thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama

thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ok, dit gelezen hebbend zal ik toch maar ff bellen met de wmo bij ons om door te geven dat de zorgaanbieder verzuimd zorg te leveren.
  2. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ok, dit gelezen hebbend zal ik toch maar ff bellen met de wmo bij ons om door te geven dat de zorgaanbieder verzuimd zorg te leveren.


    En konden ze leveren??Wat was hun reactie??
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef robinet


    En konden ze leveren??Wat was hun reactie??

    De thuiszorg organisatie belde vrij snel al dat ze een medewerker beschikbaar hebben. Helaas op een tijd dat ik niet kan. Tja, deze dame werkt, is ff schakelen in thuiszorgland. Of ik dan wel die 1? uur dat ik er wel was iemand wilde. Nou nee, want wil niet iedere keer iemand anders over de vloer. Been there done that en dat was ?cht niet fijn. Er wordt nu gekeken of er een medewerker is die wel op de dagen kan dat ik kan. Maar nog altijd niks dus.

    WMO nog niet gebeld.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Gebeld. Ik val in de categorie 'schoonmaakondersteuning'. Hierbij is er geen sprake van indicatie. De thuiszorgorganisatie moet zorgen voor een schoon huis en overlegt met de klant om hoeveel uur dat dat gaat. De eerste 3 uren is het tarief 10 euro p/u, de uren daarboven zijn (in mijn geval) ?22.50. Voor de 10 euro is het mogelijk om gebruik te maken van de minimaregelingen in onze gemeente. Ik moet me daar, blijkbaar, voor aanmelden, dus dat ga ik straks dan maar even doen.

    Als er geen zorg geleverd wordt, wordt er niks in rekening gebracht en is er geen vergoeding vanuit de gemeente (verschil 22.50 en 10 euro). Ik moet daar zelf op letten. Als de organisatie geen zorg kan bieden is dat niet het probleem van de gemeente, maar van mijzelf.
  5. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Gebeld. Ik val in de categorie 'schoonmaakondersteuning'. Hierbij is er geen sprake van indicatie. De thuiszorgorganisatie moet zorgen voor een schoon huis en overlegt met de klant om hoeveel uur dat dat gaat. De eerste 3 uren is het tarief 10 euro p/u, de uren daarboven zijn (in mijn geval) ?22.50. Voor de 10 euro is het mogelijk om gebruik te maken van de minimaregelingen in onze gemeente. Ik moet me daar, blijkbaar, voor aanmelden, dus dat ga ik straks dan maar even doen.

    Als er geen zorg geleverd wordt, wordt er niks in rekening gebracht en is er geen vergoeding vanuit de gemeente (verschil 22.50 en 10 euro). Ik moet daar zelf op letten. Als de organisatie geen zorg kan bieden is dat niet het probleem van de gemeente, maar van mijzelf.


    Dit vind ik du echt een larieverhaal. "schoonmaakondersteuning is om de mantelzorger te ontlasten/ extra in te kopen als je aan de uren die je van de organisatie krijgt te weinig zijn in jouw beleving. Dan kan je extra inkopen. Volgens mij heb jij gewoon recht op de reguliere thuiszorg. Idd. word daar geen indicatie meer in uren voor afgegeven. Maar wel een indicatie dat je het nodig hebt. En dat het jouw probleem is als er niet geleverd kan worden is helemaal van de zotte grrrrrrrrrr.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik had een HH1 indicatie, daarom is dit omgezet naar 'schoonmaakondersteuning'. Grof gezegd bedoeld om de zware klussen voor mij uit handen te nemen. Ik kan prima de regie over mijn huishouden voeren. Hierdoor is er geen maatwerk gesprek meer nodig zoals bij jou en beslis ik zelf of ik deze ondersteuning nodig heb. Komt er eigenlijk op neer dat ik het zelf maar moet regelen en zoeken. Wil ik vergoeding, dan moet ik aan een aantal eisen voldoen: een aanbieder die contract heeft met de gemeente en een inkomen op minimum niveau.

    Ben zelf gisteren aan het poetsen geweest. Deed hetzelfde als de medewerker 2 wk geleden gedaan heeft, met daarbij een behoorlijk lange adempauze. Ik was binnen de uren klaar die de medewerker heeft staan hiervoor. Nee, het is niet goed voor mij om dit te doen, maar met de nodige aanpassingen en rust tussendoor (h? het h?eft niet in 3 uur af!) zou ik dit ook prima zelf kunnen doen, denk ik. Dus ik dub nog even. Als we samenwerken, de kinderen en ik, is de belasting nog lager.
  7. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    Je hebt geen indicatie? Dan heb je eigenlijk te maken met de particuliere tak van de thuiszorgorganisatie. En val je niet onder WMO.

    Mooie bezuiniging van de gemeente.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef piera
    Je hebt geen indicatie? Dan heb je eigenlijk te maken met de particuliere tak van de thuiszorgorganisatie. En val je niet onder WMO.

    Mooie bezuiniging van de gemeente.

    Dat klopt. Ik heb schoonmaakondersteuning en kan zelf de regie voeren over mijn huishouden, De thuiszorgorganisatie beoordeelt of ik idd op gronden thuiszorg nodig heb. De 10 euro p/u die ik moet betalen kan ik dan via de minimaregelingen terug krijgen (mits ik aan voorwaarden voldoe).
  9. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Zojuist de advocaat aan de lijn. Wij gaan in beroep. Volgens advocaat merkwaardige situatie. De gemeente gaat niet mee in het advies van de bezwaarcommissie. Bezwaarcommissie geeft toe dat op basis van de feiten fouten gemaakt zijn door de gemeente. Reden te meer om in beroep te gaan. Mocht er een nieuwe "indicatie"komen voor 2016, ook dan mag ik hem erin betrekken.
    Afgelopen zaterdag bij kassa kwam het ook dat een gang naar de rechtbank in veel gevallen wat opleverd inzake de WMO. Cli?nten geven vaak voortijdig op. Ikke dus niet.
  10. zonlicht
    ben hier sinds april 2000

    Toon alleen de berichten van zonlicht
    Tis maar een tip, maar misschien heb je hier ook iets aan.

    'Jonge jurist Kevin Wevers komt in de rechtszaal op voor gedupeerde hulpbehoevende ouderen in de Achterhoek'.
  11. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef zonlicht
    Tis maar een tip, maar misschien heb je hier ook iets aan.

    'Jonge jurist Kevin Wevers komt in de rechtszaal op voor gedupeerde hulpbehoevende ouderen in de Achterhoek'.


    Heb hem gisteren op tv gezien.Slimme jongen. Ik heb vertrouwen in mijn advocaat
  12. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef robinet
    Zojuist de advocaat aan de lijn. Wij gaan in beroep. Volgens advocaat merkwaardige situatie. De gemeente gaat niet mee in het advies van de bezwaarcommissie. Bezwaarcommissie geeft toe dat op basis van de feiten fouten gemaakt zijn door de gemeente. Reden te meer om in beroep te gaan. Mocht er een nieuwe "indicatie"komen voor 2016, ook dan mag ik hem erin betrekken.
    Afgelopen zaterdag bij kassa kwam het ook dat een gang naar de rechtbank in veel gevallen wat opleverd inzake de WMO. Cli?nten geven vaak voortijdig op. Ikke dus niet.


    Gemeentes verwachten niet dat burgers naar de rechter stappen. Vanwege teveel gedoe en kostbaar.

    Goede zet!
    Succes!
Terug naar de lijst