PLB uren en gedeeltelijk ziek zijn

PLB uren en gedeeltelijk ziek zijn 

Onderwerp van xxxxx

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. [QUOTE]Dit schreef Margo
    [B]
    Die ervaring heb ik ook!!

    De rest van de overige (vakantie) uren kunnen tot 5 jaar blijven staan.

    vakantie uren van 2012 zijn geldig tot 1 juli 2013.
  2. xxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xxxxx

    quote:
    Dit schreef tien
    [QUOTE]Dit schreef Margo
    [B]
    Die ervaring heb ik ook!!

    De rest van de overige (vakantie) uren kunnen tot 5 jaar blijven staan.

    vakantie uren van 2012 zijn geldig tot 1 juli 2013.


    Het gaat hier niet om vakantie uren maar om over uren en die moeten de eerste drie maanden opgemaakt worden...
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    M.i.v. 1-1-2012 is de wet verandert en in overeenstemming gebracht met andere Europese landen. Bij langdurige ziekte mag je niet meer worden gekort in de opbouw van je verlofrecht. Je hebt recht op evenveel verlof als collega's die niet ziek zijn. Dit betekent ook dat wanneer je verlof neemt tijdens ziekte: verlof wordt afgeschreven voor het volledige aantal uren van die dag (ziekte- en werkuren).
    Daarnaast is de wetgeving ook verandert op het gebied van de houdbaarheid van je verlofuren. Uren die je over hebt van 2012 dien je voor 1 juli 2013 te hebben opgenomen anders ben je ze kwijt. De 5 jaarstermijn is daarmee komen te vervallen.
  4. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    Staat er iets in je CAO ?
  5. xxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xxxxx

    heb zitten zoeken maar kan niet vinden . Van het aantal dat je het aantal uur dat je op die dag zou werken moet opnemen , vind ik wel iets terug. Maar dat je dan als eerst je PLB uren moet opmaken niet . Ik wacht antwoord van HRM afdeling af.

    Ben er bang voor dat ik ze echt kwijt ben , nou ja geen ramp maar wel jammer.. Was zo'n leuk uren spaarpotje voor ooit.
  6. quote:
    Dit schreef Erna
    Bij langdurige ziekte mag je niet meer worden gekort in de opbouw van je verlofrecht. Je hebt recht op evenveel verlof als collega's die niet ziek zijn.
    Dit betekent ook dat wanneer je verlof neemt tijdens ziekte: verlof wordt afgeschreven voor het volledige aantal uren van die dag (ziekte- en werkuren).


    Dus als je 100% ziek bent en je zou een week vakantie hebben (wat al ingepland was voordat je ziek werd) dan ben je die uren kwijt?Smile
  7. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef Margo


    Dus als je 100% ziek bent en je zou een week vakantie hebben (wat al ingepland was voordat je ziek werd) dan ben je die uren kwijt?Smile



    Ja, die zou je normaal gesproken toch ook kwijt zijn !

    Moet er misschien wel onderscheid gemaakt worden tussen ziek zijn en langdurig ziek zijn.

    Want ziek zijn en 2 weken vakantie is afschrijven vind ik.

    Daaarnaast was het vroeger en misschien nog zo dat als je langdurig ziek bent je geen vakantieuren opbouw, want die kreeg of krijg je per gewerkte uren per maand.
  8. xxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xxxxx

    quote:
    Dit schreef Margo


    Dus als je 100% ziek bent en je zou een week vakantie hebben (wat al ingepland was voordat je ziek werd) dan ben je die uren kwijt?Smile


    dit staat er bij ons over in de CAO :

    Artikel 13.1.8 Arbeidsongeschiktheid tijdens vakantie
    Indien de werknemer zich tijdens zijn vakantie arbeidsongeschikt meldt, overeenkomstig het in artikel 4.8
    genoemde reglement ziekmelding, worden de ziektedagen vanaf het moment van ziekmelding niet
    aangemerkt als vakantiedagen.
  9. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    quote:
    Dit schreef EvAn


    dit staat er bij ons over in de CAO :

    Artikel 13.1.8 Arbeidsongeschiktheid tijdens vakantie
    Indien de werknemer zich tijdens zijn vakantie arbeidsongeschikt meldt, overeenkomstig het in artikel 4.8
    genoemde reglement ziekmelding, worden de ziektedagen vanaf het moment van ziekmelding niet
    aangemerkt als vakantiedagen.



    Dat is dus ziek worden in de vakantie.
    Maar wat nu als je ziek bent en op vakantie gaat ?
  10. xxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xxxxx

    over het opnemen van de PLB uren vind ik :
    de werknemer die verlof wil opnemen dit tenminste vier maanden voor het tijdstip van ingang
    van het verlof schriftelijk, onder opgave van de duur en omvang van het verlof, aanvraagt bij de
    werkgever;




    volgens mij hadden ze dus nooit zomaar mijn PLB uren mogen wegschrijven.
  11. quote:
    Dit schreef Evert1963

    Ja, die zou je normaal gesproken toch ook kwijt zijn !

    Voorheen kreeg je die dagen weer terug.
    Bijvoorbeeld als je op vakantie ziek werd en terug naar huis moest.
    Ik ga niet weg, ik ben gewoon ziek thuis.
  12. quote:
    Dit schreef Evert1963



    Dat is dus ziek worden in de vakantie.
    Maar wat nu als je ziek bent en op vakantie gaat ?


    Nee, ik zit thuis en ik doe niets..... dat is toch geen vakantie?
Terug naar de lijst