Reizen zonder toestemming

Reizen zonder toestemming 

Onderwerp van Sillymom

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Ik heb een helebpoel berichtjes uit dit onderwerp verwijderd. Die allemaal off topic waren.

    Hoop dat het nu weer over het onderwerp kan gaan, want dat is belangrijk genoeg.
  2. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Mijn dochter heeft de naam van haar vader, erkend nl.
    Hij had geen ouderlijke macht.
    Ik werd altijd ondervraagd,, ook in Londen"waarom heeft uw dochter een andere naam dan u? "Weet haar vader dat u haar meeneemt naar het buitenland?"
    Verder werd er altijd uitgebreid gekeken bij de lijst gestolen kinderen, ze heeft een dubbele buitenlandse achternaam.

    Toen ik bij gemeente vroeg hoe ik uberhaupt kon aantonen dat ze mijn dochter is wetd gezegd : trouwboekje!
    Pfff ik ben noout getrouwd geweest, daar hadden ze nog nooit van gehoord of mee te maken gehad...
  3. Ingretha
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ingretha
    Naar Engeland had ik een kopie paspoort vader mee, met daarop zijn toestemming, handtekening, adresgegevens en telefoon.
    Ik gaf deze kopie niet bij voorbaat af aan de grens, alleen als ze mij vroegen of hij mijn zoon is: namelijk andere achternaam en andere huidskleur.

    Nu ga ik naar Amerika en heb al toestemmingsformulieren, engels en nederlands klaarliggen, deze moeten nog getekend worden door zijn vader, toestemming heb ik inmiddels al van hem dat mijn zoon mee mag. Bij de rechtbank al een uittreksel uit het Gezagsregister (gratis) opgehaald, nu nog een geboorteakte (niet gratis volgens mij), ook moet ik nog een kopie hebben van een geldig id/paspoort van zijn vader, zijn paspoort loopt af in juni, dus heb al aangegeven bij hem dat hij deze opnieuw en tijdig moet aanvragen (id/paspoort) want dat ik anders niet weg kan.

    Paspoort kind inmiddels ook aangevraagd met de benodigde papieren getekend door zijn vader.

    Zodra paspoort zoon binnen is kan ik de tickets boeken voor de States.

    Dit zijn alle papieren die ik meeneem, beter safe dan sorry, heb geen zin in "gezeur", bij de douane pffffffff, maar goed dat is altijd maar afwachten.
  4. quote:
    Dit schreef bart
    Ik heb een helebpoel berichtjes uit dit onderwerp verwijderd. Die allemaal off topic waren.

    Hoop dat het nu weer over het onderwerp kan gaan, want dat is belangrijk genoeg.


    Dan wil ik graag weten waarom ook mijn bericht is verwijderd. Er wordt gevraagd om ervaringen bij het reizen met kinderen en ik had aangegeven dat mijn zoon van 17 vorig jaar is ondervraagd door de marechaussee. Was dit dus ook off topic?
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef heleni
    Mijn dochter heeft de naam van haar vader, erkend nl.
    Hij had geen ouderlijke macht.
    Ik werd altijd ondervraagd,, ook in Londen"waarom heeft uw dochter een andere naam dan u? "Weet haar vader dat u haar meeneemt naar het buitenland?"
    Verder werd er altijd uitgebreid gekeken bij de lijst gestolen kinderen, ze heeft een dubbele buitenlandse achternaam.

    Toen ik bij gemeente vroeg hoe ik uberhaupt kon aantonen dat ze mijn dochter is wetd gezegd : trouwboekje!
    Pfff ik ben noout getrouwd geweest, daar hadden ze nog nooit van gehoord of mee te maken gehad...

