:45 binnen bent. Immers, je moet 5 minuten van te voren in je kassa zitten anders ben je te laat.
    Maar je wordt niet vanaf 7:45 betaald.



    Ik werk in een apotheek. Vanaf 8.00 word ik betaald, maar om 8.00 uur gaat de zaak open en wordt van mij verwacht dat alle computers opgestart zijn, reclamebord buiten staat, de kassa startklaar staat etc. Dat betekent dus dat ik om 7.45 uur moet beginnen. Als we de deur dichtdoen om 17.30 uur, kunnen we niet direct naar huis, vanaf 18.00 uur mogen we opschrijven als overwerk. Als er in de pauze een klant aan de balie staat moeten we die ook helpen.
    Volgens mij valt het dus wel een beetje mee in die supermarkt waar je zoon werktSmile
  11. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef maartje


    Ik werk in een apotheek. Vanaf 8.00 word ik betaald, maar om 8.00 uur gaat de zaak open en wordt van mij verwacht dat alle computers opgestart zijn, reclamebord buiten staat, de kassa startklaar staat etc. Dat betekent dus dat ik om 7.45 uur moet beginnen. Als we de deur dichtdoen om 17.30 uur, kunnen we niet direct naar huis, vanaf 18.00 uur mogen we opschrijven als overwerk. Als er in de pauze een klant aan de balie staat moeten we die ook helpen.
    Volgens mij valt het dus wel een beetje mee in die supermarkt waar je zoon werktSmile


    Nu t verschil is dat jij een leuk bedrag betaald krijgt vast in dienst bent en sommige supers geven maar net t minumum,,,aan de pubers (en dat is niet veel) maar eisen wel de inzet/verantwoordelijkheid ed van een vaste kracht...en dat is scheef.
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef marion_5


    Nu t verschil is dat jij een leuk bedrag betaald krijgt vast in dienst bent


    Iemand in de bijstand heeft per maand netto evenveel dan ikSmile
Terug naar de lijst