ziektekostenverzekering

ziektekostenverzekering 

Onderwerp van Schanulleke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Schanulleke
    Ik ga volgend jaar 14 euro per maand meer betalen grrrrrrr


    Je AWBZ premie gaat omlaag. Je premie voor je zorgverzekering gaat omhoog.Dit komt onder meer omdat een deel van de zorg die eerst uit het AWBZ-potje werd betaald voortaan uit de ZVW wordt betaald.

    De AWBZ premie daalt van 13% naar 9,65%.

    Je premie voor je Zorgverzekering wordt 14 euro per maand duurder.

    Het verschil tussen die twee is wat je meer (of minder) gaat betalen.
  2. Ben inmiddels overgestapt naar een maatschappij die mij zonder vragen accepteert ook met mijn aanvullende verzekering, en ga veel minder premie betalen met wel dezelfde voorwaarden. Bespaar straks ruim 300 euro per jaar vind ik een hoop geld.
  3. Mat1972
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mat1972
    quote:
    Dit schreef Schanulleke
    Ben inmiddels overgestapt naar een maatschappij die mij zonder vragen accepteert ook met mijn aanvullende verzekering, en ga veel minder premie betalen met wel dezelfde voorwaarden. Bespaar straks ruim 300 euro per jaar vind ik een hoop geld.


    Heb je goed voor elkaar!
    Welke maatschappij is dat als ik mag vragen, zit nu zelf bij CZ.


    Thanks alvast!
    Matthieu.
  4. quote:
    Dit schreef Matti1972


    Heb je goed voor elkaar!
    Welke maatschappij is dat als ik mag vragen, zit nu zelf bij CZ.


    Thanks alvast!
    Matthieu.

    Ik heb via independer alles ingevoerd, en daar kwam fbto uit en er stond ook bij welke maatschappijen je zonder vragen te stellen overnemen.
    Dus ga nu naar FBTO en zat bij VGZ
  5. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila
    Ik heb FBTO en daar blijf ik ook. Smile
  6. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    Nou he he heb hem ook net binnen....net iets meer dan 6 euro per maand meer. Valt me nog net mee....
  7. quote:
    Dit schreef Edith64
    Nou he he heb hem ook net binnen....net iets meer dan 6 euro per maand meer. Valt me nog net mee....

    Dat valt zeker mee ik ging dus ruim het dubbele betalen.
    Ik vraag me af wat ze met al dat geld doen. Want ik heb straks dezelfde tandartsenvergoeding als bij mijn oude verzekering maar wel voor minder premie.
    Soms voelt het een beetje als opgelicht worden als je niet uitkijkt en alert bent.
  8. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    quote:
    Dit schreef Schanulleke

    Dat valt zeker mee ik ging dus ruim het dubbele betalen.
    Ik vraag me af wat ze met al dat geld doen. Want ik heb straks dezelfde tandartsenvergoeding als bij mijn oude verzekering maar wel voor minder premie.
    Soms voelt het een beetje als opgelicht worden als je niet uitkijkt en alert bent.

    Ik zit net te kijken bij fbto en dan naar de aanvullende pakketten,je moet heel goed kunnen inschatten wat je denkt nodig te hebben!
    Mijn dochter roept vaak je bril mam, ik krijg geld terug! Maar fbto kost je dat dus 18,75 per maand!! tja dan zit ik er al snel aan. Bij mijn zorgverzekering moet ik bepaald soort bril nodig hebben, je moet dus echt wel goed lezen en weten waar je zelf zit.



    En ja je wordt bedonderd. er is toch zo veel miljoen winst gemaakt in de zorg dat ia al weken bekend!
  9. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Uit nieuwsgierigheid even bij FBTO gekeken. Ben nu bij CZ, als ik mijn polis vergelijk met die van FBTO ben ik bij CZ toch beter, en goedkoper uit.Ik blijf zitten waar ik zit.
  10. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Ik moet ook meer betalen, ga van 167 naar 180, dat is inclusief collectiviteitskorting (werkgever). Gelukkig krijg ik nog wel een vergoeding (50 euro bruto bij mijn loon op)
    wat ik bij geen enkele verzekeraar vinden kan is een uitgebreide tandartsverzekering die alles vergoed
    de meesten gaan tot ca 750 en vergoeden dan maximaal 80% van kronen
    daarom blijf ik maar bij Aevitae (VGZ voorwaarden)
  11. scarlet28
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scarlet28
    Inmiddels heeft de consumentenbond ook weer een mogelijkheid om verschillende zorgverzekeringen te vergelijken.

    Blijft lastig ... de ene vergoedt 80% van de tandartskosten op allerlei vlakken, terwijl de ander aangeeft 100% te vergoeden en dan staan er allerlei codes achter, waardoor ik naar de tandarts moet gaan om erachter te komen wat er/ of er iets buiten valt ... voor de hulpbieders ook geen pretje, zo lijkt mij.
  12. Bericht van lida is op 07-07-2015 om 22:47:07 uur verwijderd door lida.

    Reden: verwijderen

     
Terug naar de lijst