loyaliteit in de supermarkt

loyaliteit in de supermarkt 

Onderwerp van SSimone

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef marion_5
    de eigenaar van de winkel kan de winkel open doen, die wil dat graag om die en die tijd, prima regelt ie dat toch ff zelf. Niks mis mee hoor om als baas mee te werken en t goede voorbeeld te geven.



    En dat 6(soms 7) dagen per week en dan zeker ook zelf sluiten om 21.00/22.00 uur...in zijn eentje??
    Goed voor de veiligheid en niet echt realistisch vind ik.
    Daarom neemt een eigenaar personeel aan en reken maar dat de baas uiteindelijk degene is die de meeste uren maakt ook al zie je dat niet altijd.
  2. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Daar neemt hij/zij toch personeel voor aan?


    Dan moet hij of zij zijn personeel ook fatsoenlijk betalen.

    Als hij wil dat de winkel om 8 uur open gaat en ik dus daar moet zijn om 7.45 , omdat t dan kan, dan betaald ie mij vanaf 7.45 uur en niet pas vanaf 8 uur, heel simpel.
    Sluiten idem dito. dicht om 21.00 en dan nog klusjes die af moeten, dan dok je daar als baas voor.

    Enne t personeel heeft t zelf in de hand of t met die dingen mee wil werken.
    EN ja t maaiveld is eng, maar daardoor gebeuren er zaken die eigenlijk soms niet door de beugel kunnen en in stand worden gehouden.
  3. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef twelve
    [B]

    Als je niet voor je geld werkt, kun je net zo goed vrijwilligerswerk gaan doen.


    Dit slaat natuurlijk nergens op, ik verdien dus weinig, kan me niet boeien, als ik het naar mijn zin heb, maar iedereen moet rekeningen betalen en dat kan niet als je geen geld hebtSmile

    Als ik morgen een slagerij in kan voor 100 minder doe ik dat!Zeker weten.Geld boeit me namelijk niet, maar helaas heb je het nodig
  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef marion_5


    Dan moet hij of zij zijn personeel ook fatsoenlijk betalen.

    Enne t personeel heeft t zelf in de hand of t met die dingen mee wil werken.
    EN ja t maaiveld is eng, maar daardoor gebeuren er zaken die eigenlijk soms niet door de beugel kunnen en in stand worden gehouden.


    Ik neem aan dat hij/zij het wettelijke loon betaalt? Blijkbaar is dat de gangbare betaling voor die functie. Als je anders wilt, zul je daar wat aan moeten doen.
  5. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef marion_5
    de eigenaar van de winkel kan de winkel open doen, die wil dat graag om die en die tijd, prima regelt ie dat toch ff zelf. Niks mis mee hoor om als baas mee te werken en t goede voorbeeld te geven.

    Ben met veel dingen die je zegt eens, maar dit kan niet daar heeft ie mensen voor, mijn baas heeft 4 zaken wordt lastig! Maar dan maken ze die shift maar anders, bij ons dus 5.45.en 7 uur en dan gaat de winkel op ( 7 uur ) en is de kas al klaar.
  6. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Inge65


    Ik neem aan dat hij/zij het wettelijke loon betaalt? Blijkbaar is dat de gangbare betaling voor die functie. Als je anders wilt, zul je daar wat aan moeten doen.


    Dat is dus wat ik zeg,
    neemt niet weg dat de bazen t altijd zullen proberen en zeker bij de jongeren en dat vindt ik wat laf.
    Niet reeel ook zij doen t zelfde vaak als de vaste kracht tegen veel minder loon. ook zij moeten betaald worden naar verantwoording.

    vakken vullen of sluiten vind ik persoonlijk niet gelijk aan elkaar.

    net als iemand die bij aan apotheek werkt verantwoordelijker werk heeft dan een medewerker bij de super om de hoek.

    ow en over de algehele linie vind ik het minimumloon gewoon te laag.
  7. quote:
    Dit schreef marion_5


    Dan moet hij of zij zijn personeel ook fatsoenlijk betalen.

    Als hij wil dat de winkel om 8 uur open gaat en ik dus daar moet zijn om 7.45 , omdat t dan kan, dan betaald ie mij vanaf 7.45 uur en niet pas vanaf 8 uur, heel simpel.
    Sluiten idem dito. dicht om 21.00 en dan nog klusjes die af moeten, dan dok je daar als baas voor.

