Baan gevonden en eigen bedrijf starten, was: Pantein is failliet

Baan gevonden en eigen bedrijf starten, was: Pantein is failliet 

Onderwerp van Anthea

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Abvakabo is uitgenodigd voor gesprekken met Vivent/Pantein dus de vakbond is op de hoogte van de ontwikkelingen.
    Het advies is vooralsnog om niets te tekenen en mocht ik wel iets neigen te gaan tekenen dan eerst contact opnemen met de vakbond.
    Degene die ik aan de telefoon had net van de ledenservice die vertelde verder ook nog dat ze nu niet werken met intakeformulieren en ook dat het nog niet nodig is vanwege de komende besprekingen. En ook omdat het advies is om niets te tekenen.

    Op naar de volgende uitnodiging dan maar.


    De bedoeling is dus om het collectief (voor iedereen) te gaan regelen (via sociaal plan of anders). Inderdaad eerst dat proces maar eens afwachten... Pas als dat dreigt te mislukken is er altijd nog de mogelijkheid voor een plan B.. wat dat dan ook moge worden. Geef maar even over, daar ben je lid voor. Hou Abva wel op de hoogte van de ontwikkelingen, want input over hoe het in de praktijk op de werkvloer aan toegaat, is nodig aan de onderhandelingstafel..
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Ja, dat ga ik zeker doen idd.

    De directeur had het er gisteren over dat het plan is om dit het eerste kwartaal volgend jaar te laten ingaan. Niet 1 januari maar wel zo snel mogelijk.
    Ik verwacht dus dat ze haast achter de besprekingen gaan zetten. Begin volgende week komen alweer de nieuwe uitnodigingen voor gesprek.
  3. quote:
    Dit schreef Mikky


    De bedoeling is dus om het collectief (voor iedereen) te gaan regelen (via sociaal plan of anders). Inderdaad eerst dat proces maar eens afwachten... Pas als dat dreigt te mislukken is er altijd nog de mogelijkheid voor een plan B.. wat dat dan ook moge worden. Geef maar even over, daar ben je lid voor. Hou Abva wel op de hoogte van de ontwikkelingen, want input over hoe het in de praktijk op de werkvloer aan toegaat, is nodig aan de onderhandelingstafel..


    Ik zou het logisch vinden als er kaderleden als bijzitter zijn. Dat is bij ons bij onderhandelingen over dit soort zaken gebruikelijk. De kaderleden zoeken dan weer contact met de werkvloer voor zover ze dat niet zelf zijn.

    Overigens staan in onze cao wel afspraken over salariswijzigingen bij herwaardering en her beoordeling van functies. Zowel naar boven als naar beneden. Er zijn zelfs afspraken over je salaris op het moment dat je vrijwillig, dus niet na een slechte beoordeling of bij een reorganisatie of na herwaardering naar een lagere salaris schaal gaat. Dat vind ik een buitengewoon onderhandelingsresultaat.
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Vanmiddag hebben we dan eindelijk de tweede vergadering die ditmaal met ons eigen team is.

    Ik ben benieuwd. Ik ben dan toevallig aan de overkant van de straat aan het werk dus dat sluit mooi aan.

    Ik ben erg benieuwd. Ik schrijf later nog wel over deze vergadering. Eerst een dagje werken.
  5. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    De vraag om salaris in te leveren is van de baan.
    Ze zijn nu aan het kijken om de andere aanvullende zaken uit te kleden, zoals reisvergoeding.

    Begin december zouden we meer horen en dan wordt er wat op papier gezet.

    Ik ben wel benieuwd wat ze dan gaan doen. Ik heb alleen de fietsvergoeding van 1 euro per werkdag.
    En de eindejaarsuitkering zit in het CAO dus daar kunnen ze niet aankomen. (gelukkig)

    Eigenlijk is er niets concreets uitgekomen vandaag.
  6. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Anthea
    De vraag om salaris in te leveren is van de baan.
    Ze zijn nu aan het kijken om de andere aanvullende zaken uit te kleden, zoals reisvergoeding.

    Begin december zouden we meer horen en dan wordt er wat op papier gezet.

    Ik ben wel benieuwd wat ze dan gaan doen. Ik heb alleen de fietsvergoeding van 1 euro per werkdag.
    En de eindejaarsuitkering zit in het CAO dus daar kunnen ze niet aankomen. (gelukkig)

    Eigenlijk is er niets concreets uitgekomen vandaag.


    Rustig afwachten.. Ofwel je krijgt een overeenkomst hierover voorgelegd van de vakbonden, ofwel ze komen later weer eens terug bij de individuen om te kijken wat mogelijk onderling te regelen is..

    Eenzijdig wijzigigen kan niet. Doen ze dat wel; ingrijpen.. Doen ze dat niet; gewoon back to business en de rust bewaren.. met in je achterhoofd de wetenschap dat het allemaal niet heel erg lekker gaat blijkbaar..

    Tijd voor nadenken en concreet maken van een plan B voor jezelf??
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Ja, inderdaad.

