loyaliteit in de supermarkt

loyaliteit in de supermarkt 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef maartje


    Iemand in de bijstand heeft per maand netto evenveel dan ikSmile


    geen ide wat voor functie je dan hebt bij een apotheek, maar dan zou ik een andere job gaan zoeken.

    Maar als jij t genoeg vind om voor dat minimum te blijven werken fulltime is t prima.

    Deze betalingen zullen blijven bestaan, omdat er mensen zijn die voor dat geld hun blijven werken/ klusjes opknappen

    Maar we hebben het hier over kinderen werkend in de supermarkt en hoe daarmee omgegaan wordt en wat zij betaald krijgen.
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef marion_5


    Nu t verschil is dat jij een leuk bedrag betaald krijgt vast in dienst bent en sommige supers geven maar net t minumum,,,aan de pubers (en dat is niet veel) maar eisen wel de inzet/verantwoordelijkheid ed van een vaste kracht...en dat is scheef.

    Dus de hoogte van je salaris heeft invloed op de uitoefening van je functie?
  3. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Dus de hoogte van je salaris heeft invloed op de uitoefening van je functie?


    Nee op de verantwoordelijkheden die je toegespeelt krijgt.
  4. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Dus de hoogte van je salaris heeft invloed op de uitoefening van je functie?

    Ja voor mij wel. Ik doe nu alleen, of probeer,dat te doen wat moet, voor de rest, heb me anderhalf jaar uit de naad gewerkt en wordt de hemel ingeprezen tot ik vraag op dat waar ik recht op heb.


    En wat ik verder lees, dat een puber het minimum krijgt,, ook ieder ander in een super hoor! Mijn dochter krijgt iets van 7 euro eet vergoeding wij niet eens 4,50 terwijl we beide bij appie werken alleen zij bij een echte.
  5. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef marion_5


    Nee op de verantwoordelijkheden die je toegespeelt krijgt.

    Dus ook hier, nee hoor, dat nemen we maar aan zo zou het moeten zijn.

    We zijn nu bezig om gewoon goed ons best te doen, maar wel met de pauzes waar we recht op hebben en op tijd naar huis. Een aankomend verkoopster laten ze gerust alles doen wat een tl moet doen.Ik deed en doe sommige dingen nog, maar puur voor mezelf/
  6. Ik heb bijna 25 jr in de winkel branche gewerkt .
    Supermarkt. Bloemen zaak
    Tuin centrum / bouwmarkten
    En prof bouw markt ..
    Bij dit alles doe je het omdat je het leuk vind niet voor het geld ..

    Eigenaren jagen personeel zelf weg met hun zelf gemaakte klote regeltjes.
    Elke keer eerder aan wezig zijn na sluiting wachten tot kas geteld is en gezamenlijk pand verlaten . Dit is ook vaak 30 min ..
    Pauze avond eten . 5 uur starten geen eten . om 4 uur starten is mee eten in tweede pauze 17.00/17,30 uur..

    Ik zou rond kijken bij andere supermarkten ..
    Ik weet dat de Duitse ketens. Geen beste cao hebben ..
    De grote blauwe of die gele weet ik niet ...

    Succes
  7. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    Ik heb bijna 25 jr in de winkel branche gewerkt .
    Supermarkt. Bloemen zaak
    Tuin centrum / bouwmarkten
    En prof bouw markt ..
    Bij dit alles doe je het omdat je het leuk vind niet voor het geld ..

    Eigenaren jagen personeel zelf weg met hun zelf gemaakte klote regeltjes.
    Elke keer eerder aan wezig zijn na sluiting wachten tot kas geteld is en gezamenlijk pand verlaten . Dit is ook vaak 30 min ..
    Pauze avond eten . 5 uur starten geen eten . om 4 uur starten is mee eten in tweede pauze 17.00/17,30 uur..

    Ik zou rond kijken bij andere supermarkten ..
    Ik weet dat de Duitse ketens. Geen beste cao hebben ..
    De grote blauwe of die gele weet ik niet ...

