ziektekostenverzekering

ziektekostenverzekering 

Onderwerp van Schanulleke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Anne1967
    Ga sowieso niet naar Vgz,Iza,UmC,Unive: zij kieperen hulp aan kinderen die nu onder de aanvullende pakketten vallen (speltherapie, integratieve kindertherapie) er uit.

    Mijn kinderen zijn volwassen dus dat maakt voor mij niet uit.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Schanulleke

    Dat vind ik veen beetje vreemd. Ik heb parodontitis en ga dus regelmTig naar de tandarts, ben er extra voor verzekerd nu en betaal daar ook voor. Dan moet ik dat bij een andere verzekering toch ook krijgen?dan mogen ze me toch niet weigeren als ik mezelf extra verzeker. Als ik nu over mijn verzekerd bedrag kom betaal ik de rest zelf.

    Dat zou betekenen dat ik gedwongen ben om te blijven waar ik nu zit.

    Niet direct vanuit gaan. Goed kleine lettertjes lezen en desnoods bellen met de verzekeraar waar jij je oog op hebt laten vallen.
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Schanulleke

    Ik heb nu al een aanvullende tandartsverzekering en die wil ik straks ook weer. Dat kunnen ze toch niet weigeren dan want ik betaal gewoon mijn premie ervoor. En ik slik medicijnen voor mijn cholesterol. Maar kan je je basisverzekering bij de een hebben en je aanvullende bij een andere maatschappij? Dat kan toch niet.


    Een verzekeringsmaatschappij mag een aanvullende verzekering wel weigeren. Wanneer jij standaard elk jaar je volledige verzekerd bedrag op gebruikt betekent dat dat de verzekeringsmaatschappij meer aan je moet uitkeren dan dat jij aan premie betaalt. Ze lijden dan standaard verlies op jou en daar zit geen maatschappij doorgaans op te wachten. Ze kunnen en mogen je dan ook weigeren voor je tandartsverzekering.

    Een aanvullende verzekering is geen verplichting voor jou en je kan er geen recht aan ontlenen bij een maatschappij om deze aan jou te verlenen.

    Je mag overigens wel je basisverzekering bij de ene maatschappij hebben lopen en je aanvullende verzekering bij een andere. In geval de nieuwe maatschappij je niet wil verzekeren voor de tandarts kun je dus overwegen alleen die bij je oude maatschappij te houden.
  4. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Schanulleke

    Dat vind ik veen beetje vreemd. Ik heb parodontitis en ga dus regelmTig naar de tandarts, ben er extra voor verzekerd nu en betaal daar ook voor. Dan moet ik dat bij een andere verzekering toch ook krijgen?dan mogen ze me toch niet weigeren als ik mezelf extra verzeker.


    Voor de aanvullende verzekering mogen ze je gewoon weigeren.
    Een verzekeraar verzekerd niet graag een brandend huis.

    Maar je bent niet verplicht om basisverzekering en aanvullende verzekering af te sluiten bij dezelfde verzekeringsmaatschappij.
    Dus je kunt overstappen voor de basisverzekering en voor de aanvullende verzekering je oude verzekering aanhouden.

    (Edit: Erna was me al voor, maar nu hoor je het van 2 mensen Smile)
  5. Duidelijk, thnx voor de info allemaal.Smile
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Dee53


    Die vrije artsen keuze gaat toch pas in 2016 spelen?


    Verzekeringsmaatschappijen hebben niet met elke zorgaanbieder een contract.
    Natuurlijk kun je zelf kiezen, maar of de verzekeraar dat dan ook geheel vergoed, is de vraag.
    Ik heb het vorig jaar nog bij de hand gehad, vandaar dat ik een restitutiepolis heb.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    >>LINK<<

    Aanvullende verzekering los afsluiten onverstandig: meestal extra kosten
    Wanneer je je aanvullende verzekering ergens anders afsluit, kan dit problemen opleveren met declareren. Sommige zorgkosten worden namelijk deels door de basisverzekering vergoed en deels door je aanvullende verzekering. Daarnaast berekenen veel zorgverzekeraars een extra toeslag als je alleen een aanvullende verzekering afsluit. Die extra toeslag kan oplopen tot 50% van de premie. Daarmee ontmoedigen zorgverzekeraars om de basisverzekering en aanvullende verzekering los van elkaar af te sluiten.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    De Hema waar ik nu bij zit, schroeft de premie met 17 euro omhoog.... 10% korting blijft wel.
  9. Ik ga volgend jaar 14 euro per maand meer betalen grrrrrrr
  10. xMonique
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xMonique
    Ik ga weer terug naar FBTO, ik vind het zelf kunnen aanzetten van modules in de aanvullende verzekering makkelijk en scheelt me geld.

