Reizen zonder toestemming

Reizen zonder toestemming 

Onderwerp van Sillymom

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
    quote:
    Dit schreef frida_m


    Mijn kinderen lijken ook op mij. Dat zegt echter niks over het feit of hun vader wel of geen toestemming heeft gegeven voor de reisSmile


    wel dat ze familie zijn... en verder keek/informeerde de douane niet (bij mijn reis dus)....
  2. Monika
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Monika
    quote:
    Dit schreef Loeki

    ook daarover staat iets op de site van de rijksoverheid: >>LINK<<
    [B]Meereizen kind met iemand anders dan de ouders
    Reist een kind mee met iemand anders dan de ouders, bijvoorbeeld een familielid, dan eisen sommige landen een verklaring waarin de ouders toestemming geven voor deze reis. U kunt bij de ambassade of het consulaat van het land van bestemming informeren naar de toelatingseisen die voor dit land gelden.
    [/B]


    Hmm...mijn jongste zoon gaat over 3 weken een week met zijn stiefmam naar Spanje. Zal dit toch even aan haar doorgeven.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef melijn
    In de link van Singa staat:
    "...De ouder kan ook de naam van de (gewezen) echtgenoot of geregistreerd partner in zijn of haar paspoort of identiteitsbewijs laten opnemen...."

    Nooit geweten dat dat kon. Binnenkort loopt m'n paspoort af, en dan maar eens vragen of ze de naam van de kinderen erbij willen zetten.


    Misschien is dat wel de oplossing voor TS'ster.
    Als zij de kosten voor een voortijdige vervanging van het ID bewijs kan dragen, is een nieuw document met daarin opgenomen de namen van de kinderen (staat dan los van hun eigen ID) een oplossing wellicht.

    Ik lees niet dat je een ID bewijs niet eerder dan de vervaldatum mag vervangen..

    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/aanvragen-van-een-paspoort-of-identiteitskaart

    Lijkt mij dat wel meer mensen een 'probleem' met contactloosheid met andere ouder hebben en daardoor niet voor toestemming kunnen zorgen..
    Zal ergens toch wel een uitzondering / document voor zijn bij onze overheid?
    Misschien de NL ambassade in het land van bestemming raadplegen?
  4. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef melijn
    In de link van Singa staat:
    "...De ouder kan ook de naam van de (gewezen) echtgenoot of geregistreerd partner in zijn of haar paspoort of identiteitsbewijs laten opnemen...."

    Nooit geweten dat dat kon. Binnenkort loopt m'n paspoort af, en dan maar eens vragen of ze de naam van de kinderen erbij willen zetten.


    Klopt.
    Op de regel onder je eigen naam komt dan: g.g.m. X (gehuwd geweest met)

    Bij mij staat w.v. M. (weduwe van)
  5. Bobby
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bobby
    In 2013 met mijn zoon naar Singapore geweest. Mijn ex heeft ons naar Schiphol gebracht en omdat we duty free wilden overslaan, hebben we v??r de douane eerst nog rustig koffie gedronken. Bij de douane werden we echter wel tegengehouden en werd me gevraagd of papa akkoord was met onze reis. Gelukkig stond deze nog steeds te zwaaien en konden we hem met gebarentaal duidelijk maken, naar de douanier te komen. Na zijn bevestiging was alles verder ok, maar mij werd wel medegedeeld, dat ze ons niet hadden laten gaan, als er niet eerst contact was gelegd met de vader... En door alle oponthoud (voelde me ook behoorlijk opgelaten, want het valt toch op als je aan de kant moet wachten en niet verder mag) moesten we nog aardig opschieten om op tijd bij de gate te zijn!

    En ik maar denken, dat zo'n (duur..) papiertje van de Gemeente niet nodig was...!

    Dit jaar vliegen we weer. Nu vanaf D?sseldorf (D), maar gezien de reacties van anderen over buitenlandse controles, zorg ik deze keer dat ik mijn "briefje" bij me hebSmile!
  6. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Misschien is dat wel de oplossing voor TS'ster.
    Als zij de kosten voor een voortijdige vervanging van het ID bewijs kan dragen, is een nieuw document met daarin opgenomen de namen van de kinderen (staat dan los van hun eigen ID) een oplossing wellicht.

