Stilteweekend

Stilteweekend 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ook alles in volledige stilte, Wim?


    Nee, gelukkig niet hoor. Er waren tijdens de tochten wel stiltemomenten. En in het klooster gingen om 21.30 uur de lichten uit....Maar ook ruimte voor verdiepende en luchtige gesprekken. Wat ook mooi was is dat de tochten begonnen met het pelgrimsgebed. En als afsluiting een heerlijke trappist (de aardse geneugten des levens Smile). Dat paste helemaal in het plaatje.
    Plaatje
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Wim


    Nee, gelukkig niet hoor. Er waren tijdens de tochten wel stiltemomenten. En in het klooster gingen om 21.30 uur de lichten uit....Maar ook ruimte voor verdiepende en luchtige gesprekken. Wat ook mooi was is dat de tochten begonnen met het pelgrimsgebed. En als afsluiting een heerlijke trappist (de aardse geneugten des levens Smile). Dat paste helemaal in het plaatje.


    Klinkt goed Smile

    Je schrijft 'gelukkig niet'. 3 dagen stil vind jij ook lang?
  3. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Ik zou zoiets denk ik niet via Groupon doen.
  4. vida
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van vida
    anderhalf jaar geleden gedaan, via een opleiding die ik deed bij het ITIP. Was een hele fijne ervaring. Heerlijk. Wat een rust. Ook tijdens het eten stilte. Wel gek, maar heel goed. Op weg naar huis moest ik wennen aan de filemeldingen op de radio. daarna weer de radio uit. en thuis werd ik gek van het lawaai. Ik zou het zo weer doen.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Oh, maar ik denk niet dat het daar slechter door is. Het ziet er allemaal heel mooi en professioneel uit. En door zo'n aanbieding is het voor meer mensen bereikbaar.
  6. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik ben toen ik nog met ex samen was een paar dagen in Priorij Emmaus in Maarssen geweest.
    Een weekend van stilte en bezinning. Heerlijk
    Een sober kamertje, de maaltijden werden in stilte genoten, wandelgebied, meedoen aan de getijdengebed (indien gewenst) wel een gezamenlijke ruimte waar je als dat wilde wat met andere gasten kon praten, maar zelfs daar was vaak een stilte. Het stil zijn met anderen was ook een fijne ervaring. Ik vond het heel fijn.
    Ik ben nog heel even buiten de poorten van de priorij geweest omdat ik nog even een boekwinkel in wilde, was niet ok, het was fijn om weer binnen de poort te zijn.
    Ik het wel heel fijn om tijd en ruimte te hebben om alleen te zijn, omdat ik dan weer helemaal bij mezelf kan komen. Ik heb die stilte ook nodig om me goed te voelen.

    Ik zou het graag nog eens doen maar ik schrik van de prijzen die tegenwoordig gerekend worden.
  7. Kwanyin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Kwanyin
    ik kan dit ook aan iedereen aanbevelen >>LINK<<
    is in Sittard en binnenkort in Helvoirt bij den Bosch.

    Dit is niet in volledige stilte , uitgangspunt is katholiek
    Het is betaalbaar, en ik had ook nog nooit zoiets gedaan,
    en ik dacht een weekend hou ik wel vol. Ik vond het heel helend.

    dit jaar ga ik hierheen: >>LINK<<
  8. L-yv
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van L-yv
    quote:
    Dit schreef kaatje


    ......En je hebt gelijk; naar huis gaan, kan altijd. Alhoewel ik dat ook wel weer lastig zou vinden, want wil mezelf dan niet laten kennen Smile

    ....


    Oh...vind ik ook lastig, hoor...tussentijds vertrekken. Ik gebruik het argument dus een beetje als een stok achter de deur. Maar voel ik me er echt beroerd..dan heb ik maling aan alles en iedereen en ga ik er vandoor Smile.
  9. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    quote:
    Dit schreef Carlita

    Een sober kamertje


    Dit was mijn kamertje in het klooster Smile.
    Plaatje
  10. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Ik heb dat wel een paar keer gedaan, in een klooster.
    Een weekend is wel aan de korte kant, in die zin dat ik de eerste twee dagen in een soort van verzet kwam en de dagen daarna de rust neerdaalde.
  11. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    De middelbare school van mijn meiden organiseert elk jaar voor leerlingen
    uit de 4e en 5e klas kloosterdagen.
    Zij gaan naar het Dominicanerklooster in Huissen.

    >>LINK<<

    Wanneer een leerling mee wil moet deze wel een motivatie schrijven en
    er cijfermatig goed voorstaan.

    De oudste is geweest en zij vond het een bijzondere ervaring.
    4 dagen geen televisie, telefoon, internet, maar wel diepgaande gesprekken en
    veel stiltemomenten

    De jongste gaat volgende maand.

    Klein groepje, ongeveer 15 leerlingen.
  12. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef Wim


    Dit was mijn kamertje in het klooster Smile.


    Bij mij een soortgelijk burootje, bijbel en een opklapbed, was genoeg overigens.
Terug naar de lijst