    Denk er wel om dat als je een module na 1 jan. aanzet dat je dan alleen de laagste vergoeding kan krijgen dus als je al weet dat je veel therapie nodig heb of wat ook dan is het wel slim om het meteen per 1 jan. aan te zetten, dan kan je de vergoedingen nl zelf kiezen.

    Altijd wel even de site goed doorlezen!!!! en... of ze je weigeren, ik heb gezocht maar kan het nergens vinden.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bij FBTO kom ik op ongeveer dezelfde maandpremie uit als bij de Hema en kan dan ook weer een nieuwe bril aanschaffen voor zoon en mijzelf. Ik moet even afwachten hoe een declaratie akkefietje met de fysio af gaat lopen. Hema doet nl moeilijk mbt mijn chronische indicatie (collageenziekten erkennen ze niet ofzo). Als dat zo blijft kan ik stoppen met fysio en hoef ik ook geen dure module aan te zetten.
  12. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Schanulleke

    Dat vind ik veen beetje vreemd. Ik heb parodontitis en ga dus regelmTig naar de tandarts, ben er extra voor verzekerd nu en betaal daar ook voor. Dan moet ik dat bij een andere verzekering toch ook krijgen?dan mogen ze me toch niet weigeren als ik mezelf extra verzeker. Als ik nu over mijn verzekerd bedrag kom betaal ik de rest zelf.

    Dat zou betekenen dat ik gedwongen ben om te blijven waar ik nu zit.


    Ik niet, je pand staat op dit moment in de brand en jij wil switchen van verzekeraar terwijl de tweede en derde bluswagen onderweg is. Je weet al dat er een vierde en vijfde bluswagen nodig is en vraagt een nieuwe verzekeraar om nu alvast garant te gaan staan voor die kosten.
    Verzekering:

    Het burgerlijk wetboek zegt het al:

    Een verzekering is een overeenkomst waarbij de ene partij, de verzekeraar, zich tegen genot van premie jegens haar wederpartij, de verzekeringnemer, verbindt tot het doen van een of meer uitkeringen, en bij het sluiten der overeenkomst voor partijen geen zekerheid bestaat, dat, wanneer of tot welk bedrag enige uitkering moet worden gedaan, of ook hoe lang de overeengekomen premiebetaling zal duren.

    Bij jou lijkt er toch op zijn minst sprake van zekerheid dat er enige uitkering moet worden gedaan.

    Je wilt dus iets van 240 euro premie betalen en alvast voor 500 euro schade gaan maken of zo. Je verlangt van alle andere verzekerden dat ze daardoor in 2016 net ff meer premie gaan betalen. Die verzekeraar zit er niet alleen om haar eigen belangen te behartigen maar ook om de belangen van degenen die er al verzekerd zijn te behartigen.

    Zie het zo, 12 vrouwen gaan om de 14 dagen op zaterdag naar de kroeg. Gemiddeld drinken ze allemaal 5 drankjes op zo'n avond. Iedereen legt 10 euro bij ongeacht of ze er die avond nu 4 of 6 gaan drinken. Jij wilt ook lid worden maar je weet nu al zeker dat je er meer dan 10 gaat drinken. Die 12 anderen ?n de voorzitster willen jou niet op diezelfde voorwaarden bij dat cluppie. Het zou namelijk betekenen dat iedereen wellicht 12 euro moet gaan betalen. Zou ik jou ook niet bij dat clubje willen of je zou 25 euro per avond moeten gaan bijdragen.
    18 nov '14 - 10:12:09 / 18 nov '14 - 10:49:37
Terug naar de lijst