Stilteweekend

Stilteweekend 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef June

    Nee, helaas volgend jaar pas. Dit jaar zit al bijna vol!
    Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringenSmile.


    Ik ga ook pas volgend jaar. Ik denk in het voorjaar. Begrijp dat ik niet te lang moet wachten met reserveren.
  2. plieneke
    Plien 3.0

    Toon alleen de berichten van plieneke
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik ga ook pas volgend jaar. Ik denk in het voorjaar. Begrijp dat ik niet te lang moet wachten met reserveren.

    Hup Kaatje, boeken. Het lijkt mij heeeerlijk Smile
  3. Overweeg dat al heel lang, lijkt me zo heerlijk!
  4. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Eigenlijk best jammer, dat je kunt kiezen, en dat het yoga alternatief er is.

    Je kunt er pas over meepraten, als je het gedaan hebt. En dan is het niet leuk, of het brengt je niets. Wat ben je dan kwijt. Twee dagen, that's it.

    Eigenlijk weinig om van een ik-heb-er-iemand-over-gehoord-prater om te keren naar een ik-heb-het-gedaan-en-het-was-.....-prater.

    Je hebt hier een gratis kans om ervaring op te doen. G??n !!

    Het kan zomaar zijn, dat je veel praat, omdat je ergens bang voor bent, bang voor stilte, bang voor je gevoelens, weet ik veel.

    Nee, ik denk dat je er z?veel rijker uitkomt. Doen !
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef foetske
    Eigenlijk best jammer, dat je kunt kiezen, en dat het yoga alternatief er is.

    Je kunt er pas over meepraten, als je het gedaan hebt. En dan is het niet leuk, of het brengt je niets. Wat ben je dan kwijt. Twee dagen, that's it.

    Eigenlijk weinig om van een ik-heb-er-iemand-over-gehoord-prater om te keren naar een ik-heb-het-gedaan-en-het-was-.....-prater.

    Je hebt hier een gratis kans om ervaring op te doen. G??n !!

    Het kan zomaar zijn, dat je veel praat, omdat je ergens bang voor bent, bang voor stilte, bang voor je gevoelens, weet ik veel.

    Nee, ik denk dat je er z?veel rijker uitkomt. Doen !


    Ik begrijp je, maar ik wil kiezen wat voor mij het prettigst voelt. En gratis is het zeker niet, hoor.

    Ook als ik kies voor yoga (en meditatie) is dat op verschillende vlakken al een uitdaging voor me.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik begrijp je, maar ik wil kiezen wat voor mij het prettigst voelt. En gratis is het zeker niet, hoor.

    Ook als ik kies voor yoga (en meditatie) is dat op verschillende vlakken al een uitdaging voor me.


    Ik heb gewacht met het plannen van het yogaweekend in de hoop dat mijn schouder/armklachten inmiddels weg zouden zijn, maar helaas.

    Andere optie is te kiezen voor het stilteweekend, maar dat zie ik toch echt niet zitten Smile
  7. singlemam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van singlemam
    Ik heb een aantal jaren geleden eens een stilteweekend gedaan. Ik vond het echt heerlijk. Ik had geen idee wat ik er van kon verwachten en eerst was het wat onwennig. Zo gewend om een sociaal praatje aan te gaan, zo verzot op een diepgaand gesprek. Maar toen we eindelijk de stilte mochten verbreken keek iedereen elkaar alleen maar aan. Iedereen bl??f stil.
    Ik heb echt genoten!
  8. L-yv
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van L-yv
    Wat grappig..ik heb die voucher ook gekocht, zonder dat ik er hier over had gelezen. Heb gekozen en geboekt voor stilteweekend.
    Heb zoiets nooit eerder gedaan. Overigens ook nog nooit yoga/meditatie. Maar ik dacht...dan maar meteen het moeilijkste/spannendste (voor mij en mijn comfortzone dan).
    Ik kijk er naar uit en zie er ook best een beetje tegenop. Maar houd voor mezelf in gedachten dat als ik er echt gek word of me verschrikkelijk ongemakkelijk voel...dat ik dan vast mn spullen kan pakken en in de auto kan springen om naar huis te gaan. Over zo'n 6/7 weken is het zover...ik zal het je laten weten. Smile
  9. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Het doet mij denken aan mijn pelgrimswandeltocht vorig jaar met overnachting in een klooster in Zuid Limburg.

    Ons klooster is een open huis van ontmoeting.

    ?Een huis van rust en stilte voor bezinning, alleen of in een groep;
    ?Een huis waar iedereen welkom is;
    ?Een huis van bemoediging om uw eigen bronnen te ontdekken en met anderen te delen.

    Onze huiskapel is altijd open voor meditatie en bezinning. Wij hebben twee gebedsruimten. Van harte bent u uitgenodigd deel te nemen aan de gebedstijden van de zusters.


    Het was een onvergetelijke ervaring.
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef singlemam
    Ik heb een aantal jaren geleden eens een stilteweekend gedaan. Ik vond het echt heerlijk. Ik had geen idee wat ik er van kon verwachten en eerst was het wat onwennig. Zo gewend om een sociaal praatje aan te gaan, zo verzot op een diepgaand gesprek. Maar toen we eindelijk de stilte mochten verbreken keek iedereen elkaar alleen maar aan. Iedereen bl??f stil.
    Ik heb echt genoten!


    Wat fijn dat je er zo van hebt genoten!

    Ik kan me niet voorstellen dat ik dat zou kunnen. Ik praat zelfs tegen mezelf Smile Een heel weekend is dan best lang.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef L-yv
    Wat grappig..ik heb die voucher ook gekocht, zonder dat ik er hier over had gelezen. Heb gekozen en geboekt voor stilteweekend.
    Heb zoiets nooit eerder gedaan. Overigens ook nog nooit yoga/meditatie. Maar ik dacht...dan maar meteen het moeilijkste/spannendste (voor mij en mijn comfortzone dan).
    Ik kijk er naar uit en zie er ook best een beetje tegenop. Maar houd voor mezelf in gedachten dat als ik er echt gek word of me verschrikkelijk ongemakkelijk voel...dat ik dan vast mn spullen kan pakken en in de auto kan springen om naar huis te gaan. Over zo'n 6/7 weken is het zover...ik zal het je laten weten. Smile


    Wat stoer dat je gaat! En je hebt gelijk; naar huis gaan, kan altijd. Alhoewel ik dat ook wel weer lastig zou vinden, want wil mezelf dan niet laten kennen Smile

    Ik lees graag je ervaringen. Mocht ik het toch niet zien zitten, kijk ik wel of iemand 'm wil overnemen.
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Wim
    Het doet mij denken aan mijn pelgrimswandeltocht vorig jaar met overnachting in een klooster in Zuid Limburg.

    Ons klooster is een open huis van ontmoeting.

    ?Een huis van rust en stilte voor bezinning, alleen of in een groep;
    ?Een huis waar iedereen welkom is;
    ?Een huis van bemoediging om uw eigen bronnen te ontdekken en met anderen te delen.

    Onze huiskapel is altijd open voor meditatie en bezinning. Wij hebben twee gebedsruimten. Van harte bent u uitgenodigd deel te nemen aan de gebedstijden van de zusters.


    Het was een onvergetelijke ervaring.


    Ook alles in volledige stilte, Wim?
Terug naar de lijst