Kapper verknalt trui maar betaald de schade niet

Kapper verknalt trui maar betaald de schade niet 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Madam_Mikmak zelf op 24 december 2014 om 17:27:01

Terug naar de lijst
  1. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef SSimone


    Ja, daar vind ik ook wel wat inzitten. In ieder geval geen kleding van 150 euro. Een truitje kun je al vanaf 15 euro kopen.....


    In mijn maat kun je geen truitje van 15 euro kopen. Als dat zo was dan hing mijn hele kast vol.
  2. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric
    Dit zal vast verkeerd vallen maar waarom trek je een goeie trui aan als je je haar laat kleuren?
    Thuis trek je dan toch ook iets aan dat eventueel verpest mag worden?


    Het was een hele normale trui die ik aanhad. Ik ben met mijn maat nou eenmaal behoorlijk veel meer geld kwijt voor een leuke trui dan iemand die reguliere maten aankan.
  3. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Ria49
    Ben je voordat je geverfd werd ook "ingepakt"? Mijn kapster doet eerst handdoek, dan de zwarte mantel voor gewoon knippen en dan een grote plastic mantel om zoiets tegen te gaan. Dat zou de juiste werkwijze moeten zijn. Als ze niet beschermende maatregelen hebben genomen zijn zij in mijn ogen nalatig. Iedere kapper weet dat verven erg vervelende vlekken na laat of brandplekken. Schakel desnoods na zelf erheen gaan eerst, iemand in die een mooie officiele brief kan opzetten waarin je puntsgewijs verteld wat hij heeft toegezegd ......succes!!!


    Ik ben dus niet voldoende ingepakt waardoor de verf zo onder deckapmantel kon lopen. Hij geeft ook wel toe dat ze verkeerd hebben gehandeld maar vervolgens doet hij voor zover ik niets om de schade te vergoedden.
  4. Acht uur daar omdat de kleur niet goed was? Bezocht je deze kapper vaker? Want jemig....acht uur is wel zeer extreem.
    Wat gaven ze aan als reactie waarom het zo lang duurde? Je zult toch gevraagd hebben hoe dit mogelijk was?
  5. quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak


    Ik ben dus niet voldoende ingepakt waardoor de verf zo onder deckapmantel kon lopen. Hij geeft ook wel toe dat ze verkeerd hebben gehandeld maar vervolgens doet hij voor zover ik niets om de schade te vergoedden.

    Hm. En je verzekering/rechtsbijstand kon je niet verder helpen met een antwoord?
    Hij is dus nalatig geweest daarin. Jij door emoties, heb hem openbaar in " kwaad daglicht" gezet....dan zal een van jullie toch de stoute schoenen aan moeten trekken om TOCH hier samen uit te komen. Ik hoop dat er een oplossing komt.
  6. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Ria49
    Acht uur daar omdat de kleur niet goed was? Bezocht je deze kapper vaker? Want jemig....acht uur is wel zeer extreem.
    Wat gaven ze aan als reactie waarom het zo lang duurde? Je zult toch gevraagd hebben hoe dit mogelijk was?


    Dit was de eerste keer dat ik er naar toeging op advies van een vriendin. Ik ben er eerst voor een adviesgesprek geweest om te vragen wat er mogelijk was. Ze hebben een nieuwe manier van verven waardoor je haar niet eerst helemaal geblondeerd hoeft te worden als je ern totaal andere kleur wil. Klonk mij super goed in de oren en de recensies op internet waren ook positief alleen bleek die techniek om een of andere reden bij mij niet te pakken. Het zou knalpaars met zilver moeten worden maar dat is het dus uiteindelijk totaal niet geworden.
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak


    Het was een hele normale trui die ik aanhad. Ik ben met mijn maat nou eenmaal behoorlijk veel meer geld kwijt voor een leuke trui dan iemand die reguliere maten aankan.


    Tja, ik kan natuurlijk niet oordelen wat voor jou een normale trui is.
    Ik koop mijn kleding bij de kringloop en van marktplaats en bij een trui van 150 euro rijst bij mij meteen de vraag of er een touchscreen inzit of zo.
    Weet alleen dat ik als kind mijn moeder haar haar weleens zag kleuren.
    Deed ze een oud t-shirt aan dat al littekens had van vorige verfbeurten.
    Ik zou als kapper niets vergoeden.
    Zelfs ik al man begrijp direct dat er risico's kleven aan het schilderen van haren en dat het dan een beetje gemakkelijk is om dat risico volledig bij de kapper neer te leggen.
    Ik zou zeggen:"vergeef de kapper, leer hier een les uit en kijk of je ergens nog iets in de kast hebt hangen dat je eigenlijk toch al wilde weggooien en maak daar je haarschildertrui van.
  8. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Ria49

    Hm. En je verzekering/rechtsbijstand kon je niet verder helpen met een antwoord?
    Hij is dus nalatig geweest daarin. Jij door emoties, heb hem openbaar in " kwaad daglicht" gezet....dan zal een van jullie toch de stoute schoenen aan moeten trekken om TOCH hier samen uit te komen. Ik hoop dat er een oplossing komt.


