thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama

thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet

    Ook wil ik dat mijn schoenen die toch ?2800,00 voor de verzekering kosten regelmatig gepoetst worden.

    Dit meen je toch niet h?? Smile
  2. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dit meen je toch niet h?? Smile


    Ja dat zijn maatwerk schoenen die voor mij mijn eigen bijdrage ?135,-- + eigen risicokosten De zorgverzekering rekend ?2800,-- af met de orthopedisch schoenmaker
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet


    Ja dat zijn maatwerk schoenen die voor mij mijn eigen bijdrage ?135,-- + eigen risicokosten De zorgverzekering rekend ?2800,-- af met de orthopedisch schoenmaker

    Ja dat financi?le stuk ken ik hoor, hier ook mee te maken gehad. Gaat me meer hier om....

    quote:
    Dit schreef robinet

    Ook wil ik dat mijn schoenen[knip] regelmatig gepoetst worden

    Smile
  4. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef robinet


    Ja dat heb ik heel helder. Op het moment dat je allergisch bent krijg je automatisch meer uren. Ik ben niet allergisch. Loop ook niet naast mijn schoenen. Zonder mijn schoenen kan ik niet eens lopen. Ik loop van binnen naar buiten vind het dus belangrijk dat er iedere week wordt gestofzuigd en gedweild. Ook wil ik dat mijn schoenen die toch ?2800,00 voor de verzekering kosten regelmatig gepoetst worden. Dat vinden ze van het zorgteam helemaal niet nodig.


    Ik krijg helemaal geen uren .. gelukkig red ik het met vriendinnen.

    Maar dat van die schoenen vind ik dus echt stom (niet van jou, maar van dat team) en dat is eigenlijk ook wel een beetje wat ik bedoelde.
    Jij weet hoe jij goed kunt functioneren en dan gaat iemand anders even bepalen hoe het moet.

    Aan de andere kant, probeer ik voor mijzelf in oplossingen te denken.
    Zou het helpen als wij (of ik) een beetje meedenk over oplossingen.
    Twee (of drie of vier) weten allicht meer dan ??n.
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Ook wil ik dat mijn schoenen[knip] regelmatig gepoetst worden

    Toen ik nog niks mankeerde poetste ik iedere week mijn schoenen. Eerlijk is eerlijk dat hoeft nu ook weer niet. Ik loop er nu eenmaal netjes bij. Wellicht vind jij iets heel belangrijk wat ik weer minder vind.
    29 sep '15 - 19:34:08 / 29 sep '15 - 19:44:59
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Hetty


    Ik krijg helemaal geen uren .. gelukkig red ik het met vriendinnen.

    Maar dat van die schoenen vind ik dus echt stom (niet van jou, maar van dat team) en dat is eigenlijk ook wel een beetje wat ik bedoelde.
    Jij weet hoe jij goed kunt functioneren en dan gaat iemand anders even bepalen hoe het moet.

    Aan de andere kant, probeer ik voor mijzelf in oplossingen te denken.
    Zou het helpen als wij (of ik) een beetje meedenk over oplossingen.
    Twee (of drie of vier) weten allicht meer dan ??n.


    Fijn dat je meedenkt Hetty.
    Vanaf 2001 heb ik al recht op thuiszorg. na mijn revalidatie ben ik begonnen met (schrik niet) 20 uur per week. Inmiddels ben ik verhuisd en is mijn dochter van 4 naar 18 jaar gegroeid en ook uit huis.
    Ik ben dus van 20 (waar ik ook niet vrolijk van werd) naar 3.5 uur per week gegaan. De rek is er gewoon uit.
  7. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef robinet


    Fijn dat je meedenkt Hetty.
    Vanaf 2001 heb ik al recht op thuiszorg. na mijn revalidatie ben ik begonnen met (schrik niet) 20 uur per week. Inmiddels ben ik verhuisd en is mijn dochter van 4 naar 18 jaar gegroeid en ook uit huis.
    Ik ben dus van 20 (waar ik ook niet vrolijk van werd) naar 3.5 uur per week gegaan. De rek is er gewoon uit.


    Wat ik toevallig vandaag hoorde, ik sprak iemand die werkt voor mantelzorgers e.d., dat er tegenwoordig wordt verwacht dat kinderen die volwassen zijn geacht worden een deel van de zorg op zich te nemen.
    Ook al zijn ze het huis uit. Is dat bij jullie ook zo?

    Ik zit zelf nog af en toe te denken over je schoenen, is er niet een manier om het met een machientje te doen?

    Dat je terug bent gegaan van 20 naar 3,5 uur sta ik niet van te kijken.
    Ik vind het erg, dat wel.

    Maar ik doe vrijwilligerswerk in de zorg en als je kijkt wat er allemaal wegbezuinigd wordt, het is gewoon tranentrekkend.

    Maar goed, daar hebben wij het nu niet over.
    Het gaat om het zoeken van oplossingen.
    Hoe kun jij zo optimaal gebruik maken van de 3,5 uur hulp.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet


    Fijn dat je meedenkt Hetty.
    Vanaf 2001 heb ik al recht op thuiszorg. na mijn revalidatie ben ik begonnen met (schrik niet) 20 uur per week. Inmiddels ben ik verhuisd en is mijn dochter van 4 naar 18 jaar gegroeid en ook uit huis.
    Ik ben dus van 20 (waar ik ook niet vrolijk van werd) naar 3.5 uur per week gegaan. De rek is er gewoon uit.

