thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama

thuiszorg: Als iets loopt tot 1 april.........Thuiszorgdrama 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    quote:
    Dit schreef robinet
    Zojuist de advocaat aan de lijn. Wij gaan in beroep. Volgens advocaat merkwaardige situatie. De gemeente gaat niet mee in het advies van de bezwaarcommissie. Bezwaarcommissie geeft toe dat op basis van de feiten fouten gemaakt zijn door de gemeente. Reden te meer om in beroep te gaan. Mocht er een nieuwe "indicatie"komen voor 2016, ook dan mag ik hem erin betrekken.
    Afgelopen zaterdag bij kassa kwam het ook dat een gang naar de rechtbank in veel gevallen wat opleverd inzake de WMO. Cli?nten geven vaak voortijdig op. Ikke dus niet.


    Dat vind ik heel knap van je, dat je niet opgeeft.
    Groetjes Hetty
  2. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Vandaag bericht gekregen dat de zaak op 6 april voor komt op de rechtbank.
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Morgen naar de rechtbank. Het zal eens tijd worden ook. Het loopt nu al een jaar!!!
  4. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef robinet
    Morgen naar de rechtbank. Het zal eens tijd worden ook. Het loopt nu al een jaar!!!



    Spannend, Robinet!
    Ik hoop echt dat je gelijk krijgt.
    Die nieuwe WMO is een drama.
  5. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef piera

    Gemeentes verwachten niet dat burgers naar de rechter stappen. Vanwege teveel gedoe en kostbaar.


    Als je wint, kun je dan de proceskosten op de gemeente verhalen?
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dion


    Als je wint, kun je dan de proceskosten op de gemeente verhalen?
    . Zou kunnen, dat zal de rechtsbijstand heus wel doen, denk ik zo maar.
  7. Succes, ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.
    Ik hoop voor jou positief....ik zal duimenSmile
  8. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef robinet
    Morgen naar de rechtbank. Het zal eens tijd worden ook. Het loopt nu al een jaar!!!


    Zet hem op!
  9. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Ben net terug van de rechtbank.
    Ik kan niet anders zeggen dat de rechter gehakt maakte van het onderzoek wat door de gemeente destijds gedaan is. Vertegenwoordigster gemeente kreeg een veeg uit de pan dat er niet gecontroleerd werd op een schoon en leefbaar huis.
    So far so good Echter in januari is er een nieuwe indicatie afgegeven. In mijn beleving een briefje waarin staat dat ik weer recht op thuiszorg heb. Daar had ik bezwaar tegen moeten tekenen. Periode waar ik over bezwaar heb gemaakt is reeds afgesloten. Balen dus eigenlijk wel. Advocaat vond rechter mild Het kan nog alle kanten uit. Uiterlijk binnen acht weken uitslag
  10. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam
    Als er in dat briefje niet duidelijk staat hoe en wanneer je bezwaar in kan dienen en tot wanneer, is het geen beslissing. En is het dus niet iets waar de gemeente zich op kan beroepen dat het een beslissing is. Alsnog een beslissing afdwingen en dan daartegen in bezwaar gaan.
  11. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Nog niet officieel gehoord. Maar vandaag in de krant.
    GEMEENTE HALDERBERGE TERUGGEFLOTEN OP WMO

    GEMEENTE HALDERBERGE MOET THUISHULP HERZIEN.
    In het artikel staat mijn verhaal beschreven. Cli?nt gaat zonder overgangsfase van 6 naar 3.5 uur hulp. Omdat een nieuwe beslissing wel enige tijd kan duren. Heeft de rechter een voorlopige voorziening getroffen. Zolang er geen nieuwe beslissing is genomen moet de gemeente aan de betrokken die beroep instelden hulp verlenen zoals deze was voor 15 april.
  12. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Ja hoor ook officieel bericht van de advocaat. Ben echt benieuwd wanneer ik wat van de zorgaanbieder ga horen.

    Voor degene die de uitspraak willen lezen. PB mij even dan stuur ik de uitspraak over de mail.
Terug naar de lijst