thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama

thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef robinet


    Link gelezen, had mijn verhaal kunnen zijn. keukentafel gesprek was een kruisverhoor met en vinkenlijstje. Als de universitaire juf onderzoek had gedaan. Wat verplicht is omdat het een maatwerkvoorziening betreft. Had zij kunnen zien dat ik een traplift heb en dus niet op een keukentrap klim. Dat ik maatwerk schoeisel draag en bij de achterdeur niet mijn schoenen uittrek. Voor het geld wat deze schakel -dame- gekost heeft had ik een kwartaal hulp kunnen krijgen.


    Tja... Maar dat staat niet op de vinkenlijst, vermoed ik ;-)

    Ik heb mijn ochtend inmiddels ook weer stukgeslagen aan zorg-irritatiefactortjes (brandjes blussen, fouten rechtzetten, de communicatie weer in rechte banen leiden). En ik ben niet eens universitair opgeleid, krijg er ook geen geld voor... En kan ook om 5 uur de deur niet dichttrekken of 3 weken vakantie boeken en de zaak overdragen aan een collega die toevallig ook net op vakantie is.

    Sorry. Ik wou alleen maar zeggen dat ik je frustratie deel en begrijp Smile
  2. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Ik ben eigenlijk iets anders naar opzoek, maar kwam dit tegen, wist jij hiervan?
    Je gaat er dan evengoed nog financieel op achteruit, maar het is wel iets waar volgens mij niemand op gewezen wordt.

    Toelageregeling

    De Rijksoverheid heeft een toelageregeling voor huishoudelijke hulp in de categorie HBH1 (schoonmaakondersteuning). Naast de toegewezen hulp van de gemeente, kunt u in 2015 en 2016 tot maximaal 2,5 uur per week extra voordelig bijkopen via deze regeling. U betaalt ? 5,- per uur direct aan uw zorgverlener en de gemeente vergoedt de rest van het bedrag. Met deze regeling wil de gemeente dat de komende jaren meer werk in de thuiszorg behouden blijft. Een maximum aantal deelnemers kan gebruikmaken van de regeling. Uw huidige zorgverlener neemt contact met u op of u gebruik wilt maken van de regeling. Zij verzorgen dan samen met u de aanvraag.
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Astrid
    Ik ben eigenlijk iets anders naar opzoek, maar kwam dit tegen, wist jij hiervan?
    Je gaat er dan evengoed nog financieel op achteruit, maar het is wel iets waar volgens mij niemand op gewezen wordt.

    Toelageregeling

    De Rijksoverheid heeft een toelageregeling voor huishoudelijke hulp in de categorie HBH1 (schoonmaakondersteuning). Naast de toegewezen hulp van de gemeente, kunt u in 2015 en 2016 tot maximaal 2,5 uur per week extra voordelig bijkopen via deze regeling. U betaalt ? 5,- per uur direct aan uw zorgverlener en de gemeente vergoedt de rest van het bedrag. Met deze regeling wil de gemeente dat de komende jaren meer werk in de thuiszorg behouden blijft. Een maximum aantal deelnemers kan gebruikmaken van de regeling. Uw huidige zorgverlener neemt contact met u op of u gebruik wilt maken van de regeling. Zij verzorgen dan samen met u de aanvraag.


    Ja, hier heb ik ook bericht van gehad. Echter onze gemeente hanteert ?10,-- per uur. Is voor mij toch nog te kostbaar.

    Gisteren is de brief van de advocaat richting gemeente verstuurd. Advocaat wijst gemeente op ondeugdelijk onderzoek, het ontbreken van onderbouwing van zorg uren " eist" vijf uur zorg per week.
  4. Klopt bij ons in de gemeente is dat ook 10,00 per uur voor extra inkoop.
    Het wordt dus wel onder de aandacht gebracht door sommige gemeenten dan, denk ik.