    Dit is dan wel weer herkenbaar. 2002 gestart met premature baby, mama met een hart operatie achter de rug en een verlamde arm + geen stem ?n een peuter. Indicatie: 30uur. Nooit gekregen, hield bij 20 op, met als gevolg dat mijn peutertje zelf naar de peuterschool moest lopen o.a. In rap tempo werd het afgebouwd. Jaren nog 10 uur gehad en via 6, 4 de laatste periode wordt het nu 3 uur. Leveren? Nee. De nieuwe thuiszorg organisatie heeft zoveel aanmeldingen gekregen dat er voorlopig nog geen zicht op zorg is.... Inmiddels al 4 wk geen hulp meer gekregen.

    Dus doe ik veel zelf. De kinderen (inmiddels 16 en 13) helpen mee. Was het eerst mijn conditie die tegenwerkte, nu is het met name de artrose in de vingers wat me parten speelt.
  9. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dit is dan wel weer herkenbaar. 2002 gestart met premature baby, mama met een hart operatie achter de rug en een verlamde arm + geen stem ?n een peuter. Indicatie: 30uur. Nooit gekregen, hield bij 20 op, met als gevolg dat mijn peutertje zelf naar de peuterschool moest lopen o.a. In rap tempo werd het afgebouwd. Jaren nog 10 uur gehad en via 6, 4 de laatste periode wordt het nu 3 uur. Leveren? Nee. De nieuwe thuiszorg organisatie heeft zoveel aanmeldingen gekregen dat er voorlopig nog geen zicht op zorg is.... Inmiddels al 4 wk geen hulp meer gekregen.

    Dus doe ik veel zelf. De kinderen (inmiddels 16 en 13) helpen mee. Was het eerst mijn conditie die tegenwerkte, nu is het met name de artrose in de vingers wat me parten speelt.


    He ook al zo'n naar verhaal.
    Mensen vragen mij nu weleens, waarom krijg jij geen hulp.
    Omdat ik pas afgelopen lente ziek ben geworden, had het niet eens zin om aan te vragen.
    Dus heb ik ook maar niet gedaan. Er komt 1 x per 2 weken iemand een uurtje praten, kan ik ieder geval even lekker mopperen ...
    Gelukkig ben ik daardoor wel heel creatief geworden in het zoeken naar oplossingen. Je moet toch wat.
    En gelukkig ga ik heel langzaam iets vooruit.

    Ik toch nog weer eens nadenken of wij elkaar kunnen helpen .. en dan bedoel ik niet dat de een bij de ander moet helpen, maar misschien een club of een draadje hier, waar wij elkaar praktische tips geven.
    Maar als er geen belangstelling voor is, is het ook prima. Het is maar een ideetje.

    Fijne nacht en voor straks welterusten
    Hetty :)
  10. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Vorige week vrijdag was ik het zo zat dat ik Meldpunt van omroep Max heb gebeld. telefoniste vond het een "mooi verhaal"en vroeg of ik dat op tv wilde komen vertellen omdat veel mensen dit aangaat. Ik heb gezegd dat ik erover na moest denken. Tegelijkertijd heb ik in mijn frustratie nog maar eens een pittige brief naar de advocaat gestuurd met de vermelding van een link:Als de overheid niet op tijd beslist op uw aanvraag of bezwaarschrift, hebt u recht op een dwangsom. Maak hiervoor gebruik van het Formulier dwangsom bij niet tijdig beslissen (pdf).
    Advocaat komt gelukkig direct in aktie en stelt de gemeente in gebreke. Op straffe van een dwangsom moeten zij binnen twee weken een beslissing nemen. Vandaag lag deze op de deurmat. Bezwaar is afgewezen. Een heel pakket, waarvan inmiddels een kopie bij de advocaat ligt die gaat bekijken wat de mogelijkheden zijn.
  11. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Tjonge. Wat goed van jou dat je zelf zo veel actie hebt ondernomen.
    Ben wel benieuwd wat je gaat doen met het eventuele tv-optreden.
    Dat lijkt mij inderdaad iets waar je goed over na moet denken.
    En dat bedoel ik niet negatief, maar het is natuurlijk wel een zwaar onderwerp.
    Aan de andere kant op tv komen is natuurlijk ook leuk.

    Even voor mijn beeld, het bezwaar is afgewezen .. dat betekend dat je geen extra hulp krijgt??

    Groetjes Hetty
  12. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef robinet
    Vorige week vrijdag was ik het zo zat dat ik Meldpunt van omroep Max heb gebeld. telefoniste vond het een "mooi verhaal"en vroeg of ik dat op tv wilde komen vertellen omdat veel mensen dit aangaat. Ik heb gezegd dat ik erover na moest denken. Tegelijkertijd heb ik in mijn frustratie nog maar eens een pittige brief naar de advocaat gestuurd met de vermelding van een link:Als de overheid niet op tijd beslist op uw aanvraag of bezwaarschrift, hebt u recht op een dwangsom. Maak hiervoor gebruik van het Formulier dwangsom bij niet tijdig beslissen (pdf).
    Advocaat komt gelukkig direct in aktie en stelt de gemeente in gebreke. Op straffe van een dwangsom moeten zij binnen twee weken een beslissing nemen. Vandaag lag deze op de deurmat. Bezwaar is afgewezen. Een heel pakket, waarvan inmiddels een kopie bij de advocaat ligt die gaat bekijken wat de mogelijkheden zijn.


    Dat was toch voor de commissie?
    Volgens mij gaan gemeentes er niet vanuit dat mensen naar de rechter stappen en wijzen ze daarom redelijk makkelijk af.
    Sterkte....dit soort dingen vreet bakken met energie.
Terug naar de lijst