    Ja, een plan B..
    Op zich baal ik wel een beetje van de ontwikkelingen.
    Ik had het redelijk goed geregeld zo dacht ik, door 24 uur te werken en zo onafhankelijk te zijn van een (aanvullende) uitkering of wat dan ook. Ik heb een inkomen van ongeveer bijstandsniveau als ik de belastingteruggaves die elke maand erbij komen, meetel.
    En zo deed ik het al jaren.
    Eigenlijk was het ook wel een soort van gemakkelijk zo, want ik heb mijn inkomen dus in principe is het goed zo. En ik heb al niet zoveel energie.

    Meer uren werken in dit werk dat trek ik niet. Maar dat gaat ook niet lukken gezien de ontwikkelingen. Pantein gaat toch terug van 2200 thuishulpen naar 1500, want de tijdelijke contracten gaan uiteindelijk afvallen.

    Ik heb een HBO opleiding gedaan. Dus je zou kunnen zeggen dat dit werk onder mijn niveau is. Hoor ik ook wel regelmatig. Dit werk breekt me toch ook wel regelmatig op. Ik hou het vol door het contact met de cli?nten. Kijk, en ik heb er ook van geleerd. Ben ook anders naar oudere mensen gaan kijken.

    Ik heb wel wat idee?n maar het moet wel uitgewerkt worden. En ik ben er nog lang niet uit.
    Ik zou graag iets meer met mijn eigen vak gaan doen. (kunst, keramiek) Maar of daar dan geld in te verdienen is...Nah ja, er is natuurlijk genoeg daaromheen waar ik naar kan kijken. Les geven, iets toegepasts gaan doen.

    Of iets met mijn koksopleiding gaan doen.

    Ik moet in ieder geval iets gaan doen wat me energie oplevert.

    Maar goed, dit gaat natuurlijk wel weer wat verder dan dit draadje.
  8. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Je bent lid. In je lidmaatschap zit ook (verder kosteloos behalve je gewone contributie dus) loopbaanbegeleiding. Dat kost je 2 uurtjes op een avond in het kantoor van FNV. Daar wordt je te woord gestaan door 2 consulenten, en wordt er met jou gezocht naar wat je kan, leuk vindt (on)mogelijkheden, afstand tot de arbeidsmarkt etc..

    Bellen met 0900 22 825 22 (ma t/m vrij 8.30 - 17.00 uur, lokaal tarief) en aanmelden maar.. Je betaalt ervoor, dus doen.

    'Daarachter' (via doorverwijzing door die loopbaanconsulenten) zitten workshops als 'toe aan ander werk', sollicitatietraining', 'persoonlijke effectiviteit' en nog zo wat.. Deze trainingen en workshops zijn vaak wat langer dan 2 uurtjes (dagdeel of meerdere dagdelen). Worden goed gewaardeerd door leden.

    En nogmaals, je betaalt er al voor dmv je contributie, dus kost je niets extra's.. Baat het niet.. enz..

    Succes! >>LINK<<
  9. quote:
    Dit schreef Mikky
    Je bent lid. In je lidmaatschap zit ook (verder kosteloos behalve je gewone contributie dus) loopbaanbegeleiding. Dat kost je 2 uurtjes op een avond in het kantoor van FNV. Daar wordt je te woord gestaan door 2 consulenten, en wordt er met jou gezocht naar wat je kan, leuk vindt (on)mogelijkheden, afstand tot de arbeidsmarkt etc..

    Bellen met 0900 22 825 22 (ma t/m vrij 8.30 - 17.00 uur, lokaal tarief) en aanmelden maar.. Je betaalt ervoor, dus doen.

    'Daarachter' (via doorverwijzing door die loopbaanconsulenten) zitten workshops als 'toe aan ander werk', sollicitatietraining', 'persoonlijke effectiviteit' en nog zo wat.. Deze trainingen en workshops zijn vaak wat langer dan 2 uurtjes (dagdeel of meerdere dagdelen). Worden goed gewaardeerd door leden.

    En nogmaals, je betaalt er al voor dmv je contributie, dus kost je niets extra's.. Baat het niet.. enz..

    Succes! >>LINK<<


    Het heeft bij mij heel goed geholpen vorig jaar toen ik ook voor mijn gevoel op een dood punt zat. Ik sluit me bij Mikky aan: DOEN!!
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Dank je wel.
    Ik heb daar al eens zitten te lezen inderdaad.
    Dat is een goed plan.

    Ik ben aan het bekijken of ik eventueel een opleiding. (deeltijd) zou kunnen gaan doen. Ik had het er vanavond over met iemand.
  11. roely
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van roely
    en heb je een beslissing genomen
  12. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    quote:
    Dit schreef roely
    en heb je een beslissing genomen


    We zouden begin december weer bericht krijgen.
    Er is inderdaad weer een teamvergadering ingepland voor over twee weken.

    Dat is meteen afscheid van onze teammanager want die is ontslagen.

    Verder ben ik begonnen aan een deelcertificaat wiskunde. Ten eerste mooie manier om weer in het studieritme te komen. En ik heb het al heel lang jammer gevonden dat ik dat heb laten vallen vroeger. En het is ook een mooie ondergrond voor allerlei andere studies die ik evt kan gaan doen. Maar goed, welke studie dat moet gaan worden ben ik nog niet uit.

    Heb nog niet gesolliciteerd maar dat moet ik ook alvast gaan doen. Let wel op vacatures. Zie er tegenop.
Terug naar de lijst