    Succes


    Idd! Begin tijden zijn 5.45 en 7 uur,maar de deur gaat om exact 7 uur open, dus klok je elke dag minimaal 3,4 min later in, dan kloppen je uren niet, want te laat is min 1 kwartier van je tijd!!! Dat hebben we als het goed is nu uit gebannen met de bond,we moeten naar buiten oversteken voor de kantine, geld pakken voor eten of drinken en er is niks van je pauze over, ik heb overal schijt aan, dus ik neem gewoon geld of pas mee de winkel in. maar men weet niet waar men over spreekt als men er niet werkt, ik doe nu al half jaar alles alleen wat voorheen met twee en half man werd gedaan, tja, dan ook niet zeuren dat ik niet alles kan wat zijn willen, 1 burn out is al genoeg!

    Ik voel me toch al vaak op het randje zitten en dat voor een baan die net zo veel op brengt als een uit kering,.

    Voorheen vond ik dat niet erg, want idd als je werk leuk is, en ik ben nu eenmaal verkoopster pur sang, dan is dat niet erg.
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef papa-djenna
    Ik heb bijna 25 jr in de winkel branche gewerkt .
    Supermarkt. Bloemen zaak
    Tuin centrum / bouwmarkten
    En prof bouw markt ..
    Bij dit alles doe je het omdat je het leuk vind niet voor het geld ..



    Als je niet voor je geld werkt, kun je net zo goed vrijwilligerswerk gaan doen.

    Omgekeerd:

    Alleen voor het geld werken lijkt mij lastig. Je moet ook plezier in je werk hebben.

    Ik heb 2 betaalde bijbanen, en het werk doe ik met plezier, maar als ze bij wijze van spreken zouden zeggen, we stoppen met betalen en voortaan doe je het maar op vrijwillige basis, dan schei ik er gelijk mee uit.

    De beschreven toestanden in de supermarkten houden de werknemers ook zelf in stand.
    Ik hoorde laatst 2 vakkenvullers praten over de vakbond. Er was zojuist iemand langs geweest op de werkvloer om over het werk te praten, etc. en ze in te interesseren in het vakbondswerk. Maar deze 2 waren duidelijk alleen ge?nteresseerd als het niks hoefde te kosten en als een ander de kastanjes voor ze uit het vuur gingen halen.
  9. In de detailhandel werkt het nou eenmaal zo en zoals iedereen wel weet mag je tegenwoordig blij zijn als je een baan hebt!
    Ook in de detailhandel moet er steeds meer op de kosten gelet worden en dat betekent ook op de uren letten.
    Werk je in de winkel moet je inderdaad iets eerder aanwezig zijn. Die winkel moet open en die lade moet geteld worden voordat je open gaat. Komen er dan mensen net een paar minuten voor de opening en er gaat iets mis met bv tellen zou de winkel te laat open gaan en dat kan je niet veroorloven aangezien de klant dan naar de concurrent gaat en het nog meer bezuiningen wordt.
    Leuk is het niet altijd, maar beter dan geen baan hebben.
  10. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    de eigenaar van de winkel kan de winkel open doen, die wil dat graag om die en die tijd, prima regelt ie dat toch ff zelf. Niks mis mee hoor om als baas mee te werken en t goede voorbeeld te geven.
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef marion_5
    de eigenaar van de winkel kan de winkel open doen, die wil dat graag om die en die tijd, prima regelt ie dat toch ff zelf. Niks mis mee hoor om als baas mee te werken en t goede voorbeeld te geven.


    Precies. En als ik het allemaal zo lees, dan ben ik blij dat ik eigen baas ben, zelfs met mijn 2 bijbaantjes heb ik geen gehijg van een baas in mijn nek.
  12. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef marion_5
    de eigenaar van de winkel kan de winkel open doen, die wil dat graag om die en die tijd, prima regelt ie dat toch ff zelf. Niks mis mee hoor om als baas mee te werken en t goede voorbeeld te geven.

    Daar neemt hij/zij toch personeel voor aan?
Terug naar de lijst