Wia

Wia 

Onderwerp van dileila

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door dileila zelf op 19 februari 2015 om 10:56:09

Terug naar de lijst
  1. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    De toetsingscommissie komt niet fysiek bij elkaar, maar toetst onderling digitaal. Het toetsen is een kwestie van uren.
  2. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef dileila
    zo, wat een reacties. Fijn.
    Ik reageer nu even niet op de langere stukken.

    Toen ik de keuringsarts vroeg wat er nu ging gebeuren zei hij dat de WIA half maart zou ingaan. En op mijn vraag of ik nog weer terug moest komen voor een herkeuring was hij ook duidelijk:" Nee, de revalidatiearts schrijft dat er geen verbetering zal komen dus komt er geen herkeuring. Mocht je bijv. plotseling je arm weer kunnen gebruiken dan ben je wel verplicht dat te melden.. Dan start de procedure opnieuw maar voor nu hoef je niet meer naar het UWV "

    Ik denk dat ik er maar gewoon heen ga. Heb de energie niet meer om mij er in te verdiepen.

    Weer het oordeel afwachten. Smile

    Dileila, als ik jou was, zou ik echt even bellen met de arts die jij gesproken hebt en het hem gewoon zelf even vragen hoe het nu precies zit. Je hebt nu van verschillende mensen van het UWV tegenstrijdige informatie gekregen en in mijn ogen is de arts zelf degene die hier het beste duidelijkheid in kan geven.

    Ik snap heel goed dat je de energie niet hebt om je hier nu in te verdiepen maar een telefoontje met het UWV kost echt minder energie dan een eventueel bezoekje aan het UWV. En daarnaast kosten onduidelijke situaties zowiezo vaak meer energie dan duidelijke situaties. Is er niet iemand in je nabije omgeving die een beetje van de hoed en de rand weet en die even voor jou (of samen met jou) zou kunnen bellen, zodat je het niet zelf of helemaal alleen hoeft te doen? (Desnoods laat je diegene ter verduidelijking even de info die hier in het draadje gegeven is, meelezen, zodat diegene dan ook weet wat hij/zij het beste vragen kan).
  3. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef Wim
    De toetsingscommissie komt niet fysiek bij elkaar, maar toetst onderling digitaal. Het toetsen is een kwestie van uren.

    Ok?, helder, ik ging uit van een fysiek samenzijn...Smile

    Dan zou het inderdaad zo gegaan kunnen zijn, zoals jij aangaf, maar dan had men dat ook wel wat duidelijker aan Dileila mogen uitleggen, nu schept het voor haar alleen maar verwarring zoals er nu naar haar gecommuniceerd is....
  4. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    quote:
    Dit schreef Claudia

    maar dan had men dat ook wel wat duidelijker aan Dileila mogen uitleggen


    Call center medewerkers (eerste telefonisch contact met de klant) weten ook niet in detail alles van de processen. Artsen weten vakinhoudelijk natuurlijk veel, maar procesmatig ook weer niet. De processen zijn complex. Dat komt omdat Den Haag ingewikkelde sociale verzekeringswetgeving heeft gemaakt. Diegene die alles over de processen weet, is de Procesbegeleider. Naar die functionaris zou ik vragen bij onduidelijkheden.
  5. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    quote:
    Dit schreef Wim


    Call center medewerkers (eerste telefonisch contact met de klant) weten ook niet in detail alles van de processen. Artsen weten vakinhoudelijk natuurlijk veel, maar procesmatig ook weer niet. De processen zijn complex. Dat komt omdat Den Haag ingewikkelde sociale verzekeringswetgeving heeft gemaakt. Diegene die alles over de processen weet, is de Procesbegeleider. Naar die functionaris zou ik vragen bij onduidelijkheden.

    Maar Wim, krijgt een arts dan zelf helemaal geen terugkoppeling van zo'n toetsingscommissie? Het lijkt mij niet meer dan logisch (maar dat is misschien te simpel gedacht van mij) dat zo'n arts toch ook terugkoppeling krijgt van zo'n toetsingscommissie op zijn advies/besluit en dan zou ik het ook niet meer dan netjes vinden als zo'n arts dan zelf even contact opgenomen zou hebben met Dileila om haar te vertellen dat het vervolg van de procedure er toch iets anders uit zal gaan zien dan zoals hij haar in het gesprek verteld had.

    Ik vond het bij mijn herkeuring vorig jaar heel fijn dat mijn arts mij nog even gebeld had nadat hij overleg gevoerd had met de arbeidsdeskundige om e.e.a. aan mij te bevestigen. Maar goed, ik had het van tevoren dan ook expliciet aan hem gevraagd om mij daar even over te bellen omdat ik niet goed tegen onduidelijke situaties kan... en al helemaal niet op het moment dat ik op een oordeel van het UWV aan het wachten bent... dat triggert bij mij allemaal veels te veel, geeft mij heel veel stress en kost mij bergen met energie.... en zo'n telefoontje van zo'n arts schept dan duidelijkheid en verlicht die last dan tenminste een beetje... zo werkt dat voor mij in ieder geval....
  6. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    Vandaag ben ik bij de arbeidsdeskundige geweest.

    Oordeel: Volledig arbeidsongeschikt.

    Hoe de uitkering die ik ga krijgen heet weet ik niet. Heb het niet gevraagd. Boeie Smile
  7. bella
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van bella
    Nou fijn dat het achter de rug is. Scheelt een hoop stress.
    Maar kan me ook voorstellen dat het confronterend is en dat het lastig is om te leren leven met je beperkingen en deze te accepteren.
    Dat kost tijd.
  8. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    quote:
    Dit schreef dileila
    Vandaag ben ik bij de arbeidsdeskundige geweest.

    Oordeel: Volledig arbeidsongeschikt.

    Hoe de uitkering die ik ga krijgen heet weet ik niet. Heb het niet gevraagd. Boeie Smile


    Dat zou mij wel boeien. Hoe die uitkering heet is bepalend voor de hoogte van die uitkering. Maar dat is nu dus niet bekend.
  9. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Allereerst Alie.... dit geeft wel rust. Want er is dan geen verplichting (meer) om werk te accepteren. Dat betekent niet dat je niet zinvol kunt bezig zijn. Maar dan mag dat altijd in de vrijwillige sfeer en binnen de grenzen van wat jij aankunt. Je zult een IVA uitkering krijgen. Wat dat inhoudt enzo kunnen we na het formele besluit wel eens doornemen.
  10. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila

    quote:
    Dit schreef Wim


    Dat zou mij wel boeien. Hoe die uitkering heet is bepalend voor de hoogte van die uitkering. Maar dat is nu dus niet bekend.


    Hij had het over 75% van mijn laatstverdiende loon.

    Hoe het dan heet vind ik niet boeien.

    Als ze 75% van het brutoloon nemen is het wel gunstiger want daar zitten belaste vergoedingen en bonussen bij. Maar dat zal wel niet gebeuren.

    Toe ik vertrok zei hij bij de deur nog tegen mij dat de WIA per 1 april ingaat. Grappig.
  11. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef dileila
    Hij had het over 75% van mijn laatstverdiende loon.


    Dan is het IVA.
  12. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Dion


    Dan is het IVA.


    Hoeft niet, ik krijg WGA en ook 75%
    Structurele vergoedingen en bonussen worden erbij meegenomen. Bij mij is mijn lease-auto, laptop, telefoon en eindejaarsbonus meegenomen in de berekening. Scheelde toch weer Smile
Terug naar de lijst