    Enne t personeel heeft t zelf in de hand of t met die dingen mee wil werken.
    EN ja t maaiveld is eng, maar daardoor gebeuren er zaken die eigenlijk soms niet door de beugel kunnen en in stand worden gehouden.



    Dan moet je niet de detailhandel ingaan!! Jij wilt toch ook als je voor een winkel staat dat hij op tijd open gaat en niet pas 9.10 uur?? En ja dat hoort allemaal bij de detailhandel en krijg je niet voor betaald. Pas als je langer dan een kwartier doorwerkt of eerder begint dan wordt je ervoor betaald. So be it....
    Wil je meer ...ga dan leren en dan kan je eisen stellen of eigen baas worden!
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Inge65


    Ik neem aan dat hij/zij het wettelijke loon betaalt? Blijkbaar is dat de gangbare betaling voor die functie. Als je anders wilt, zul je daar wat aan moeten doen.

    Ja dat neem je aan, maar ze betalen liefst het minimum en laten je het maximum doen!
    Als je goed mee leest kun je lezen dat bij ons die kleutertjes het werk doen die een tl doen.
    Wat zegt men dan? Ja Maar wij vinden dat..........

    Tja ik ben al wat ouder, ik trek mijn bek wel open maar die jonkies?


    Verder las ik iets over de bond en dat men er niets voor over heeft, besef wel, dat bazen kunnen intimideren, ik heb het filmpje gezien van onze jongeren, de bazen kwamen niet eens opdagen, maar de meeste punten hebben ze goed gekeurd en dat zegt???Smile

    Bij ons vallen mensen op mijn afdeling flauw door de hitte,klanten klagen er ook over,maar nee airco?? Dan trekken wij niet de nodige kleding aan en is er commentaar.!
  9. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef Ilonka



    Dan moet je niet de detailhandel ingaan!! Jij wilt toch ook als je voor een winkel staat dat hij op tijd open gaat en niet pas 9.10 uur?? En ja dat hoort allemaal bij de detailhandel en krijg je niet voor betaald. Pas als je langer dan een kwartier doorwerkt of eerder begint dan wordt je ervoor betaald. So be it....
    Wil je meer ...ga dan leren en dan kan je eisen stellen of eigen baas worden!


    Mij zul je er ook absoluut niet zien.
    Ik blijf het gek vinden dat mensen t gewoon vinden, werk te verrichten buiten de betaalde uren om, elke dag weer opnieuw.
    Zo wordt in stand gehouden dat t erbij hoort, voor mij hoort het er niet bij, niet standaard, eens een enkele keer prima, maar niet dag in, dag uit.
  10. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Ilonka



    Dan moet je niet de detailhandel ingaan!! Jij wilt toch ook als je voor een winkel staat dat hij op tijd open gaat en niet pas 9.10 uur?? En ja dat hoort allemaal bij de detailhandel en krijg je niet voor betaald. Pas als je langer dan een kwartier doorwerkt of eerder begint dan wordt je ervoor betaald. So be it....
    Wil je meer ...ga dan leren en dan kan je eisen stellen of eigen baas worden!

    Jij staat echt niet in het leven!!!

    Heb geen geld om te leren, zware jaren achter de rug, vroeger ook de kansen niet gehad, de bazen eten er niet minder om hoor.

    Ga jij me nu eens uit leggen, waarom ik langer moet werken, onbetaald en waarom de baas dat lekker in zijn zak kan houden? Juist en alleen om DIE ideeen van jou en de mensen niks er mee doen maken dat het zo blijft, en ik vind het waanzinnig dat er jonkies bij ons aan de bel trekken~!
  11. quote:
    Dit schreef marion_5


    Mij zul je er ook absoluut niet zien.
    Ik blijf het gek vinden dat mensen t gewoon vinden, werk te verrichten buiten de betaalde uren om, elke dag weer opnieuw.
    Zo wordt in stand gehouden dat t erbij hoort, voor mij hoort het er niet bij, niet standaard, eens een enkele keer prima, maar niet dag in, dag uit.

    Je hebt weinig keus. Als je het niet doet wat ze vragen ben je je baan kwijt.
  12. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef melijn

    Je hebt weinig keus. Als je het niet doet wat ze vragen ben je je baan kwijt.

    Pdfffff ik ga steeds meer snappen! Daarom is de wereld zo kloterig of het nou politiek is of je werk allemaal zeiken en er niks aan doen!Smile
Terug naar de lijst