    Inderdaad is het weer iets voor mensen die het zich kunnen veroorloven!!
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Het is weer even geleden. Vandaag een heel pakket van de gemeente in de bus. 24 juni de hoorzitting. Advocaat zal het vandaag ook wel hebben gekregen. Morgen maar eens contact met hem opnemen om de strategie te bepalen.
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Ik ben net terug van de hoorzitting. Advocaat had zich goed voorbereid. Hij wist precies te verwoorden wat ik bedoelde. Kortom gemeente is heel onzorgvuldig te werk gegaan. Overgangsrecht is nauwelijks sprake van geweest. Vinkenlijstje
    is uit den boze en van zorgvuldig onderzoek is ook geen sprake geweest. Advocaat is positief gestemd. Ook ik heb er een goed gevoel bij. Maar dat heb ik wel meer gehad wat de gemeente betrof. afwachten maar.
  7. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    En nog steeds geen uitslag van de hoorzitting. Inmiddels 15 weken verder. Ik krijg er een teutkop van.
    Wel vanmorgen een brief van de gemeente voor de herindicatie van 2016. Zojuist in de pen geklommen en een brief naar advocaat geschreven met het dringende verzoek nu eens achter de uitspraak van de hoorzitting aan te gaan. Omdat het nu al zo lang duurt vind ik eigenlijk dat wat de uitspraak ook is deze voor heel 2016 moet gelden.
    Ik denk niet dat ik nog mee ga werken aan de poppenkast die herindicatie heet.
  8. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef robinet
    En nog steeds geen uitslag van de hoorzitting. Inmiddels 15 weken verder. Ik krijg er een teutkop van.
    Wel vanmorgen een brief van de gemeente voor de herindicatie van 2016. Zojuist in de pen geklommen en een brief naar advocaat geschreven met het dringende verzoek nu eens achter de uitspraak van de hoorzitting aan te gaan. Omdat het nu al zo lang duurt vind ik eigenlijk dat wat de uitspraak ook is deze voor heel 2016 moet gelden.
    Ik denk niet dat ik nog mee ga werken aan de poppenkast die herindicatie heet.


    Wat bizar dat er na 15 weken nog geen uitspraak is...Smile

    En voor 2016 moet je weer een keukengesprek met ze aangaan?
  9. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef robinet
    En nog steeds geen uitslag van de hoorzitting. Inmiddels 15 weken verder. Ik krijg er een teutkop van.
    Wel vanmorgen een brief van de gemeente voor de herindicatie van 2016. Zojuist in de pen geklommen en een brief naar advocaat geschreven met het dringende verzoek nu eens achter de uitspraak van de hoorzitting aan te gaan. Omdat het nu al zo lang duurt vind ik eigenlijk dat wat de uitspraak ook is deze voor heel 2016 moet gelden.
    Ik denk niet dat ik nog mee ga werken aan de poppenkast die herindicatie heet.


    Ik lees het nu pas voor het eerst (ben een beetje ziek geweest) .. maar hoe gaat het nu met jou?
    En red je het een beetje?
    Want ik neem aan dat dit gedoe ook heel veel energie vergt.

    Groetjes Hetty
  10. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    Is de gemeente niet gebonden aan regels qua termijn van uitspraak? Algemene wet bestuursrecht.
  11. Lees deze topic nu voor het eerst en ik vind toch echt dat je heel goed voor jezelf opkomt Robinet.
    Ik vind de uitkomst wel lang duren maar je weet wat ze zeggen he?
    Geen bericht, goed bericht.
    Ik hoop het in elk geval voor jou.
  12. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Astrid


    Wat bizar dat er na 15 weken nog geen uitspraak is...Smile

    En voor 2016 moet je weer een keukengesprek met ze aangaan?


    Aan die poppenkast ga ik dus niet meer meedoen. Immers, mijn lichamelijke situatie is niet veranderd, mijn huis is hetzelfde. Heb dit het weekend mijn advocaat ook geschreven. Ik heb hem gevraagd wat de uitslag ook is, deze voor 2016 zo te handhaven. We zitten al bijna in 2016.
Terug naar de lijst