Nieuwe printer, goedkoop in aanschaf ?n verbruik!

Nieuwe printer, goedkoop in aanschaf ?n verbruik! 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Carlita


    Welke printer heb je genomen Fleurie ?
    Dat klinkt als een goede deal


    Canon Pixma mg5650.

    Maar ik wacht nog steeds op dat teruggeefdeel... SmileSmile
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef foetske
    Ik vind dit wel een leerzaam draadje. Ik heb een HP printer, met het idee dat ik na 6 prints alle vier de cartridges moet vervangen. HP, is die zuinig of niet? Betreft HP photosmart B010.

    Je geeft het antwoord zelf al. Als je het idee hebt na 6 printjes al te moeten vervangen, is ie verre van zuinig.
  3. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Ik heb verschillende all-in-one printers gehad die vooral door de caretridges duur werden.
    Veel printers gebruiken inkt bij elke keer dat je 'm aanzet, dan moeten de printkoppen "vochtig" worden gemaakt.
    Mijn HP Envy 5530 heeft daar volgens testen geen "last" van.
    Ik vind het een erg prettig apparaat.


    Ik heb zojuist ook even bij de Consumentenbond gekeken, voor een gewone laserjetprinter is deze hun advies als beste koop:
    Samsung Xpress M2825ND
    Testoordeel:7,9
    Vanaf: ? 99,-

    De goede inkjetprinters kosten veelal 150 Euro of meer, behalve deze:
    Canon iP7250
    Testoordeel:6,9
    Vanaf: ? 69,-

    Bij de all-in-one is dit de beste koop:
    Brother DCP-J552DW
    Testoordeel:7,1
    Vanaf: ? 92,50

    Ik weet dat de Consumentenbond het inktgebruik en dus de totale kosten over langere tijd vrij zwaar meetelt.
  4. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Dank Tuwa, klinkt goed.
  5. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Bij de all-in-one is dit de beste koop:
    Brother DCP-J552DW
    Testoordeel: 7,1
    Vanaf: ? 92,50

    Dankjewel Tuwa... Mijn Canon all-in-ine krijgt na vele jaren wat kuren, dus ik zal dit in de gaten houden.
    (En door op reageren te klikken zag ik dat dat poppetje voor een 7 (zeven) staat ;-))
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Annyone

    .........
    (En door op reageren te klikken zag ik dat dat poppetje voor een 7 (zeven) staat ;-))


    Oja, ik zie het nu pas :7,
  7. A-ENG
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van A-ENG
    Mijn printer heeft ook al een tijdje kuren.

    Ik heb de HPPhotosmart C6380. Ik koop eigen merk cartridges (er zitten 5 in de printer), ze kosten ? 7,85 (HP is zeker 2 keer zo duur) per stuk en print best veel. Mijn kinderen vinden het belachelijk dat ik zo veel print hahhahaha.
    Om de ong. 2 maand moet ik de cartridge vervangen.
    Ik vind de HP printer niet zuinig.

    Zal draadje ook gaan volgen.
  8. GuRa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van GuRa
    quote:
    Dit schreef Tuwa

    Bij de all-in-one is dit de beste koop:
    Brother DCP-J552DW
    Testoordeel:7,1
    Vanaf: ? 92,50
    Ik weet dat de Consumentenbond het inktgebruik en dus de totale kosten over langere tijd vrij zwaar meetelt.


    Mijn printer is ook pas 'overleden' en ook deze op het oog. Hoop positieve punten. Je zit echter wel (voorlopig) aan dure originele cartridges vast voor printers aangeschaft na augustus 2014. Brother heeft iets geblokkeerd waardoor cartridges van bv 123 inkt niet gebruikt kunnen worden.

    Deze inkjetprinter kan afdrukken in zwart en kleur. Met deze printer kun je ook scannen en kopieren. Het is mogelijk automatisch dubbelzijdig af te drukken. Deze printer is geschikt om aan te sluiten op het thuiscomputernetwerk. Er is een geheugenkaartlezer, waarmee je foto's zonder tussenkomst van een computer direct kunt printen.

    Voordelen
    Zeer laag extra inktverbruik bij incidenteel gebruik
    Lage inktkosten voor zwarte tekstpagina's (bij veel afdrukken)
    Lage inktkosten voor kleurenfoto op A4-fotopapier (bij veel afdrukken)
    Scankwaliteit magazinepagina goed
    Kopieerkwaliteit kleurenpagina goed
    Heeft Wi-fi, om de printer draadloos aan het thuisnetwerk te verbinden

    Nadelen
    Scankwaliteit kleurenfoto slecht
    Kopieerkwaliteit zwarte tekst slecht
    De printer stopt met het afdrukken van kleurenpagina's als de zwarte inkt op is
  9. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    Bij de all-in-one is dit de beste koop:
    Brother DCP-J552DW
    Testoordeel:7,1
    Vanaf: ? 92,50


    Heeft iemand deze printer al? Hoe bevalt-ie? En wat kost de inkt?
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Judith


    Heeft iemand deze printer al? Hoe bevalt-ie? En wat kost de inkt?

    Ik heb zelf een brother en ben daar erg tevreden over. Hier kost de inkt bijna niks: >>LINK<<
  11. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik heb zelf een brother en ben daar erg tevreden over. Hier kost de inkt bijna niks: >>LINK<<


    In de nieuwste Consumentengids staat een test van printers, specifiek gericht op inktgebruik.
    Veel printers gebruiken heel veel inkt bij elke keer dat je ze aanzet, dan moet de printkop weer gangbaar gemaakt worden.

    Beste koop is de Brother DCP-J552DW (110 Euro), maar er zijn meer printers die vergelijkbaar presteren.
    Deze heeft wel het laagste inktgebruik van alle getest printers, dat varieert van ? 43 tot ? 236 per jaar.
  12. quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik heb zelf een brother en ben daar erg tevreden over. Hier kost de inkt bijna niks: >>LINK<<



    Ik heb even bij je link gekeken, ze hebben (nog) geen inkt voor de Pixma MG5650, maar ik heb mijn oude printer als vergelijk genomen en ze zijn echt knettergoedkoop!Smile
Terug naar de lijst