PLB uren en gedeeltelijk ziek zijn

PLB uren en gedeeltelijk ziek zijn 

Onderwerp van xxxxx

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. xxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xxxxx

    quote:
    Dit schreef Evert1963



    Dat is dus ziek worden in de vakantie.
    Maar wat nu als je ziek bent en op vakantie gaat ?


    Dan moet je dus het aantal uren opnemen wat je normaal gesproken zou moeten werken .


    ziek op vakantie is alle uren opnemen
    op vakantie ziek worden is geen vakantie uren afschrijven.


    Zit wel iets in, maar het gaat mij meer om dat ze zomaar mijn PLB uren hebben weg geschreven zonder overleg terwijl ik ook nog over uren heb staan
  2. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    quote:
    Dit schreef EvAn
    over het opnemen van de PLB uren vind ik :
    de werknemer die verlof wil opnemen dit tenminste vier maanden voor het tijdstip van ingang
    van het verlof schriftelijk, onder opgave van de duur en omvang van het verlof, aanvraagt bij de
    werkgever;




    volgens mij hadden ze dus nooit zomaar mijn PLB uren mogen wegschrijven.

    Juist, je bent ziek, half ziek, half vrij of vrij. Dat heeft met vakantieuren en ziekteuren te maken. Niks met plb. Dus mail naar HRM en naar p&o ? Want als ze het bij jou niet snappen, snappen ze het niet voor het hele bedrijf.
  3. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    quote:
    Dit schreef Evert1963



    Dat is dus ziek worden in de vakantie.
    Maar wat nu als je ziek bent en op vakantie gaat ?

    Dat moet in overleg met je werkgever en heeft ook niets met PLB te maken.
  4. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
  5. xxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xxxxx

    mail is vrijdag meteen weg gegaan, hoop maandag antwoord te krijgen en ben benieuwd of het nog terug gedraaid kan/mag worden.


    Het werd me door leidinggevende even tussen neus en lippen door medegedeeld dat alle PLB uren in ziekte verzuim waren gestopt. Had meteen er op in moeten gaan , maar ben nogal goed gelovig .....
  6. Lian
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Lian
    quote:
    Dit schreef EvAn
    mail is vrijdag meteen weg gegaan, hoop maandag antwoord te krijgen en ben benieuwd of het nog terug gedraaid kan/mag worden.


    Het werd me door leidinggevende even tussen neus en lippen door medegedeeld dat alle PLB uren in ziekte verzuim waren gestopt. Had meteen er op in moeten gaan , maar ben nogal goed gelovig .....


    Ben ook zeer benieuwd.
    Doe alles via mail en laat een verslag maken, zo heb je het zwart op wit.

    Ben je lid van de bond?
  7. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Margo


    Dus als je 100% ziek bent en je zou een week vakantie hebben (wat al ingepland was voordat je ziek werd) dan ben je die uren kwijt?Smile


    Als je 100% ziek bent en je bent niet in staat om op vakantie te gaan of van je verlof te genieten, kun je je verlof intrekken in overleg met je werkgever. Wanneer je echter 100% ziek bent door bv een burnout en je bent wel in staat om met verlof te gaan of hiervan te genieten en doet dat ook dan moet je inderdaad daarvoor gewoon verlofuren opnemen.
  8. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef EvAn


    dit staat er bij ons over in de CAO :

    Artikel 13.1.8 Arbeidsongeschiktheid tijdens vakantie
    Indien de werknemer zich tijdens zijn vakantie arbeidsongeschikt meldt, overeenkomstig het in artikel 4.8
    genoemde reglement ziekmelding, worden de ziektedagen vanaf het moment van ziekmelding niet
    aangemerkt als vakantiedagen.


    Het heeft dus te maken met het feit of je nog wel of niet in staat bent van je verlof te genieten. Indien niet; dan geen verlof maar gewoon ziekte. Zo wel; dan gewoon inleveren verlofuren.
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Evert1963



    Ja, die zou je normaal gesproken toch ook kwijt zijn !

    Moet er misschien wel onderscheid gemaakt worden tussen ziek zijn en langdurig ziek zijn.

    Want ziek zijn en 2 weken vakantie is afschrijven vind ik.

    Daaarnaast was het vroeger en misschien nog zo dat als je langdurig ziek bent je geen vakantieuren opbouw, want die kreeg of krijg je per gewerkte uren per maand.



    Voor 2012 was het zo dat je geen verlofuren inleverde over de uren dat je ziek was en toch van verlof genoot.
    Je werd toen ook gekort in je verlofopbouw bij langdurige ziekte.

    M.i.v. 1-1-2012 is het dus zo dat op het moment dat je verlof geniet je ook verlofuren inlevert over je ziekte-uren. Voorwaarde is dus dat je ondanks ziekte van verlof kunt genieten. Daar staat tegenover dat je verlofopbouw niet meer stopt bij langdurige ziekte. Je hebt en houdt dus net zoveel verlofrecht als je niet-zieke collega's.
  10. Ik heb het hele draadje gelezen, maar kom er maar niet achter wat is PLB?
  11. xxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xxxxx

    quote:
    Dit schreef So-2013
    Ik heb het hele draadje gelezen, maar kom er maar niet achter wat is PLB?


    persoonlijke levensfase budget-uren (PLB). Deze uren kunt u bijvoorbeeld inzetten om tijdelijk minder te gaan werken, een langere vakantie te houden, bevallingsverlof te verlengen, te gaan studeren, etc.

    Deze uren zijn bij ons onbeperkt houdbaar, kun je heel lang opsparen.
  12. quote:
    Dit schreef EvAn


    persoonlijke levensfase budget-uren (PLB). Deze uren kunt u bijvoorbeeld inzetten om tijdelijk minder te gaan werken, een langere vakantie te houden, bevallingsverlof te verlengen, te gaan studeren, etc.

    Deze uren zijn bij ons onbeperkt houdbaar, kun je heel lang opsparen.


    dank :-)
Terug naar de lijst