    Ik lees niet dat je een ID bewijs niet eerder dan de vervaldatum mag vervangen..

    http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/aanvragen-van-een-paspoort-of-identiteitskaart

    Lijkt mij dat wel meer mensen een 'probleem' met contactloosheid met andere ouder hebben en daardoor niet voor toestemming kunnen zorgen..
    Zal ergens toch wel een uitzondering / document voor zijn bij onze overheid?
    Misschien de NL ambassade in het land van bestemming raadplegen?


    Nee hoor, ik werd vorig jaar ook door de douane aangehouden.
    Oh zegt de douanier, kijkend in mijn paspoort, u bent weduwe. Heeft u ook nog bewijs hiervan bij uSmile. Ik had een kopie van de overlijdensacte bij me, maar belachelijk vond ik het, hij ziet het toch in mijn paspoort staan.
    Overigens denk ik wel dat je als weduwe wel je kind mee kan nemen, maar als de andere ouder nog leeft, zal je toch toestemming moeten hebben. Je zou anders het kind kunnen ontvoeren.

    Ik vind het nog steeds scheef. Als bijvoorbeeld mijn zwager mijn zoon (met dezelfde achternaam) mee zou nemen, dan is er geen controle of hij wel de zoon is van mijn zwager. Als een vader zijn kind meeneemt met een andere vrouw, dan is er ook geen controle. Ach, als je het wilt dichttimmeren dan wordt de bureaucratie alleen nog maar groter.
  7. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Onze grensbewakers zijn niet de grootste lichten. Ze kunnen er naar vragen maar zelfs in hun personeelsblad staat dat je als aleenstaande ouder geen schriftelijke toestemming verplicht ben als je het land verlaat. Sommige landen, thailand en Zuid-afrika estellen een verklaring van ontbrekende ouderverplicht. Zonder deze verklaring wordt je niet ingecheckt door de luchtvaartmaatschappij.
  8. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    >>LINK<<

    In bovenstaande link staat het duidelijk. Het is niet verplicht maar het wordt wel geadviseerd. Het zou makkelijker zijn om in het paspoort van een kind zoon/dochter van ... ( namen van beide ouders) te zetten
  9. Mar1970
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mar1970
    begrijp ik niet zo goed. Want op mijn pas (nog niet vernieuwd, dus dezelfde als tijdens huwelijk) staat gewoon ook mijn gehuwd met X . En ik werd ook gevraagd waar de vader was. Lijkt me weinig nuttig, naam van de andere ouder erin want juist de meeste ontvoeringen zijn door 1 van de ouders...............
  10. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Mar1970
    begrijp ik niet zo goed. Want op mijn pas (nog niet vernieuwd, dus dezelfde als tijdens huwelijk) staat gewoon ook mijn gehuwd met X . En ik werd ook gevraagd waar de vader was. Lijkt me weinig nuttig, naam van de andere ouder erin want juist de meeste ontvoeringen zijn door 1 van de ouders...............

    Heb jij helemaal gelijk in maar ze proberen binnen de mogelijkheden die er zijn iets, hoe gebrekkig en eenzijdig ook.
    Als je als andere gezagsdragende ouder of voogdij-instelling vreest voor kindontvoering, kan maar beter worden gezorgd dat de gegevens snel bij grens/MTV bekend zijn. Heeft de KMar gelijk die 'redelijke verdenking van' en kunnen ze echt iets.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef erwin1


    Ter vergelijking dit draadje. >>LINK<<

    Daar verliep het ook in deze richting. Pas als je 1000% aantoont dat hun argument gevoel niet klopt dan pas slikt een vrouw haar argumenten gevoel in en haalt haar reactie weg. Iets met schaak en mat.

    Omg. Gaat de discussie nog om de discussie eigenlijk?
Terug naar de lijst