Kapper verknalt trui maar betaald de schade niet

Kapper verknalt trui maar betaald de schade niet 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Madam_Mikmak zelf op 24 december 2014 om 17:27:01

Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Tja, ik kan natuurlijk niet oordelen wat voor jou een normale trui is.
    Ik koop mijn kleding bij de kringloop en van marktplaats en bij een trui van 150 euro rijst bij mij meteen de vraag of er een touchscreen inzit of zo.
    Weet alleen dat ik als kind mijn moeder haar haar weleens zag kleuren.
    Deed ze een oud t-shirt aan dat al littekens had van vorige verfbeurten.
    Ik zou als kapper niets vergoeden.
    Zelfs ik al man begrijp direct dat er risico's kleven aan het schilderen van haren en dat het dan een beetje gemakkelijk is om dat risico volledig bij de kapper neer te leggen.
    Ik zou zeggen:"vergeef de kapper, leer hier een les uit en kijk of je ergens nog iets in de kast hebt hangen dat je eigenlijk toch al wilde weggooien en maak daar je haarschildertrui van.

    Je slaat de plank mis. Een kapper hoort zonder fouten te kleuren en heeft alles in huis om je kleding te beschermen. Daar betaal je voor namelijk. Ik ga ook niet naar de kapper in een oude trui, sterker nog: naar de kapper trek ik mijn beste kleren aan. Daarnaast: omdat jij je kleren via marktplaats koopt wil dat niet zeggen dat iedereen die dat niet doet maar pech heeft als er iets mis gaat en dat eigen schuld dikke bult is.

    Ik zou er toch naartoe gaan trouwens, iemand mee nemen en proberen het rustig op te lossen. Werkt dat niet: dan rechtsbijstand inschakelen.
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Sorry Eric, maar dit vind ik echt pure onzin.
    Een kapper hoort schadevrij te kleuren en anders voorzorgsmaatregelen te nemen, dat is niet de verantwoordelijkheid van de klant.


    Geen pure, slechts gedeeltelijke.
    Dat gedeelte dat ik als kapper niets zou vergoeden neem ik terug maar voor de rest blijf ik bij het standpunt dat het altijd beter is om zelf voorzorgsmaatregelen te nemen.
  3. Wat heeft die kapper onprofessioneel gereageerd. Hij zal toch verzekerd zijn voor dit soort dingen?
    En 8 uur in de stoel Smile ook daar mag wel iets tegenover staan.
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Je slaat de plank mis. Een kapper hoort zonder fouten te kleuren en heeft alles in huis om je kleding te beschermen. Daar betaal je voor namelijk. Ik ga ook niet naar de kapper in een oude trui, sterker nog: naar de kapper trek ik mijn beste kleren aan. Daarnaast: omdat jij je kleren via marktplaats koopt wil dat niet zeggen dat iedereen die dat niet doet maar pech heeft als er iets mis gaat en dat eigen schuld dikke bult is.

    Ik zou er toch naartoe gaan trouwens, iemand mee nemen en proberen het rustig op te lossen. Werkt dat niet: dan rechtsbijstand inschakelen.


    Dat gedeelte over vergoeden heb ik al teruggenomen want dat gaat inderdaad te ver maar goed...mocht ik ooit mijn haar laten kleuren dan pak ik iets uit de kast dat mag worden verpest voor de zekerheid.
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Dat gedeelte over vergoeden heb ik al teruggenomen want dat gaat inderdaad te ver maar goed...mocht ik ooit mijn haar laten kleuren dan pak ik iets uit de kast dat mag worden verpest voor de zekerheid.


    Als ik jou was zou ik een kapper nemen die ik w?l vertrouw. Smile
  6. quote:
    Dit schreef SSimone


    Uuhh...misschien eerst alle negatieve uitlatingen van fb verwijderen en je excuus daar voor aanbieden en uitspreken dat je de escalatie van jouw kant wilt stoppen en dat je samen een redelijke termijn afspreekt?
    Die kapper heeft vast enorm de balen van jou dat hij je het liefst laat stikken....


    Tja...
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Als ik jou was zou ik een kapper nemen die ik w?l vertrouw. Smile


    Zal wel iets met achtergrond en milieu te maken hebben of zo.
    Ben arm opgegroeid (en ben het nog steeds Smile) dus wij kwamen nooit bij een kapper. Mijn moeder knipte ons zelf (en ze kon er niks van) maar mocht ik als kind ooit thuisgekomen zijn van de kapper met een vlek in mijn goede trui, dan had mijn moeder me waarschijnlijk direct straf gegeven omdat ik het in mijn domme kop had gehaald met een goede trui mijn haar te laten schilderen, ongeacht wie er juridisch gezien verantwoordelijk is.
    Dus ben nog steeds gewend om zelf risico's te minimaliseren en tegelijkertijd volledig te beseffen dat dingen nou eenmaal weleens mis kunnen gaan.
    Zelf zou ik geen zin hebben in juridische toestanden als ik dat kan voorkomen door iets uit de kast te pakken dat ik toch al niet meer droeg.
    Maar als ik de reactie van Bloem lees, is voor sommige vrouwen naar de kapper gaan eigenlijk ook een soort uitje en niet pers? noodzakelijk kwaad.
    Hoop heus wel voor je dat de kapper iets regelt hoor maar ik hoop stiekem ook dat je de reeds verpeste trui niet weggooit maar die dan de volgende keer gebruikt...just in case....
    22 dec '14 - 08:21:46 / 22 dec '14 - 08:40:10
  8. Yvonne48
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne48
    De kapper zegt daarvoor verzekerd te zijn.....als je de verzekeringsmaatschappij weet, die benaderen ?????
  9. Misschien zijn er nog mensen die tips hebben om wat met die verknalde trui te doen?
  10. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Schriftelijk vragen om bevestiging (bv middels kopie) van dat hij e.e.a. bij zijn verzekering heeft gemeld. Reageert hij daar niet op, dan een geschillencommissie benaderen (is hij aangesloten bij de branchevereniging? , voor kappers is dat anko heb ik op internet gevonden)>>LINK<<
    Ik zou het er niet bij laten zitten.
  11. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef IVIArL33IV
    Misschien zijn er nog mensen die tips hebben om wat met die verknalde trui te doen?


    Als er bleekvlekken in zitten dan kun je er zeker nog wat mee.
    Een poetsdoek er van maken!
    Nee....die trui is wel verpest!
  12. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    ik hoop stiekem ook dat je de reeds verpeste trui niet weggooit maar die dan de volgende keer gebruikt...just in case....

    En voor l*l lopen in de kapperszaak? Smile
Terug naar de lijst