    Dat openbaar is dus beperkt tot mijn kleine vriendengroep op fb ( 15). Het was dus niet zichtbaar voor iedereen alleen heeft 1 van mijn vrienden alles aan hem verteld en dus heb ik het binnen een uur op zijn verzoek weer verwijderd. Naar mijn idee kan ik niet meer doen dan dat.
  9. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Tja, ik kan natuurlijk niet oordelen wat voor jou een normale trui is.
    Ik koop mijn kleding bij de kringloop en van marktplaats en bij een trui van 150 euro rijst bij mij meteen de vraag of er een touchscreen inzit of zo.
    Weet alleen dat ik als kind mijn moeder haar haar weleens zag kleuren.
    Deed ze een oud t-shirt aan dat al littekens had van vorige verfbeurten.
    Ik zou als kapper niets vergoeden.
    Zelfs ik al man begrijp direct dat er risico's kleven aan het schilderen van haren en dat het dan een beetje gemakkelijk is om dat risico volledig bij de kapper neer te leggen.
    Ik zou zeggen:"vergeef de kapper, leer hier een les uit en kijk of je ergens nog iets in de kast hebt hangen dat je eigenlijk toch al wilde weggooien en maak daar je haarschildertrui van.


    Nee hoor geen touchscreen maar wel een hele grote maat en daar hangt dan ook direct een groot prijskaartje aan, daar kan ik vrij weinig aan veranderen.
    De kapper heeft overigens al toegegeven fout te hebben gehandeld en daar heeft hij als het goed is ook een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor net zoals ik dat ook heb voor mijn werk voor het geval ik fouten maak.
  10. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Tja, ik kan natuurlijk niet oordelen wat voor jou een normale trui is.
    Ik koop mijn kleding bij de kringloop en van marktplaats en bij een trui van 150 euro rijst bij mij meteen de vraag of er een touchscreen inzit of zo.
    Weet alleen dat ik als kind mijn moeder haar haar weleens zag kleuren.
    Deed ze een oud t-shirt aan dat al littekens had van vorige verfbeurten.
    Ik zou als kapper niets vergoeden.
    Zelfs ik al man begrijp direct dat er risico's kleven aan het schilderen van haren en dat het dan een beetje gemakkelijk is om dat risico volledig bij de kapper neer te leggen.
    Ik zou zeggen:"vergeef de kapper, leer hier een les uit en kijk of je ergens nog iets in de kast hebt hangen dat je eigenlijk toch al wilde weggooien en maak daar je haarschildertrui van.

    Adviseer je nu aan iedereen die voor en verfbeurt naar de kapper gaat om daar speciaal kleding voor op MP te kopen? Smile

    Kom op zeg!
    Als ik zelf mijn haar verf doe ik ook oud spul aan maar een kapper heeft materiaal om je goed in te pakken. Heb ik thuis niet.
  11. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Tja, ik kan natuurlijk niet oordelen wat voor jou een normale trui is.
    Ik koop mijn kleding bij de kringloop en van marktplaats en bij een trui van 150 euro rijst bij mij meteen de vraag of er een touchscreen inzit of zo.
    Weet alleen dat ik als kind mijn moeder haar haar weleens zag kleuren.
    Deed ze een oud t-shirt aan dat al littekens had van vorige verfbeurten.
    Ik zou als kapper niets vergoeden.
    Zelfs ik al man begrijp direct dat er risico's kleven aan het schilderen van haren en dat het dan een beetje gemakkelijk is om dat risico volledig bij de kapper neer te leggen.
    Ik zou zeggen:"vergeef de kapper, leer hier een les uit en kijk of je ergens nog iets in de kast hebt hangen dat je eigenlijk toch al wilde weggooien en maak daar je haarschildertrui van.


    Sorry Eric, maar dit vind ik echt pure onzin.
    Een kapper hoort schadevrij te kleuren en anders voorzorgsmaatregelen te nemen, dat is niet de verantwoordelijkheid van de klant.
  12. tecumseh
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van tecumseh
    quote:
    Dit schreef Toch-maar-Eric


    Tja, ik kan natuurlijk niet oordelen wat voor jou een normale trui is.
    Ik koop mijn kleding bij de kringloop en van marktplaats en bij een trui van 150 euro rijst bij mij meteen de vraag of er een touchscreen inzit of zo.
    Weet alleen dat ik als kind mijn moeder haar haar weleens zag kleuren.
    Deed ze een oud t-shirt aan dat al littekens had van vorige verfbeurten.
    Ik zou als kapper niets vergoeden.
    Zelfs ik al man begrijp direct dat er risico's kleven aan het schilderen van haren en dat het dan een beetje gemakkelijk is om dat risico volledig bij de kapper neer te leggen.
    Ik zou zeggen:"vergeef de kapper, leer hier een les uit en kijk of je ergens nog iets in de kast hebt hangen dat je eigenlijk toch al wilde weggooien en maak daar je haarschildertrui van.


    Jij kan idd niet oordelen wat voor haar een normale trui is: doe het dan ook niet! Noch is het relevant waar jij je kleren vandaan haalt.
    Waar het om gaat is: wie is verantwoordelijk voor de schade.
    Voor zover ik het begrepen heb, heeft de kapper aangegeven hier verantwoordelijk voor te zijn.
    Probleem is ws dat ie door het gedoe op fb op zijn p.k getrapt is. Wat op zich niet vreemd is want het gaat om zijn goede naam, dus zijn inkomen. Aan de andere kant is het niet openbaar gedaan maar in een besloten groep. Dus is het maar de vraag of het hier om smaad gaat. Juristen zullen daar ongetwijfeld een antwoord op weten. Wel zou ik die so called vriendin meteen van mijn fb afschoppen..
    Zakelijk gezien spelen hier dus twee dingen: schade aan de trui en belediging dan wel smaad. De kapper maakt er een zooitje van door beide op ??n hoop te gooien.
    Ben je principieel hierover dan kun je een advocaat inschakelen wat meer zal kosten dan de schade aan de trui.
    De vraag is dan: is dat de tijd, de energie en kosten waard?
Terug naar de lijst