    Uittreksel uit geboorteregister meenemen. Heb ik ook altijd bij me, dochter heeft nl. formeel geen vader. Staat daar keurig op vermeld, scheelt een hoop gedoe.
  6. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Klopt, uittreksel geboorteregister.
    Inmiddels is ze meerderjarig dus hier geen issue meer.
  7. brigges
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van brigges
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Klopt.
    Op de regel onder je eigen naam komt dan: g.g.m. X (gehuwd geweest met)

    Bij mij staat w.v. M. (weduwe van)


    Bij mij staat er g.v. = gescheiden van

    Toen ik een nieuw paspoort moest dit er in laten zetten omdat we toen naar de U.S.A gingen. Kinderen worden wel vaak gevraagd bij de douane of ze weten waar ze naar toe gaan maar ik laat ze altijd eerst langs de douane gaan en ga zelf als laatste dan weten ze nog niet dat ik een andere achternaam heb 😄.

    Deze zomer wordt het Zuid-Afrika daar gaan de regels per 1 juni wijzigen en moet ik 3 ordners Smilemet verklaringen en toestemmingen mee geloof ik. Gelukkig heeft ex toegezegd dat hij wil tekenen.
  8. Bericht van Ster is op 13-02-2015 om 23:53:48 uur verwijderd door Ster.

    Reden: onderwerp is geloof ik geen issue meer.... niemand reageert meer ;)

     
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    *schop*

    Even een vraagje.. wat is eigenlijk de definitie van 'vakantie' binnen het omgangsrecht.?

    Situatie is dat mijn dochter, met moeder en nog een volwassen persoon en 2 kinderen, een middag winkelen naar Oberhausen (Duitsland) is geweest.
    Ik hoor dit achteraf en op zich heb ik er geen moeite mee..

    Ik stel mijzelf wel de vraag of zo'n tripje naar het buitenland, al is het een dag, bekend 'moet' zijn bij de andere ouder die het gezag over het kind heeft..
    Wat weten / denken / vinden jullie?

    [quote=website onderstaande link]

    "Vakantie valt binnen de uitoefening van het gezag/omgangsrecht. Wel geldt een informatieplicht over de verblijfsgegevens en de tijdsduur"

    >>LINK<<[/quote]
  10. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    nee ik vind van niet.
    Een vakantie houdt voor mij minimaal een paar dagen en z?ker minimaal meerdere nachten in. Een dagje uit is een dagje uit. Kijk, gaan ze nou met een vliegtuig, mwah............ dat is toch wel weer een dingetje, maar verder.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Klopt, en qua afstand van hier is het dichterbij dan naar Groningen heen en weer rijden.. Het is meer dat je, formeel, een dagje uit in een ander land bent..
    Als er iets gebeurt.. dan kan men niet bij de persoonsgegevens indien dat nodig blijkt te zijn..
  12. Ik wilde vorig jaar een georganiseerde reis naar Londen doen met de kinderen, toen 16 en 19, ??n minderjarige dus. De reisorganisatie had in de voorwaarden dat minderjarige kinderen die met 1 ouder reizen toestemming van de andere ouder nodig hebben.

    Ik heb toen rondgevraagd of de soep werkelijk zo heet wordt gegeten. De antwoorden waren wisselend.

    Vervolgens heb ik het reisbureau opgebeld en de situatie uitgelegd (vader verdwenen).
    Het antwoord was dat het nooit van tevoren te zeggen was. Het hangt van de persoon af die je treft. Vaak gaat het goed, maar as die net een ochtendhumeur heeft of zich wil bewijzen kan het best lastig zijn.

    Uiteindelijk komt alles goed, maar wel met onrust, mogelijk het missen van de trein of bus, en boze gezichten. Dat gedoe zit niemand op te wachten. Het reisbureau kan toestemming niet verplichten maar raadt het met zeer veel klem aan, want je zal maar net gecontroleerd worden door iemand die zo nodig op zijn strepen wil staan.

    We hebben besloten niet te gaan.

    En een vermelding van ex in mijn paspoort? Nooit van mijn leven, na alles wat hij de kinderen heeft aangedaan.
Terug naar de lijst